Beantwoord

Wanneer ontvang ik een nieuwe modem?

  • 9 October 2018
  • 17 reacties
  • 5359 Bekeken

Is het mogelijk om een nieuw modem te krijgen? Na een paar jaar worden modems merkbaar slechter. Bij andere providers is het dan mogelijk om een nieuw modem te krijgen bij het afsluiten van een verlenging van het contract, maar ik kan hier niets over vinden bij T-Mobile Thuis. Bestaat deze optie hier ook?
icon

Beste antwoord door Brian 17 October 2018, 11:34

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @anoniem1111

Je heb het modem in bruikleen, dus als er een probleem is met het modem krijg je gewoon een andere, met of zonder verlenging
Ja, maar ik heb eigenlijk geen zin om door een troubleshoot proces te gaan voor wat in essentie vage klachten zijn. Het probleem opsporen is zonde van iedereens tijd, en als het vaag genoeg is of er ongeveer een soort mogelijke workaround is, kan je in een discussie komen of het apparaat goed genoeg werkt. Allemaal hoofdpijn en negativiteit die ik hoop veel makkelijker op te lossen door een positieve afspraak dat we contracten en apparatuur vernieuwen.

(In mijn geval valt de DNS server vaak uit, maar zijn er momenten dat die het gewoon doet. Modem rebooten werkt, maar dat duurt maar kort. Elke dag, of zelfs meerdere keren per dag het modem rebooten vind ik niet werkbaar, ook al werkt de boel daarna wel weer even.)
Reputatie 6
Na een paar jaar worden modems merkbaar slechter.
Dat zul je dan met een gestructureerde analyse moeten aantonen en wellicht zit het probleem ergens anders; je geeft eigenlijk zelf al een mogelijk antwoord; zie
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/aanhoudende-problemen-t-mobile-thuis-dns-306314
Dat lijkt inderdaad mijn probleem. Mijn modem werkt misschien nog dan.

Maar ik ben nog steeds geïnteresseerd in het antwoord op mijn vraag. Weet iemand of je een nieuw modem kunt krijgen bij verlenging?
Reputatie 6
De reactie van Hidden.nld omvat het antwoord. Als er een probleem is met jouw internetverbinding en het is duidelijk dat een modemwissel het kan oplossen, krijg je wel een ander modem. Let wel: dat kan nog gewoon hetzelfde type zijn. T-Mobile is relatief klein en nog jong en er is maar keus uit 1 modem of je moet zelf een geschikt modem ergens kopen en dat zo configureren dat het met het T-Mobile netwerk werkt.

Maar wat is nu het merk en type modem dat je in gebruik hebt?
En wat zou je willen hebben/krijgen?
Nee, dat is geen antwoord op mijn vraag. Mijn vraag is of ik een nieuw modem kan krijgen bij verlenging, *zonder eerst een onderzoek te doen*, zoals dat ook bij andere providers kan?

Of, alternatief, is er ergens een contactformulier waar ik kan spreken met iemand van T-Mobile zelf? Alle wegen leiden naar dit forum.
Reputatie 6
Er is geen contactformulier o.i.d. voor wat jij wilt. Uitendelijk zal wel iemand van T-Mobile reageren in deze forumthread en je hetzelfde vertellen als wij (medeklanten). Beter weet ik niet. Ik weet alleen dat voor mijn abo (4G voor Thuis) een nieuw modem werd ingezet, maar dat ding is uitgerust met uitgeklede firmware, dus minder functionaliteit.

Nieuw wil niet zeggen dat je beter af bent. B.v. bij KPN kunnen mensen een nieuwer modem 'krijgen' (EB V10A ipv. de EB V10), maar het nieuwe modem is van een andere fabrikant en bevat veel kinderziektes. Mensen die daar last van hebben zouden maar wat graag de oudere hebben.
Het gaat me niet zo zeer om een nieuwer model (hoewel de Huawei aantrekkelijk meer wifi-protocollen ondersteunt dan de Draytek), maar om een ding dat nog ongebruikt is. Dat niet al jaren thermische expansie en contractie op allerlei elektronica heeft ondergaan.
Reputatie 6
Het gaat dus om glasvezel, daar heeft de forumlezer wellicht wat aan.

Maar jouw argumentatie heb ik wereldwijd nog nooit iemand zien noemen als reden voor traagheid. Ik zou zeggen kom met gedegen uitleg (mag ook in Engels of Duits) en links naar voorbeelden op sites waaruit zou blijken dat dit realiteit is. Anders blijft het gewoon onzin.
Voor de duidelijkheid, het kan me geen moer schelen wat jij wel of geen onzin vindt. Ik heb een normale vraag gesteld op een normale manier en ik krijg daar alleen antwoord op van iemand die niet kan lezen en het nodig vindt dingen te insinueren. Waarom antwoord je eigenlijk als je niet wilt helpen?
Wederom, wat hier geselecteerd is als antwoord is GEEN antwoord op de gestelde vraag.
Reputatie 7
Hi anoniem1111m, de antwoorden van Hidden en tmoesel kloppen, we vervangen je modem niet bij bijvoorbeeld een verlenging maar als je problemen ervaart sturen we gratis een monteur om je aansluting te controleren en de modem te vervangen als dit nodig is 🙂. Ervaar je de DNS klachten toevallig recent of speelt dit al langer? We hebben deze week problemen met onze DNS server ontdekt die vandaag opgelost zijn. Mochten bij jou de problemen na vandaag nog aanhouden stuur mij dan even een privébericht met een korte toelichting, je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik graag met je mee!
@Brian Kun je jouw antwoord als "beste antwoord" markeren? Die andere antwoorden gaven geen antwoord op de vraag.

Het relevante gedeelte van je antwoord is:

we vervangen je modem niet bij bijvoorbeeld een verlenging
Reputatie 7
Badge +4
Het gaat me niet zo zeer om een nieuwer model (hoewel de Huawei aantrekkelijk meer wifi-protocollen ondersteunt dan de Draytek), maar om een ding dat nog ongebruikt is. Dat niet al jaren thermische expansie en contractie op allerlei elektronica heeft ondergaan.

Je krijgt een modem in bruikleen. er word nergens gesteld dat een klant een modem krijgt wat niet eerder is gebruikt.
Reputatie 7
@anoniem1111 Ik zal het voor de volledigheid hier nog even samenvatten:

Is het mogelijk om een nieuw modem te krijgen?
Ja, het is mogelijk om een nieuw modem te krijgen wanneer deze niet meer goed functioneert en/of defecten vertoont. We sturen dan kosteloos een monteur bij je langs of de problemen te verhelpen en de monteur zal de modem vervangen als dit nodig. Bij een verlenging wordt je modem niet vervangen.

Hoe staat het met je DNS klachten na onze aanpassingen vorige week? Mocht je nog steeds problemen ervaren laat het dan zeker weten!
Bedankt Brian. Zo is het ook duidelijk voor de mensen die later dezelfde vraag hebben.

Ik heb mijn DNS problemen opgelost door het modem zo in te stellen dat hij 8.8.8.8 en 8.8.4.4 meegeeft in het DHCP response. Dat werkt prima, maar is natuurlijk onafhankelijk van de T-Mobile name servers.
Reputatie 7
Hoi @anoniem1111

je kunt de DNS instellingen weer op onze servers zetten. In dit topic wordt aangegeven dat alles weer op rolletjes loopt: DNS issue. Eind goed al goed! 😎

Reageer