Beantwoord

Webpagina van home-assistant.io niet bereikbaar via T-Mobile Thuis

  • 7 October 2018
  • 42 reacties
  • 2595 Bekeken


Toon eerste reactie

42 reacties

OOOps, dat is even schrikken, zo snel? Die van mij werkt ook weer. Great job en thanks. Maar ben toch wel nieuwsgierig wat nu de oorzaak was.?
Reputatie 2
https://plugins.octoprint.org/ lijkt momenteel weer te werken
Reputatie 7
Dag allen,

Weet dat we er alles aan doen om dit te achterhalen en op te lossen. We zijn nog bezig met onderzoek naar: welke websites, bij wie en waarom. Ik zal hier morgen hopelijk meer over kunnen vertellen. Excuus voor het ongemak en bedankt voor het aangeven hier! Op die manier hebben we meer data om te onderzoeken!
zelfde probleem hier, met een andere website. Alle stappen al geprobeerd, maar geen succes.! Ik hoop dat t-mobile beseft dat dit ten koste kan gaan van klanten die moe zijn van het wachten op een oplossing.!!
Reputatie 2
Ik heb dit probleem met https://plugins.octoprint.org ,andere DNS servers (Cloudflare, Quad9 en google komen op hetzelfde ip uit en werken dus ook niet. Op mijn mobiel (Wifi uit, KPN) werkt het wel.
Via VPN naar werk werkt het ook. Hopelijk wordt het snel opgelost.
@Sander

Ik weet dat je best doet maar waarom is een update om de 2 uur onmogelijk? Het is niets anders dan de status opvragen van de incident dat bij de netwerkafdeling zit.

Wat ik probeer te zeggen is: als klant zou ik het waarderen als er om de 2 uur een update krijg wat ik kleine moeite vind. Maar ik ben al lang blij dat er wat gedaan wordt. We wachten het af.
Reputatie 7
Hoi @Solid_Nas en anderen,

Ik doe mijn best! Om de twee uur updaten zal een mission impossible worden, maar ik heb nu wel een update! Onze technische dienst heeft het doorgezet naar de netwerkafdeling. Dit betekent zoveel als dat het hier niet om een individuele case gaat (zoals jullie al vermoeden), maar iets in het netwerk dat onderzocht moet worden. We maken dus stappen en zijn hard op zoek!
Weet dat ik er voor jullie mee aan de slag ga en zodra ik meer weet, hier een update plaats!


Sander, dank dat je hiervoor achteraan gaat maar is het mogelijk dat je elk 2 uur een update kan geven?
Ook al is er geen update. Dan weten we dat er van jullie kant wat gedaan wordt en dat iedereen een update kan verwachten. Nogmaals dank en we wachten het af.
Erg jammer dat T-mobile denkt/vindt dat het aan de site ligt terwijl het overduidelijk is. Ik wordt via webcare inmiddels genegeerd omdat ik de Draytek niet aan heb gesloten.

Ik wil graag verder, dus ik heb maar een tijdelijke oplossing gemaakt. Ik heb een trail genomen op NordVPN, ik kan daar nu 3 dagen gratis gebruik maken. Omdat ik tegelijk bij de documentatie en bij mij Raspberry wil komen laat ik de router de VPN opzetten. Zo blijf ik toegang houden tot mijn lokale netwerk en de VPN verbinding. Overigens wordt door de router enkel mijn laptop doorgerouteerd op de VPN verbinding, zo blijft de rest direct met het internet verbonden zonder dat de snelheid geknepen wordt.


Edit: ik zie nu de reactie van Sander. Ik hou het topic in de gaten.
Reputatie 7
Hoi @royvlingen @Apipa @Eric_E @Solid_Nas

Hier ga ik graag voor jullie achteraan! Jullie hebben al superspeurwerk gedaan. Mag ik jullie vragen om dit topic in de gaten te houden? Dan lopen er niet allerlei lijntjes door elkaar. Jullie hoeven dus niet meer te bellen of mailen. Ik zie dat sommigen van jullie ook via social media contact hebben gezocht. Ik zal verwijzen naar dit topic. Weet dat ik er voor jullie mee aan de slag ga en zodra ik meer weet, hier een update plaats!
Reputatie 3

de heldesk medewerker meld dat het aan de site ligt.


Vandaar dat alle andere opties die ik heb om die site te bereiken ('downforeveryoneorjustme', Ziggo van de buren, 4G, VPN) wel gewoon werken natuurlijk... 🙄
Ik heb vandaag daarover gebeld en degene die ik aan de lijn had had het zelfde geconstanteerd. Hij zou mij terug bellen en contact opnemen met de backoffice die verder zou gaan kijken. Hij heeft mij netjes terug gebeld alleen het antwoord niet wat ik verwachtte.

Het ip 10.10.80.149 is niet in hun beheer en de heldesk medewerker meld dat het aan de site ligt. Ip lookup wijst aan dat 31.201.2.1 t-mobile is en de 10.10.80.149 is een privite ip reeks wat ik denk van t-mobile is alleen hun beweren anders.

Dat device (10.10.80.149) heeft geen route verder vandaar dat onze trace daar stopt.
Afwachten wat t-mobile met dit gaat doen.

Wat doet die 10.10.80.149 (private intranet IP) in de route T-Mobile ?


Daar eindigt ook mijn tracert. Ik denk dat het een core-router is bij T-Mobile of upstream bij een van hun leveranciers.
Reputatie 3
Ah, ik ben dus niet alleen... Had hier ook al hetzelfde probleem.
En via https://downforeveryoneorjustme.com/home-assistant.io gezien dat het niet aan de site ligt...

Pinging home-assistant.io undefined67.99.129.42] with 32 bytes of data:
Request timed out.

Tracing route to 167.99.129.42 over a maximum of 30 hops
1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 4 ms 3 ms 5 ms 1-2-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.2.1]
3 7 ms 7 ms 8 ms 10.10.80.149
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.

Wat doet die 10.10.80.149 (private intranet IP) in de route T-Mobile ?
Ligt zeker niet aan mijn apparatuur, maar het zal wel beleid zijn dat ze daarop 0 support geven, ook al kun je aantonen dat het niet aan de eigen apparatuur ligt.

Ik kon er ook niet over liegen, ze wilde het MAC adres om te checken of ik hem wel had aangesloten ;)

Mij denk dat het best zinvol kan zijn als jij ze morgen ook contacteert, wellicht versnelt dit het proces.
Hey Apipa,

Ja, helaas lijkt het inderdaad erop dat T-Mobile het blokkeert en wij er zelf niks aan kunnen doen.

Je eigen apparatuur is hiervan niet de oorzaak, loskoppelen helpt niet. Ik heb die route al bewandeld namelijk.

Bedankt voor de links.
Gelukkig zijn we niet de enige met het probleem.
Hopelijk wordt het probleem snel erkent door T-Mobile en komen ze met een oplossing.

Ik zal maandag weer contact met ze opnemen en ze wijzen op dit topic en de links die je gestuurd hebt.
Wellicht als jij dat ook doet valt het ze op dat er meerdere last van het probleem hebben.

edit:
Net het draadje op tweakers verder gelezen.

Het ziet ernaar uit dat dit probleem de technische dienst van T-Mobile al heeft bereikt.
Althans, het wordt doorgegeven door de klantenservice medewerker.

Even afwachten maar...
Fingers crossed.
Ik heb hetzelfde probleem! Was al in gesprek met Webcare, maar die willen dat ik eerst mijn eigen apparatuur los haal en de Draytek weer aansluit. Iets waar ik nu echt even geen tijd voor heb.

Op Tweakers heb ik deze vraag ook gesteld en ik bleek niet de enige. Ook bij het klagen bij Webcare op Twitter konden andere mensen met T-mobile thuis het probleem beamen.

Een andere Tweaker ontdekte dat het hele IP block (reeks) niet bereikbaar is via T-mobile. Zie: https://ipinfo.io/AS14061/167.99.128.0/20 / https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/138

Reageer