Beantwoord

Waarom maar 100Mbit aanbieden via glasvezel op mijn adres

  • 14 November 2019
  • 36 reacties
  • 5256 Bekeken

Reputatie 1

In onze wijk biedt T-mobile sinds kort slechts 100Mbit aan via glasvezel. Dit terwijl er 500Mbit werd aangeboden toen de wijk opgeleverd werd. Ik heb zelf een dergelijk abonnement aangeschaft en haal gemiddeld 400mbit.

 

Weet iemand waarom de snelheid verlaagd kan zijn? De concurrent biedt gewoon 500mbit aan. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 14 November 2019, 22:39

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @bfdeleeuw193 

Momenteel bied T-mobile alleen 50 mb, 100 mb en 1000 mb met de nieuwe actie.

200 mb en 500 mb zijn voor T-Mobile te duur om te leveren waardoor ze dan meer geld aan KPN kwijt zijn. Zodra T-mobile en KPN tot een prijs kunnen komen worden ze hopelijk weer geleverd.

1000 mb is alleen beschikbaar in het T-mobile glasvezel netwerk. Op het KPN netwerk maximaal 100 mb.

Hier ook zelfde probleem

Ik wou misschien van kpn naar t-mobiel maar zie ineens dat er max 100 leverbaar is

bij kpn heb ik 500

ik denk dat dit met de onbeperkt actie te maken heeft mobiel en thuis

Reputatie 7
Badge +15

Zoals vermeld is er alleen 50, 100 of 1000 mb.

1000 mb is uitsluitend beschikbaar op het T-mobile glasvezelnetwerk.

200 en 500 mb is te duur qua prijs om te leveren over het KPN netwerk.

Ja dat weet ik maar was pas geleden nog wel leverbaar

Dus ik denk meer dat die combie actie er achter zit

Het is niet alleen T-Mobile die de 200 en 500 op WBA hebben geschrapt, kpn heeft wat met de wholesale prijzen gedaan waardoor het niet meer interesant is om te leveren.

Het klopt wat @peter-keetfm zegt. De actie voor “het snelste internet voor €25” kan met 200 en 500 Mbit/s niet waargemaakt worden. Vandaar dat ze deze twee opties niet meer leveren.

Mijn glasvezel wordt aangelegd door KPNNetwerkNL. Als ik het goed begrijp is er voor mij dus geen mogelijkheid om van 1000mbit gebruik te maken bij een TMobile pakket?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @KG4

 

Als je me jouw gegevens (postcode + huisnummer, geboortedatum en laatste vier cijfers van jouw IBAN) in een privébericht stuurt, dan check ik gelijk wat de mogelijkheden zijn op jouw adres. :relaxed:

Goeiemorgen,

ik ben een nieuwe mobiel-klant en ben aan het oriënteren naar een nieuw glasvezel-abo.

Als ik zo het forum doorlees over glasvezel is er een hoop onduidelijkheid.

Ook voor mij is die er.

Als ik glasvezel vergelijk op diverse sites, kom ik op abo's van 500 Mbps behalve bij T-Mobile.

Ik woon in een WBA-gebied, maar zou volgens de data van de netwerkbeheerder makkelijk 500 en 1000 Mbps kunnen draaien.

Wat zijn nu hierbij de bepalende factoren?

 

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @Motoricky,

Wat tof dat je erover denkt om Thuis te komen. T-Mobile wil de tarieven die KPN vraagt niet betalen, waardoor er momenteel een beperking is qua beschikbare snelheden op het WBA netwerk (max. 100Mbps). Echter heeft T-Mobile op steeds meer locaties eigen apparatuur, waardoor er toch 1Gbps aangeboden kan worden. Of dit beschikbaar is, kun je enkel zien via de aanvraagwizard op de T-Mobile website. Die informatie is niet via andere wegen beschikbaar, dus ook niet via bijvoorbeeld Fourstack. Daar zie je enkel wat er via WBA aangeboden wordt.

Wat geeft de Wizard bij jou aan?

Hallo @TAVL ,

bedankt voor de info en het welkom.

Ik heb de Postcodecheck gedaan en kom niet verder dan 100 Mbps.

Geldt dit dan ook voor zakelijke abo's? Of is dat dan weer een klasse apart?

 

Reputatie 7
Badge +4

Volgens mij is er een geen aparte zakelijke propositie voor T-Mobile Thuis, maar is er 1 propositie die zowel op particuliere naam als zakelijke naam gezet kan worden. Je zou dan via zakelijke glasvezel moeten aansluiten, maar die kent geen TV dienst.

Overigens wil T-Mobile wel sneller internet aanbieden voor Thuis, maar de vraag is wanneer ze eruit komen met KPN of eigen apparatuur plaatsen in jouw buurt. Daar is helaas nog niets over te zeggen.

Oh geen TV? Dat gaat de vrouw niet prettig vinden  :hugging:

Dan wordt het dus wachten tot KPN en T-Mobile er uitkomen met de prijsafspraken.

 

Dank voor de info @TAVL 

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan. Of gewoon beginnen met 100Mbit? Of heb je veel meer nodig voor jouw netwerk? :)

 

Heb ik nu al via Telfort (wordt KPN) en ja, ik kan wel wat meer gebruiken

Reputatie 7

Hallo @TAVL ,

bedankt voor de info en het welkom.

Ik heb de Postcodecheck gedaan en kom niet verder dan 100 Mbps.

Geldt dit dan ook voor zakelijke abo's? Of is dat dan weer een klasse apart?

 

zakelijk kan er een hele hoop maar is wel 10x duurder

Ja vond het al wat vaag. Neem contact op ..... blabla

Zal de vrouw ook niet blij mee zijn.😂😂😂

Reputatie 7
Badge +4

Je kan de BTW aftrekken volgens mij. Dat is dan wel een voordeeltje. :joy:

 

Reputatie 1

Goedenavond allen. Ik heb betreffende de maximale snelheid een vraag. Ik ben vorig jaar een internet + tv abonnement aangegaan bij T-mobile. Toen was het mogelijk om een 200 Mbps internet verbinding te krijgen. Wat gebeurt er met mijn snelheid op het moment dat het jaar om is? Gaat Tmobile dan mijn snelheid verlagen naar 100 Mbps?

Reputatie 7
Badge +4

In principe niets, tenzij je jouw pakket om laat zetten naar bijvoorbeeld uit & thuis. Dan val je onder de nieuwe propositie en dus ook onder de nieuwe snelheden.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sam_81, wat @TAVL aangeeft klopt helemaal! Zolang jij je snelheid/abonnementsstructuur niet aanpast, blijft jouw internetsnelheid op 200 Mbit/s. Hier zullen wij niet zomaar wijzigingen in aanbrengen. Met het nieuwe aanbod willen we het voor iedereen zo voordelig mogelijk maken! Door de hoge inkoopsprijzen betekent dit dat we alleen voor ons eigen (glasvezel) netwerk de Premium variant aanbieden - waarbij alle snelheden tot 1Gbit/s beschikbaar zijn. Wanneer we gebruik moeten maken van een ander netwerk, bieden we maximaal 100Mbit/s. Door deze wijziging kunnen we de nieuwe pakketten zo scherp aanbieden! :wink: Zolang je dus niets aanpast aan je abonnement en/of snelheid, behoudt je wel het 200 Mbit/s pakket.

Reputatie 1

Bedankt voor jullie reacties. @Jason  kan ik dan ook er van uitgaan dat de prijs (afgezien van de jaarlijkseinflatieverhoging) niet verandert?

Zolang ze geen extra prijsverhoging gaan inzetten niet, maar die krijg je lang genoeg van tevoren te horen en kun je de keuze maken om op te zeggen voordat het in gaat.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Let wel; er kan inflatiecorrectie worden uitgevoerd. Dit vindt normaal gesproken ieder jaar plaats.  Inflatie wordt berekend op basis van de landelijke inflatiecijfers.

Reputatie 7

Hi @Sam_81, dat mag je zeker, dit is één van de beloftes die we gedaan hebben bij de overname van Tele 2, geen prijsverhoging voor vast internet de eerste 3 jaar. Zoals je zelf al aangeeft passen we inflatiecorrectie wel elk jaar toe maar that's it! :slight_smile:

Reageer