Beantwoord

Wap6807 heeft wifi maar geen ethernet

  • 31 January 2023
  • 8 reacties
  • 143 Bekeken

ik had een tijdje geleden een wifi repeater gekocht zodat mijn computer boven ook wifi heeft. Maar sinds 1 week geleden begon mijn repeater raar te doen. Wifi deed het maar ethernet niet? Ik kon inloggen op 192.168.1.205 en ik zag dat de repeater op Agent staat. Maar nu is mijn vraag hoe kan ik mijn ethernet verbinding fixen?

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 1 February 2023, 09:05

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Mohamed_M,

Je hoeft hiervoor niet op de wap zelf in te loggen. Installeer de Mpro Mesh app, reset de wap, en installeer de wap mbv de app dmv wps.

Mvg. Marcel

Als ik mijn Mpro Mesh app open kan de modem mijn repeater niet vinden en ook niet zien op de lijst van apparaten.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Mohamed_M

Brandt het middelste lampje van het Wifi punt wel? 

Kan je eens proberen om het wifi punt te resetten (10 seconden het pinnetje aan de achterkant ingedrukt houden) en dan met een ethernet kabel het wifi punt aansluiten aan het modem om opnieuw te koppelen. 

Hi @Mohamed_M

Brandt het middelste lampje van het Wifi punt wel? 

Kan je eens proberen om het wifi punt te resetten (10 seconden het pinnetje aan de achterkant ingedrukt houden) en dan met een ethernet kabel het wifi punt aansluiten aan het modem om opnieuw te koppelen. 

Heb ik al eerder gedaan en het middelste lampje brandt niet

Reputatie 7
Badge +4

Heb ik al eerder gedaan en het middelste lampje brandt niet

Gaat het middelste lampje wel branden wel als je hem bedraad aansluit? 

Heb je toevallig EasyMesh uitgezet op het modem? 

  • Ga na je modem op https://192.168.1.1
  • Login met admin en het wachtwoord achterop de sticker (of en andere als je hem hebt veranderd) 
  • Klik rechtboven op het hamburger menu 
  • Ga naar Netwerk instellingen → Draadloos → EasyMesh
  • Controlleer of de toggle aanstaat.

Als Je klantnummer in je profiel zet (deze is alleen zichtbaar voor TM medewerkers) kunnen we een blik werpen op de wifi punt. Laat hem daarvoor wel bedraad aangesloten staan :)

I

Heb ik al eerder gedaan en het middelste lampje brandt niet

Gaat het middelste lampje wel branden wel als je hem bedraad aansluit? 

Heb je toevallig EasyMesh uitgezet op het modem?

Het middelste lampje brandt de heletijd (bedraad) maar als ik op de mpro app kijk krijg ik niet meer een optie om op de wap in te loggen. Mijn EasyMesh staat aan en heb het nog nooit uitgedaan.

?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mohamed_M, goed dat je aan de bel trekt. Ik kijk graag met je mee, alleen kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je mij jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer in een privébericht sturen? Doet de WAP het helemaal niet draadloos?

Reageer