Beantwoord

we hebben al 24 uur geen jnternet thuis

  • 15 June 2022
  • 9 reacties
  • 102 Bekeken

Reputatie 2

Sinds gisterochtend hebben wij wederom geen jnrernet thuis. Anderhalve week geleden op vrijdagmiddag hebben we ook gedurende een uur of 3 (vanaf half 3) geen internet gehad, maar nu duurt het wel erg lang. Modem is al herstart dus dat is het niet  graag zsm een oplossing want dit is niet werkbaar en kost me mijn mobiele data bij thuiswerken. [privégegevens verwijderd door moderator] 

icon

Beste antwoord door Boris 15 June 2022, 08:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @MamaNicole  Welkom in de community.

Het is beter dat je privégegevens niet openbaar zet.(postcode)

Heb je al Op de stortingskaart gekeken?

De moderators kunnen je tijdelijk een unlimited code geven zodat het je geen data kost.

Ik ga het voor je doorgeven. Hopelijk ben je snel weer online zonder onderbrekingen 

Reputatie 7

Hoi @MamaNicole,

Ik ga graag aan de slag voor je! Goed dat je het aankaart en ik begrijp dat het om je verbinding thuis gaat. Nu heb ik direct een meting gedaan en zie inderdaad dat de verbinding is weggevallen. Ik ga de hulptroepen aansturen om ervoor te zorgen dat het zo snel mogelijk kan worden opgelost. Om dit te kunnen doen, heb ik extra informatie nodig. Daarom ben ik erg benieuwd welke lampjes er branden op het modem en op het apparaat tussen het modem en de aansluiting in, de ONT. Met deze extra gegevens kunnen we voor je aan de slag. 

Reputatie 2

Alleen het 3e lampje is rood de rest brandt 

Reputatie 7

Hoi @MamaNicole,

Thanks voor je duidelijke signaal! Als je naar de ONT (het apparaat tussen de aansluiting en het modem) kan je me dan precies vertellen welke lampjes er daar op branden? Brandt daar bijvoorbeeld het PON-lampje? 

Reputatie 2

Zien jullie hier genoeg op?

Reputatie 7

Hoi @MamaNicole,

Heel erg snel! Ik zie inderdaad het modem, maar ben benieuwd naar het apparaat wat daarvoor zit. Deze ziet er als volgt uit: 

Met deze informatie kunnen wij vervolgens bepalen waar het precies fout gaat en weten we welke vervolgstappen kunnen nemen. Ik hoor het nog graag van je! 

Reputatie 2

Nee dat hebben wij niet, maar kan dit het zijn? Het onderste lichtje brandt op de foto maar gaat langzaam aan en uit.

 

 

Reputatie 2

Ik heb het gevonden. Het lichtje bij "PON" knippert.

 

Als LOS uit is en PON knippert, dan zou de ONT (je converter dus) bezig moeten zijn met aanmelden. Knipperen ze beide per 2sec, dan is het apparaat defect.

 

Status indicatie;