Beantwoord

Webserver was niet langer bereikbaar na internet problemen afgelopen nacht

  • 17 June 2021
  • 1 reactie
  • 81 Bekeken

Afgelopen nacht rond een uur of half 2 was het internet van T-mobile Thuis weggevallen. Dit was ongeveer een uur later alweer opgelost, maar de webserver die ik hier thuis draai was niet langer extern bereikbaar.

Via het interne netwerk was de webserver prima bereikbaar. Zowel het interne als het externe IP adres waren niet verandert. Er was ook geen firewall die iets blokkeerde en volgens de Modem / Router stonden alle benodigde poorten open.

Ik besloot om T-Mobile Thuis vanaf dit punt te bellen gezien het probleem niet aan mijn zijde leek te liggen. Werd aangenaam verrast dat ik gelijk doorverbonden werd met een medewerkster die verstand van zaken had. Top!

Zij doorliep alle mogelijke problemen vanuit haar kant even samen met mij, maar ook zij begreep niet wat het probleem kon zijn. Alles gaf groen licht aan haar zijde. Het leek erop dat poort 80 en/of 443 extern geblokkeerd werd vanuit T-mobile. Zij raadde mij aan om op dit forum dit verhaal te plaatsen omdat hier misschien mensen met net nog wat meer verstand van zaken zouden kunnen zitten.

De oplossing

Alvorens ik besloot om hier alles uit te leggen, deed ik toch maar een gooi naar het herstarten van de modem. Ook al werkte het internet prima en leek alles daar gewoon in orde. Vreemd genoeg was het probleem hiermee direct opgelost. Wat er nu precies aan de hand geweest is, begrijp ik niet. Ik vermoed een crash ergens in de modem waardoor de port-forwarding regels niet langer toegepast werden.

Mijn probleem is dus opgelost, maar ik besloot het verhaal hier toch te plaatsen voor het geval andere mensen een dergelijk probleem tegenkomen en er misschien iets aan hebben.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 5 July 2021, 16:20

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @icecub, van harte welkom op de Community!

Top dat je jouw verhaal deelt met alle users, zo kunnen we ervan leren en jouw oplossing hanteren indien het een keer bij iemand anders voorkomt, thanks! 

Jouw vermoeden is ook het mijne: het lijkt er sterk op dat er ergens een tijdelijke bug optrad waardoor port forwarding niet meer volledig toegepast werd. Een herstart van het modem zorgt ervoor dat kleinschalige haperingen hersteld worden en in dit geval is het zeer succesvol geweest bij jouw probleem, dat is mooi. Om ervoor te zorgen dat meelezers straks jouw oplossing kunnen gebruiken en direct zien dat dit het beste antwoord is, kopieer en plak ik jouw citaat zodat dit meteen zichtbaar is.

Mocht je in de toekomst nog eens hulp kunnen gebruiken, of gewoon jouw verhaal willen doen, doe dat dan zeker. We helpen en denken altijd graag mee! 😄

De oplossing: 

Alvorens ik besloot om hier alles uit te leggen, deed ik toch maar een gooi naar het herstarten van de modem. Ook al werkte het internet prima en leek alles daar gewoon in orde. Vreemd genoeg was het probleem hiermee direct opgelost. Wat er nu precies aan de hand geweest is, begrijp ik niet. Ik vermoed een crash ergens in de modem waardoor de port-forwarding regels niet langer toegepast werden.

Mijn probleem is dus opgelost, maar ik besloot het verhaal hier toch te plaatsen voor het geval andere mensen een dergelijk probleem tegenkomen en er misschien iets aan hebben.

Hoe je het beste het modem kunt herstarten, kun je in dit topic lezen: Reset uitvoeren op modem van T-Mobile.

Reageer