Beantwoord

Waarom kan een router niet gewoon zelf het beste kanaal selecteren

  • 27 November 2020
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Waarom kan een router niet gewoon zelf het beste kanaal selecteren? Waarom moet dat zo omslachtig en voor de leek BLIJFT dat omslachtig. Ik zil gewoon direct een goede snelle verbinding die mij is toegezegd. Ik wikl niet iedere keer een ICT-er inhuren om een kanaal te veranderen. En ga het nu niet uitleggen want dat is zinloos, dat moet iedere keer dan. Ee systeem moet zelf in staat zijn het snelste kanaal te kiezen. Wifi versterkers? Kosten opdrijvers zonder garantie. Overal in het stopcontact.. weet je wat dat kost?

icon

Beste antwoord door yalerta 27 November 2020, 13:17

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Een router selecteert zelf het beste kanaal.

Maar ….. nu komt de buurman en die plaatst ook een apparaat dat jouw wifi verstoort ???

En een week later doet de buurvrouw aan de andere kant precies hetzelfde, alweer een conflict in de beschikbare wifi kanalen …???

De enige optie die overblijft is een extra wifi versterker te plaatsen, die net als een hondje, het gebied wat sterker markeert.

Ja dat kost een paar centen, maar we willen we willen allemaal de beste wifi nietwaar en voor niets gaat de zon op.

Gelukkig vallen de kosten met de moderne apparatuur best mee, in ruststand een paar Watt, zeg 10W ofzo, dat is elke 4 dagen 20 cent.

Reageer