Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)



Toon eerste reactie

457 reacties

Bij mij is het ook 100% zeker geen intern probleem. Hoogstens dat de modem van T-Mobile kapot zou zijn. Zowel bekabeld als wifi werkt niet en lampje modem brand rood. Vorige week werkte download tijdje gewoon op 1000 mbit en upload op 0,001 mbit, daarna ook weer volledig wegvallen verbinding. Resetten modem en huawei kastje is nooit de oplossing. kabels zijn prima.

Reputatie 3

Nogmaals gebeld; gevraagd naar de zogenaamde technische afdeling - dit blijkt nu niet mogelijk te zijn. Zij zullen binnen 3 werkdagen contact opnemen.

 

Wat een grap dit.

Klinkt niet best hierzo…

Sinds gisteren ook t-mobile klant geworden, rond 18u is er een installatie monteur langs geweest om de boel in orde te maken, alles werkte prima tot ~23u, toen is er (nu nog steeds) de boel eruit geklapt…

Als ik de signalen hierzo zie, verwacht ik niet dat dit de 1e storing gaat zijn voor mij bij t-mobile vast… :(

Reputatie 1

Klinkt niet best hierzo…

Sinds gisteren ook t-mobile klant geworden, rond 18u is er een installatie monteur langs geweest om de boel in orde te maken, alles werkte prima tot ~23u, toen is er (nu nog steeds) de boel eruit geklapt…

Als ik de signalen hierzo zie, verwacht ik niet dat dit de 1e storing gaat zijn voor mij bij t-mobile vast… :(

Ik ben nog niet zo heel lang aangesloten bij T-Mobile, maar dit is de eerste keer dat ik tegen dit probleem aanloop. Ik neem aan dat het nu wel snel geregeld zal worden?

Reputatie 3

Klinkt niet best hierzo…

Sinds gisteren ook t-mobile klant geworden, rond 18u is er een installatie monteur langs geweest om de boel in orde te maken, alles werkte prima tot ~23u, toen is er (nu nog steeds) de boel eruit geklapt…

Als ik de signalen hierzo zie, verwacht ik niet dat dit de 1e storing gaat zijn voor mij bij t-mobile vast… :(

Persoonlijk raad ik tmobile zeker niet meer aan na mijn ervaringen sinds april. 

Wat betreft de storing; ik heb net weer contact gehad met de Servicedesk. Zij geven aan dat het een behoorlijk grote storing is terwijl hier op het forum gedaan wordt alsof het niks voor stelt en niet belangrijk is.

 

Ben benieuwd of ze het vandaag nog gaan oplossen. Als dat niet lukt dan blijf ik gewoon weer bellen. En dan ga ik er wel van uit dat mijn opzegging er doorheen gaat komen.

 

Onvriendelijke bende hier. Bah bah. 

Reputatie 3

Zojuist contact gehad met tmobile om een status update te vragen. Blijkbaar is er een kabel breuk waardoor dit veroorzaakt wordt. 

 

Oplostijd is onbekend. 

Reputatie 7
Badge +14

Moderators geven ookin dit topic updates.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag all, de technicus die wij op locatie hebben gestuurd, heeft gemeld dat de oorzaak ligt bij een fiberkabelbreuk. Hier is nog geen indicatie op te geven qua oplossingstijd, sorry. Het bericht van de Klantenservice komt enigszins overeen met onze prognose, alleen blijft dat op dit moment bot gezegd koffiedik kijken. We doen er alles aan om het te herstellen op korte termijn.

Reputatie 3

Inmiddels zitten we halverwege de ochtend zonder enige update over hoe lang het nog gaat duren.

 

Dit kan werkelijk waar echt niet lang duren - de helft van Nederland werkt thuis!

Goedemiddag all, de technicus die wij op locatie hebben gestuurd, heeft gemeld dat de oorzaak ligt bij een fiberkabelbreuk. Hier is nog geen indicatie op te geven qua oplossingstijd, sorry. Het bericht van de Klantenservice komt enigszins overeen met onze prognose, alleen blijft dat op dit moment bot gezegd koffiedik kijken. We doen er alles aan om het te herstellen op korte termijn.


Natuurlijk kunnen jullie een indicatie geven. Jullie zijn toch geen onwetend bedrijf!? Er moet toch duidelijk zijn, of dit uren, dagen, weken of nooit opgelost gaat worden!? Zeker omdat het probleem inmiddels in kaart is gebracht.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @KevinJK88, we hebben om een update gevraagd. Zodra deze gegeven kan worden, laat ik het meteen weten.

Reputatie 3

@Jason Inmiddels zijn we bijna een uur verder - waar blijft de update?

 

Ik zie in het andere topic ook dat we allemaal aan het wachten zijn op jullie - allemaal aan het thuiswerken zijn. En er is één ding dat heel duidelijk is - wij krijgen geen info vanuit jullie.

 

Laat ons op zn minst weten waar we aan toe zijn! Dit is toch ongelooflijk dat het er al sinds donderdag avond 2300 ongeveer uit ligt en het nu maandag 14.19 is en we nog geen klap verder zijn. Werkelijk waar schandalig.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Morgen wordt een monteur op locatie verwacht en zullen de herstelwerkzaamheden starten. 

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: Goedemorgen all, de monteur staat nog steeds ingepland voor herstelwerkzaamheden vandaag. We houden het nauwgezet in de gaten, bedankt voor jullie geduld in deze kwestie!

Reputatie 2

UPDATE: Goedemorgen all, de monteur staat nog steeds ingepland voor herstelwerkzaamheden vandaag. We houden het nauwgezet in de gaten, bedankt voor jullie geduld in deze kwestie!

Hi Jason, allereerst bedankt voor deze update. Ik hoop dat ze ondertussen al aan het werk zijn en dat het vandaag af komt.

In ander nieuws: in januari (of begin februari? ik weet het even niet meer) heeft internet in Zuidbroek ook al eruit gelegen door een kabelbreuk (aldus de servicedesker die ik toen gesproken heb). Dit is dus 2x in ongeveer een half jaar tijd. Gaan jullie ook (laten) achterhalen wat hier gebeurd is en of deze twee zaken een oorzaak hebben die aan elkaar gelieerd kan zijn zodat dit in de toekomst zo goed als mogelijk voorkomen kan worden? Ik heb namelijk weinig zin om iedere 6 maanden 3+ dagen achter elkaar eruit te liggen.

Ik kan dit laatste verhaal onderschrijven en ik heb sinds die betreffende kabelbreuk zo'n 4x zonder internet gezeten. Het begint hier nu echt heel vervelend te worden, ook omdat onze mobiele dekking hier zeer zwak is, zelfs met 5G.

 

Reputatie 2

Ik kan dit laatste verhaal onderschrijven en ik heb sinds die betreffende kabelbreuk zo'n 4x zonder internet gezeten. Het begint hier nu echt heel vervelend te worden, ook omdat onze mobiele dekking hier zeer zwak is, zelfs met 5G.

 

Thomas, ontvangst met mobiel is inderdaad alles behalve top in nieuwbouw woningen hier. Ook ik heb al 2x eerder zonder internet gezeten, maar dat leek iets in de wijkkast te zijn met de FTU. Hopelijk is dat opgelost, anders zit ik donderdag weer zonder internet (gezien dat dat om de 2 weken uit viel, en donderdag is er weer 2 weken voorbij sinds de laatste keer).

Reputatie 3

Hier hetzelfde probleem. Al weken met problemen op de donderdagen. Volgens T-mobile en de monteurs lag het aan de kabels binnen in huis en had het niets met de lijn van T-mobile te maken.

 

Net met de Servicedesk gesproken zij geven aan dat het nog minimaal 2 dagen gaat duren voordat het opgelost is omdat ze afhankelijk zijn van een extern bedrijf.

Hier hetzelfde probleem. Al weken met problemen op de donderdagen. Volgens T-mobile en de monteurs lag het aan de kabels binnen in huis en had het niets met de lijn van T-mobile te maken.

 

Net met de Servicedesk gesproken zij geven aan dat het nog minimaal 2 dagen gaat duren voordat het opgelost is omdat ze afhankelijk zijn van een extern bedrijf.

 

Bizar, waarschijnlijk omdat het ‘gelukkig maar om een klein aantal mensen gaat’ zoals ze steeds melden. Gelukkig voor wie? Ja voor deze grote bedrijven, omdat de druk dan niet te groot wordt voor hun. Je moet toch een NOODOPLOSSING kunnen creeren voor deze klanten. Als de rest van de mensen die op dezelfde centrale zitten aangesloten wel internet hebben en het alleen de mensen op 1 switch betreft, dan kun je ons toch op andere switch prikken, of wat voor noodoplossing dan ook!? Echt te slecht voor woorden dit!!

Reputatie 3

Hier hetzelfde probleem. Al weken met problemen op de donderdagen. Volgens T-mobile en de monteurs lag het aan de kabels binnen in huis en had het niets met de lijn van T-mobile te maken.

 

Net met de Servicedesk gesproken zij geven aan dat het nog minimaal 2 dagen gaat duren voordat het opgelost is omdat ze afhankelijk zijn van een extern bedrijf.

 

Bizar, waarschijnlijk omdat het ‘gelukkig maar om een klein aantal mensen gaat’ zoals ze steeds melden. Gelukkig voor wie? Ja voor deze grote bedrijven, omdat de druk dan niet te groot wordt voor hun. Je moet toch een NOODOPLOSSING kunnen creeren voor deze klanten. Als de rest van de mensen die op dezelfde centrale zitten aangesloten wel internet hebben en het alleen de mensen op 1 switch betreft, dan kun je ons toch op andere switch prikken, of wat voor noodoplossing dan ook!? Echt te slecht voor woorden dit!!

Precies wat je zegt; een noodoplossing - alleen ze denken dat je met een voucher wel vooruit komt. Ondertussen kan je geen moer. Wat hierboven ook al gezegd werd is dat het 4G en 5G onwijs slecht is hier.

 

9 van de 10 keer klapt mijn verbinding met teams er uit. Uploaden van bestanden faalt en ga zo maar door. Ben werkelijk waar benieuwd wat ze gaan doen qua compensatie. 

Reputatie 2

“ Precies wat je zegt; een noodoplossing - alleen ze denken dat je met een voucher wel vooruit komt. Ondertussen kan je geen moer. Wat hierboven ook al gezegd werd is dat het 4G en 5G onwijs slecht is hier.” 

 

Gelukkig werkt het best ok als je je telefoon voor een open raam legt. Als het dan wat frisser is zul je toch in je eigen huis met je jas aan moeten gaan zitten. Daarnaast erg vervelend dat je tijdens meetings via Teams/Slack/Skype/Jitsu/etc eraan moet denken om je bundel weer te activeren omdat anders je verbinding weer helemaal brak is.

Reputatie 3

Laten we hopen dat we na vandaag weer internet hebben - alleen heb er geen vertrouwen meer in. 

 

Volgens mij hebben ze er bij T-mobile zelf geen eens vertrouwen meer in.

Ik meng me ook graag in deze discussie, Inderdaad sinds donderdagnacht geen internet meer vanwege deze storing. Bijzondere is wel dat de netwerkbeheerder gisteren aangaf dat de kabelbreuk is opgelost (die hebben we zelf maar even gebeld want T Mobile wacht passief op updates maar jaagt niet zelf achter een oplossing aan). Zeg het dus maar. Verder geen communicatie vanuit T Mobile, geen passende oplossing (voucher werkt niet, onze laptop zijn afgeschermd voor hotspots). Alle domotica in huis werkt niet meer, tv uiteraard ook niet en een provider die feitelijk niet thuis geeft. Je zou inderdaad denken dat we er wel meer oplossingen mogelijk zijn als men een een beetje hun best gaan doen. Om mij heen heeft iedereen internet (Ziggo/KPN) dus daar moet iets te regelen zijn. #fail.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@erwin19742 Omdat jij op een andere access switch aangesloten bent (dit was al zo(, ben je inmiddels weer online gekomen. Strookt dit met jouw eigen bevindingen? 

@all, we begrijpen dat het lastig thuiswerken is in deze situatie en nemen dit issue zeer serieus. De prioriteit is wel degelijk verhoogd en iedereen binnen het onderzoeksteam doet er alles aan om dit in goede banen te geleiden. Er circuleren nu verschillende constateringen rond, daar haken we graag op in: het oplossen van de kabelbreuk betekent nog niet per definitie dat alles daarmee verholpen is. Soms is het nodig om bijvoorbeeld de vezels om te patchen en aan te sluiten op nieuwe access switches. Het onderzoeksteam is nu de vervolgstappen zo goed mogelijk aan het bepalen zodat we het volledig kunnen herstellen.

@Jason Dank je voor de info, helaas is thuiswerken voor ons niet lastig maar onmogelijk. Nu dit al 6 dagen duurt verwacht ik toch dat er een oplostijd bekend is en als dat niet mogelijk is de klant een passend alternatief wordt aangeboden (en dat is niet een voucher).Kun je aangeven wat de verwachting is t.a.v. de oplostijd?

 

 

Reageer