Beantwoord

Webpagina van home-assistant.io niet bereikbaar via T-Mobile Thuis

  • 7 October 2018
  • 42 reacties
  • 2595 Bekeken

Hallo,

Ineens is de website https://home-assistant.io niet meer bereikbaar via mijn vaste glasvezel verbinding.
Via 4G op mijn mobiel is deze wel bereikbaar en tevens bij de buren (met Ziggo abbo) ook.

Router reset en zelfs Factory reset uitgevoerd, maar helaas nog steeds geen verbinding te krijgen met de website. Dit geldt voor alle apparaten thuis, dus niet enkel 1 computer of een telefoon.

Ook DNS wijzigen naar 8.8.8.8, 8.8.4.4 helpt niet.

Voor zover ik weet zijn er geen andere websites die geblokkeerd worden. Ik kan andere websites wel gewoon bezoeken (nu.nl, google.com, bol.com. om maar wat voorbeelden te noemen).

Enig idee hoe dit probleem te verhelpen?

Overigens heb ik ook een betaalde VPN verbinding. Als ik deze aanzet dan werkt het wel.
Ook wanneer ik de VPN verbinding van mijn werk gebruik.

Voorheen nooit problemen gehad met het benaderen van deze website via mijn T-Mobile Thuis verbinding en ook niet aan de instellingen gezeten van de router oid.
icon

Beste antwoord door Sander 8 October 2018, 10:44

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Nice! Goed om te horen dat de problemen verholpen zijn. Ook al leek de oorzaak in dit geval aan de kant van Ziggo te zitten, bedankt voor jullie meldingen en de aangeleverde informatie!
Toch weer Ziggo dus. Blij dat ik daar geen klant meer van ben na al die shit die ze me bezorgd hebben.

Anyway. Het issue is bij mij nu ook opgelost!
Reputatie 7
Badge +4
mooi dat het is opgelost. alleen wel jammer dat het 10 dagen moet duren voor dat de juiste persoon is gevonden die het kan oplossen 😔
Hier werkt het ook weer. Ben heel blij! 🙂
Hallo allen,

Ziggo heeft zojuist gemeld het server die routingsproblemen gaf is geidentificeerd, en er een fix is aangebracht. Zover kan ik weer verbindingen met kantoor!

Link naar specifiek bericht -> https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/problemen-tussen-ziggo-en-t-mobile-thuis-verbindingen-32211/index3.html#post324636

Met vriendelijke groet,
Nick
OP het Ziggo forum loopt het ook vol:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/problemen-tussen-ziggo-en-t-mobile-thuis-verbindingen-32211/index3.html

@T-mobile: ik hoop dat jullie deze klachten serieus nemen en zsm oplossen.
Reputatie 7
Hi allemaal, we hebben meerdere meldingen ontvangen over verbindingsproblemen tussen klanten van ons en klanten van Ziggo. Bedankt voor alle informatie hier, onze technische dienst is dit aan het onderzoeken, we houden jullie op de hoogte!
Helaas lijk ik een soortgelijk probleem te ondervinden. Vandaag kom ik er achter dat ik 2 specifieke IP-adressen niet meer kan benaderen, te weten 77.249.25.40 en 95.96.232.42. De laatste keer dat ik een poging heb gedaan en het ook nog lukte was maximaal 2 weken geleden. Het zijn servers van kennissen hier uit dezelfde woonplaats (Apeldoorn). Niemand anders heeft problemen om deze te benaderen, behalve ik.

Een tracert in de Windows Commandprompt geeft het volgende:

Tracing route to 095-096-232-042.static.chello.nl [95.96.232.42]
over a maximum of 30 hops:

1 1 ms 1 ms 1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 8 ms 8 ms 1-83-143-37.ftth.glasoperator.nl [37.143.83.1]
3 8 ms 8 ms 7 ms 10.10.10.57
4 8 ms 8 ms 8 ms ae24-xcr1.amt.cw.net [195.89.97.129]
5 8 ms 8 ms 8 ms ae41-xcr1.att.cw.net [195.2.2.190]
6 8 ms 8 ms 7 ms liberty-gw.att.cw.net [195.2.14.74]
7 * * * Request timed out.

Andere IP-adres geeft exact hetzelfde resultaat: het lijkt spaak te lopen na hop 6...
Ook ik heb sinds enkele weken geen mogelijkheid meer om de zakelijke ziggo verbinding van huis uit te benaderen. Na veel contact met de helpdesk nu toch zelf gaan testen. Ik kan niet anders dan tot de conclusie komen dat ik vanaf mijn t-mobile thuis verbinding geen enkele ziggo aansluiting kan benaderen en ben dan ook erg benieuwd naar het vervolg van dit topic.
Reputatie 6
Wat ik zag in een ander topic is dat de peering op de NL-IX niet helemaal goed lijken te gaan.

Het vermelden van 10.10.80.149 heeft niet zoveel zin. dit is een private subnet net als 192.168.x.x post dan de complete trace.

De trace loopt vast op dit 10.10.80.149 lees ik, dan zie ik de onzin er niet van in, juist de complete trace, of het dummy gebeuren tot aan hop 30 is dan weinig extra zeggend. Maar dat er een 10.x.x.x voorkomt in de route bij een provider die vaste internetverbindingen levert vind ik opmerkelijk. Die 192.168.x.x is doorgaans achter NAT in iemands thuisLAN, maar blijkbaar vindt er ook een vorm van NAT plaats in het T-Mobile gedeelte tussen klant en de rest van internet. Is gebruikelijk voor mobile netwerken waar de klant met standaard APN achter CGNAT zit. Zolang de klant alleen maar outbound connecties doet moet er niets aan de hand zijn. Maar een aantal zaken/protocollen wordt gecompliceerder, zoniet onmogelijk. De routing is niet stateless en makkelijk vatbaar voor problemen als er netwerkonderhoud en/of verandering aan adressering plaatsvinden denk ik. Het zou ook kunnen verklaren waarom sommige klanten zichzelf niet kunnen bereiken op ongewone/willekeurige poorten.
Nee, er is geen whitelist, ook geen blacklist trouwens. Ik ben de enige collega met T-Mobile Thuis helaas.
Ook op het forum van Ziggo wordt er geklaagd dat Ziggo-T-MobileThuis verbindingen niet meer mogelijk zijn sinds een paar dagen.
Mij heb vanuit mijn werk een tracert geprobeerd naar jouw werk.

Ik zie een hoop hops, maar uiteindelijk een een time-out. Wij zitten direct op AMS-IX, wellicht dat er inderdaad daar iets mis gaat. Of heeft jullie portal een whitelist?

Hoewel, toen de website van Home Assistant er uit lag kon ik die wel op werk benaderen.
Bij toeval doordat ik thuis ook Ziggo heb, ben ik volgend topic tegen gekomen bij community van ziggo -> https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/geen-toegang-tot-externe-ip-nas-blokade-32211

Lijkt erop dat ook daar mensen problemen hebben met bereiken van T-mobile Thuis verbindingen.
Reputatie 7
Badge +4
Wat ik zag in een ander topic is dat de peering op de NL-IX niet helemaal goed lijken te gaan.

Het vermelden van 10.10.80.149 heeft niet zoveel zin. dit is een private subnet net als 192.168.x.x post dan de complete trace.
Yup hier ook vanuit huis naar kantoor, met Ziggo zakelijk. Werkt sinds vorige week niet meer. Vanaf elke andere provider wel .
Afgelopen donderdag middag merkte ik op dat er geen verbinding meer mogelijk tussen kantoor en thuis(glasvezel). Dit Merkte ik op toen ik werkmail open niet lukte. Afgelopen vrijdag op kantoor lukte het niet om in te loggen op thuis server. En later bleek ook remote management van kantoor geen contact te kunnen leggen met mijn server.

Vanaf kantoor is destination net unavailable. Kantoor heeft internet via Ziggo Zakelijk.

Ziggo thuis -> T-Mobile Thuis goed
Ziggo thuis -> Werk goed
4G Tele2 -> T-MOBILE thuis goed
4G Tele2 -> werk goed
Tele2 vast -> T-Mobile thuis goed
Werk -> T-Mobile werkt niet
T-Mobile Thuis -> werk werkt niet

Hopelijk heeft dit probleem in deze topic ook verslag op dit.

MvG. Nick
Ik heb ook sinds 7 dagen dit exact identieke probleem maar dan met de sites https://csg.danthas.nl en https://portaal.danthas.nl

Ook loopt, zoals bij andere gebruikers de tracert vast op 10.10.80.149

Met elke andere willekeurige provider werkt het wel, zowel vast als mobiel.

Willen jullie hier ook naar kijken?
Reputatie 7
Hi @docflo

Ik snap heel goed dat je wilt weten wat er gebeurd is: dat wil ik namelijk ook! Ze zijn nog met onderzoek bezig wat er precies speelde. Het enige dat we nu al weten is dat het niet aan het netwerk lag. Verder is het nog gissen. Of de oplossing veel opheldert over de reden van het euvel is vooralsnog niet bekend. Ik hoop dat het duidelijk wordt, zodat ik het kan delen. Transparant zijn we zeker. De oorzaak is alleen nog troebel. Mooier dan dit kan ik het momenteel niet maken. Excuus!
Reputatie 7
Hoi @Eric_E

Je ontvangt natuurlijk een bericht als ik je tag. Je kunt het ook zo instellen dat je een bericht krijgt op het moment dat iemand een nieuw bericht schrijft in een topic waar jij ook gereageerd hebt. Op die manier blijf je altijd up-to-date!

Klik op je profielfoto rechtsboven. Ga naar instellingen en vink deze aan:

Reputatie 3
@Apipa @RolandV @marius1951

maar een forum is de beste manier van klantenservice.

Het zou nog beter werken als ik van het forum een melding had gehad dat er nieuwe berichten in dit draadje zijn. Zoals ik eerder wel kreeg, maar nu een en ander opgelost is blijkbaar niet meer 😐
[...]
Ik heb het al vaak gezegd, maar een forum is de beste manier van klantenservice. Snel, doeltreffend en transparant.
[...]


Hm, ik vind het helemaal niet zo transparant. We hebben geen concrete informatie gekregen.

  1. Wat is er gebeurd?
  2. Hoe kon het gebeuren?
  3. Wat voor maatregelen worden getroffen zo dat het niet nogmaals gebeurt?
Wel goed dat het opgelost is uiteraard!
Yep, bij mij werkt het ook. Klasse @Sander !
Zeer snel en vakkundig opgelost.
Excuus voor de late reply. Bij mij werkt home-assistant.io ook weer. Dank voor het oplossen.

@Sander Ben ook benieuwd waar het aan lag?
Reputatie 7
@Apipa @RolandV @marius1951

Wow! Dat ging sneller dan ik dacht. Bedankt voor de update!

Ik heb het al vaak gezegd, maar een forum is de beste manier van klantenservice. Snel, doeltreffend en transparant. Zeker deze Community! Met zoveel verkeer en scherpe gebruikers zie je snel wat er speelt, wat de impact is en wij zien direct het effect van aanpassingen. Ik ben zo blij met jullie input in deze. En mijn contact Pim, achter de schermen!

Thank you!!!
www.home-assistant.io werkt ook weer 🙂

Reageer