Beantwoord

WAN2 valt vaak weg op Draytek Vigor2862Bn

  • 31 October 2022
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken


Goede Morgen/middag/avond/nacht,

Sinds kort heb ik de Draytek Vigor2862Bn als modem draaien. Nu valt regelmatig me internet weg. De ene keer om de 2 minuten dan om de 2 uur en alles ertussen. Graag voeg ik een screenshot toe van de meldingen die ik op dat moment ontvang. Hierop staat niet echt iets waar ik wat mee kan.


Huidige setup:
- T Mobile 100Mbit glasvezel verbinding.
- Mediaconverter: 1 met 8 dipswitches.
- Modem: Draytek Vigor2862Bn.
- 3x Router: Draytek VigorAP 903.

Uitgesloten:
- Ethernet kabels al meerdere geprobeerd tussen de media converter en Modem (Alleen modem aangesloten gehad).
- Alles er een avond uit gehad. Sws moest dit om hem de initialiseren.
- Van DHCP naar static gemaakt. Werkt helaas maar voor een paar minuten.
- IPv6 uitgezet ivm geen ondersteuning en bleef melden van geen connectie.
- Veel of weinig internet verbruiken maakt t niet beter of erger.
- 1 seconde kabel uit mediaconverter en er terug in doet niks met internet. 2 seconde eruit en er weer in. Same als van de screenshot

Graag hoor ik wat ik nog meer kan proberen.

Met vriendelijke groet,

Danny

icon

Beste antwoord door Lisa 1 November 2022, 07:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Hi @Dannythyuhh, dankjewel dat je via deze weg zo helder omschrijft wat je momenteel ervaart! Super dat je eerst zelf al heel veel hebt geprobeerd om dit op te lossen. Graag wil ik aan je vragen waarom je ervoor hebt gekozen om de Draytek te laten draaien? We lezen vaker dat de Draytek modems problemen geven. Ik zie dat je een Zyxel modem van ons hebt, dit is een nieuwer modem en daarmee beter dan de Draytek. Zo heb je bijvoorbeeld meer mogelijkheden qua eigen netwerk en zijn de LAN-poorten meer toegankelijk. Ik wil dat je te allen tijde van een stabiele verbinding geniet, dus mijn advies is om het Zyxel modem weer aan te sluiten. Ervaarde je met de Zyxel ook problemen of was je toen volkomen probleemvrij? Ik hoor het graag! 😊

Keuze voor een draytek modem plus routers is de alles in 1 omgeving. Het makkelijker open zetten van poorten. Verbinding met de zyxel viel niet weg. Wel af en toe traag maarja dat kan meerdere oorzaken hebben. Als er meerdere mensen problemen hebben met draytek wat is dan precies het probleem? Ik heb het gevoel dat hij constant opnieuw toestemming vraagt aan t mobile.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dannythyuhh, dat is een interessant vraagstuk dat je voorlegt, ik durf zo 123 niet te zeggen waar dit aan kan liggen. Wellicht helpt het nog om de vereisten van modems met ons netwerk na te kijken:

 

Naast de technische vereisten zijn er ook klanten die een aantal instellingen aanpassen om het modem beter te laten werken. Ik denk dat je een mooie springplank hebt voor dit soort topics vanuit dit centralere topic:

 

Hopelijk heb ik je hiermee uit de voeten kunnen helpen en ik ben benieuwd naar jouw bevindingen!

Reageer