Beantwoord

Website onbereikbaar (blacklisting)

  • 26 November 2020
  • 17 reacties
  • 606 Bekeken

Reputatie 1

Hoi,

Ik heb recent een spel gekocht voor de PS4, nu bleek de online multiplayer het niet te doen. Na een tijdje zoeken ontdekte ik dat de website van de online service (codemasters.com) helemaal niet bereikbaar was vanaf de wifi. Zodra ik op mijn telefoon via 4G het probeerde kwam ik meteen op de website.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ik geblokkeerd ben door de website (ik had de website immers nog nooit bezocht hiervoor). 

Nu heb ik een bekwame ICT-vriend er naar laten kijken. Hij gaf aan dat het gaat om een routing probleem bij T-Mobile en ik een nieuw ip-adres moest aanvragen?

Na e.e.a. gelezen te hebben kwam ik erachter dat dit mogelijk is door de wifi 48-72 uur uit de lucht te halen. Nou heb ik daar weinig zin in, is er een andere optie om dit probleem te verhelpen?

 

Mvg,

 

Daniel

icon

Beste antwoord door Sander 4 December 2020, 15:50

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @d.michon98, je zou kunnen proberen om de DNS-servers te veranderen. Ik lees hier en daar op het forum dat er wat problemen zijn met de standaard-DNS’en van T-Mobile. Maak er bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 1.0.0.1 van en start de PS4 opnieuw op. Hopelijk helpt dat, anders zit het probleem dieper en zou het inderdaad een routingprobleem kunnen zijn.

Reputatie 1

Hoi @d.michon98, je zou kunnen proberen om de DNS-servers te veranderen. Ik lees hier en daar op het forum dat er wat problemen zijn met de standaard-DNS’en van T-Mobile. Maak er bijvoorbeeld 1.1.1.1 en 1.0.0.1 van en start de PS4 opnieuw op. Hopelijk helpt dat, anders zit het probleem dieper en zou het inderdaad een routingprobleem kunnen zijn.

Heb ik geprobeerd maar werkt helaas niet!

Reputatie 7
Badge +6

Heb ik geprobeerd maar werkt helaas niet!

Dat is jammer. Dan zou het inderdaad een routingissue kunnen zijn. Er is op dit moment ook een aantal mensen dat andere websites of VPN-servers niet kan bereiken. Dit zou daar ook wel eens mee te maken kunnen hebben.

Reputatie 7

Hoi @d.michon98 ,

Ik wil graag je verbinding laten onderzoeken, maar met de gegevens die bij ons bekend zijn, kan ik je verbinding niet vinden. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer (IBAN) sturen? Dan zorg ik ervoor dat jouw verbinding wordt meegenomen in het onderzoek. Ik hoor het graag van je!  

Reputatie 7

Hoi @d.michon98,

 

Vanochtend hebben we iets aangepast. Nu vermoed ik dat het hierdoor voor jou opgelost is, maar graag hoor ik van jou of de website inmiddels weer bereikbaar is. Wil je voor mij controleren of dat het geval is?

Reputatie 1

Hoi @d.michon98,

 

Vanochtend hebben we iets aangepast. Nu vermoed ik dat het hierdoor voor jou opgelost is, maar graag hoor ik van jou of de website inmiddels weer bereikbaar is. Wil je voor mij controleren of dat het geval is?

Ik kan de website helaas nog steeds niet openen

Reputatie 7

Hi @d.michon98,

 

Dan blijkt het inderdaad om een blacklisting te gaan van jouw IP adres. Dan is de oplossing óf wachten op een nieuw IP adres óf verzoeken aan de debetreffende server om een whitelisting óf het modem een tijdlang spanningsloos te maken. let op: dit laatste biedt geen garantie. Lees er hier meer over: IP adres wijzigen.

Reputatie 1

Hi @d.michon98,

 

Dan blijkt het inderdaad om een blacklisting te gaan van jouw IP adres. Dan is de oplossing óf wachten op een nieuw IP adres óf verzoeken aan de debetreffende server om een whitelisting óf het modem een tijdlang spanningsloos te maken. let op: dit laatste biedt geen garantie. Lees er hier meer over: IP adres wijzigen.

Hi Sander,

 

Ik heb contact gehad met codemasters.com en ik ben niet geblacklist. De fout moet dus bij T-Mobile liggen en het lijkt mij nogal vreemd dat ik twee dagen het internet moet uitzetten om een website te kunnen bezoeken. Is er een andere oplossing?

Reputatie 1

Ook dit lijkt gerelateerd aan dezelfde regio problemen zoals in diverse andere topics hier op het forum: 

YouTube deels geblokkeerd via Wifi | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

Draytek Vigor 2132F datum staat op januari 2000 en mijn wan ip is niet zoals het hoort | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

socialclub.rockstargames.com is niet bereikbaar | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

Stadia werkt niet meer | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

F1 tv app en streams geblokkeerd (403) | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

verkeerde locatie netwerk | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

Google Services Issue | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

IP adres locatie blijkt niet Nederlands te zijn? | T-Mobile Community (t-mobile.nl)

 

@Sander  kunnen jullie aangeven wat er veranderd is in het netwerk en waarom er nog geen oplossing gevonden is? Het lijkt een groter probleem te zijn dan 1 of 2 sites die niet werken. 

Als de oorzaak niet gevonden kan worden, willen jullie dan veranderingen die vorige week in jullie netwerk doorgevoerd zijn terug draaien? Want naast dat diverse sites en services niet meer werken, merk ik ook dat ik bij lange na niet de 100/100 Mbit meer haal. 

Reputatie 7

Ik plaats het statement ook maar hier, aangezien het lijkt dat ook deze site samenhangt met de Stadia/Youtube topics. 

 

Onze welgemeende excuses voor het feit dat jullie nog met deze ongemakken te maken hebben. Dankzij ons eigen onderzoek en jullie input is er inmiddels veelvuldig contact met de eerder genoemde externe partijen om het euvel zo snel mogelijk te verhelpen. Wij kunnen op dit moment nog niet het sein brandmeester geven, maar zullen jullie onder andere hier meteen berichten als wij te horen krijgen dat alles weer zou moeten functioneren zoals jullie gewend zijn.

Reputatie 7

@d.michon98 Ervaar je op dit moment nog steeds problemen? Zo ja zou je dan een aantal links kunnen delen van pagina’s waarmee je nog problemen ervaart? Dan gaan we hier verder mee aan de slag!

Reputatie 1

@d.michon98 Ervaar je op dit moment nog steeds problemen? Zo ja zou je dan een aantal links kunnen delen van pagina’s waarmee je nog problemen ervaart? Dan gaan we hier verder mee aan de slag!

Hoi Brian, de website is nog steeds onbereikbaar.

Het gaat om eigenlijk alles wat onder codemasters.com hangt:

codemasters.com

racenet.codemasters.com

accounts.codemasters.com

forums.codemasters.com

etc etc

Reputatie 7

Hi @d.michon98 Top, bedankt voor de aanvulling. Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kan ik je klantgegevens er bij pakken en gaan we hier verder mee aan de slag.

Reputatie 1

Hi @d.michon98 Top, bedankt voor de aanvulling. Zou je mij een privébericht willen sturen met je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer? Dan kan ik je klantgegevens er bij pakken en gaan we hier verder mee aan de slag.

Hoi Brian,

Kun je een update geven? Ik word er een beetje moe van dat ik hier al 23 dagen probeer om geholpen te worden maar ik krijg niet het idee dat T-Mobile daar heel veel zin in heeft. Ik heb 20 dagen geleden ook deze gegevens al naar jouw collega-moderator gestuurd. Slechte service.

Reputatie 7

Hi @d.michon98 Bedankt voor je privébericht. In dit geval was je klantnummer niet ergens genoteerd waar ik het kon zien en mijn collega Sander is van een welverdiende vakantie aan het genieten, vandaar. Ik kan je verzekeren dat er met de hoogste prioriteit aan gewerkt wordt, daarom ook mijn verzoek, ons netwerkteam is er mee bezig. Alvast een korte update, in jouw geval speelt niet hetzelfde als in het Rockstar topic, dit hebben we al onderzocht. Wat het dan wel is zijn we nu aan het uitzoeken en hier loopt een aparte melding voor. Zodra ik bericht ontvang neem ik weer contact met je op!

Reputatie 1

Hi @d.michon98 Bedankt voor je privébericht. In dit geval was je klantnummer niet ergens genoteerd waar ik het kon zien en mijn collega Sander is van een welverdiende vakantie aan het genieten, vandaar. Ik kan je verzekeren dat er met de hoogste prioriteit aan gewerkt wordt, daarom ook mijn verzoek, ons netwerkteam is er mee bezig. Alvast een korte update, in jouw geval speelt niet hetzelfde als in het Rockstar topic, dit hebben we al onderzocht. Wat het dan wel is zijn we nu aan het uitzoeken en hier loopt een aparte melding voor. Zodra ik bericht ontvang neem ik weer contact met je op!

Ik heb het toen naar Boris gestuurd. Waarom is het nog niet opgelost?

Reputatie 7

Hoi @d.michon98

 

Dank voor de update. Het beste is om hier om een update te vragen en niet naar afzonderlijke moderators. Ik heb direct een herinnering gestuurd. Zodra ik meer weet, plaats ik het hier. Ik weet, het is nu even behelpen. Het gaat om contact tussen verschillende schakels (website, geodata partij, provider) en daar zit wat vertraging in. Bedankt voor je geduld tot dusver. 

Reageer