Beantwoord

Wake On Lan over internet werkt niet. Subnet Directed Broadcasts geblokkeerd op Glasoperator netwerk?

  • 21 July 2018
  • 4 reacties
  • 801 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wanneer ik vanaf een remote locatie een WoL pakket verstuur naar een T-Mobile IP met Draytek 2132 router dan zet de router dit pakketje niet door. Als ik vanuit de Draytek router bij Applications >> Wake on LAN een pakketje stuur naar de PC op LAN dan werkt het wel. Bij de vorige provider kwam het WoL pakketje wel aan als ik dit stuurde vanaf een remote locatie. In de Draytek 2132 staat de betreffende LAN-PC in de lijst bij LAN >> Bind IP to MAC. Daarnaast staat poort 9 UDP open naar dit IP. Tevens heb ik het geprobeerd wanneer het IP als DMZ stond ingesteld. Werkt allemaal niet. Enige wat ik nog kan bedenken is dat Subnet Directed Broadcasts geblokkeerd worden in het core netwerk bij jullie. Het gaat dus om 750mbit aansluiting op het GlasOperator netwerk. Zouden jullie kunnen navragen bij de netwerkbeheerder of Subnet Directed Broadcasts worden geblokkeerd? En zo ja, zouden jullie dit dan willen deblokkeren voor Wake-On-Lan broadcast pakketjes?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 22 July 2018, 10:28

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo xbz44,

oef ik durf niet te zeggen of dit netwerk gerelateerd is of dat het modem dit zelf blokkeerd. ik vermoed het laatste. ik gebruik zelf geen wol over internet alleen via de webserver van mijn nas. als ik het hoed heb is dit ook mogelijk via de webinterface van de draytek. als je deze remote beschikbaar maakt zou je dus ook je computer op afstand kunnen aanzetten. ik gebruik het om in een klas lokaal 30 computers in en uit te schakelen, dus kom zelf niet uit met portforwarding voor wol.
Klopt dat het ook kan via de Draytek zelf. Dit beschrijf ik ook in mijn startpost. Echter is dit niet wat ik wil. Wat ik wil is dat ik maar 1x hoef te klikken op een batch bestand op m'n pc en dat er daarmee een WoL pakket wordt verstuurd. Dat heeft altijd goed gewerkt bij de vorige provider, maar bij T-Mobile lijkt het er dus op dat deze pakketjes geblokkeerd worden. Mijn verzoek blijft dus staan aan T-Mobile om dit bij de netwerkoperator aan te kaarten met de vraag dit te deblokkeren.
Reputatie 7
T-Mobile doet zelf zijn tcp/ip een netwerkoperator kan dit dus niet blokkeren. Glasoperator = T-Mobile
Echter zie ik dat de Draytek dit niet ondersteund.
Glasoperator doet het netwerk technische gedeelte bij T-Mobile.
T-Mobile heeft Glasoperator overgenomen om met hun hun kennis en apparatuur veel betere kwaliteit te kunnen leveren over glasvezel dan KPN en de providers die bij KPN inkopen.

Reageer