Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)


Reputatie 3

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2021, 16:59

Bekijk origineel

457 reacties

Reputatie 3

Volgens mij zit er een prutser in die kasten/centrales te kloten ofzo

Aan de Ankelaarseweg is niemand te zien bij of in de POP. Mogelijkheid is nog in het kon gebouw

Reputatie 3

@Jason @Sander @Lisa 

 

Gaan we nog iets doen? Of moeten we nu weer eerst 5 dagen wachten tot jullie de storing officeel erkennen en ons hulp bieden? Want aan de telefoon geven ze doodleuk aan; ik kan niks doen en ze hangen op.

@T-Mobile hoe wordt deze nieuwe storing aangepakt? Wat kunnen we verwachten? Wordt dit met extra urgentie opgepakt aangezien het al meer dan een maand wel/niet werkt, en elke dag weer afwachten is of je goed kan thuiswerken?

 

Iets meer professionaliteit mogen we ook wat betreft communicatie verwachten van één van de grotere providers van Nederland: wanneer je belt is er niets van een storing bekend, volgens de storingspagina is er geen storing, maar uit dit topic blijkt van wel en staat (wederom) vol met mensen uit Apeldoorn die het onderhand wel redelijk zat zijn…

Reputatie 3

 

Reputatie 3

En voor die 14 dagen lagen wij hier ook al 7 dagen er uit

Reputatie 3

Btw er zijn 11 klanten offline op onze switch

Reputatie 3

@Lisa @Brian @Jason 

ik begrijp dat dit voor jullie ook niet leuk is en jullie onder ‘vuur’ liggen hier

dat heeft niks met jullie te maken maar met de incompetente tmobile organisatie 

in jullie positie zou ik dit echt met management bespreken en zwaar escaleren

iets gaat hier structureel mis en dat blijft zich herhalen totdat men de oorzaak weet te achterhalen 

Reputatie 3

Net in de wacht gezet door een medewerker die navraag heeft gedaan bij de backoffice - daar geven ze aan dat er GEEN storing speelt en het lokale problemen zijn bij klanten.

 

Ik weet niet wat voor medewerkers jullie daar hebben zitten maar serieus waar. Dit kan toch niet zo zijn dat het nu weer eeuwen gaat duren voordat we hulp of ondersteuning krijgen? 

 

Het enige dat jullie @Jason @Lisa @Sander @Brian laten zien is dat jullie NIETS OM JULLIE KLANTEN GEVEN. Stelletje 🤡🤥

Reputatie 7
Badge +16

Het is gemeld bij de technische dienst en support desk. We houden jullie op de hoogte van het onderzoek. Doordat preventieve onderzoeken op alle switches gelijk gedaan worden, kan het eventjes duren eer alle afdelingen op de hoogte zijn - sorry hiervoor. Het wordt zeer zeker opgepakt!

Reputatie 7
Badge +4

Ik snap dat het zeer K is dat deze hoeveelheid storingen elkaar opvolgen. Toch graag bestaande posts aanvullen in plaats van dubbelposten. Zie ook de huisregels van de community.

Edit: mod al gereageerd.

Reputatie 3

Het is gemeld bij de technische dienst en support desk. We houden jullie op de hoogte van het onderzoek. Doordat preventieve onderzoeken op alle switches gelijk gedaan worden, kan het eventjes duren eer alle afdelingen op de hoogte zijn - sorry hiervoor. Het wordt zeer zeker opgepakt!

@Jason de vraag is hoe klanten nu weer in 1x offline kunnen zijn. Zitten de monteurs aan vezels waar ze van af moeten blijven? Kan je met concrete zaken komen ipv ons in de wacht stand zetten? Ga een goed gesprek aan met VWT over haar kwaliteit. Wanneer gaat er fysiek iemand naar de POP of is die er al? Met andere worden, wat gaat TMO nu ondernemen?

Reputatie 7
Badge +16

@KevinJK88 Alle reacties zijn begrijpelijk en we zetten oprecht alles in om dit te verhelpen, daar is denk op dit moment iedereen bij gebaat. Probeer alsjeblieft wel enigszins te begrijpen dat wij als moderators er echt alles aan doen om dit te verhelpen. In die zin zijn we zowel onderzoekers als doorgeefluik. Ik beloof je dat wij niemand links laten liggen en er juist het liefst zoveel mogelijk actie op ondernemen. Er is natuurlijk geen excuus voor dat dit weer gebeurt, maar we vragen, hoe lastig ook in deze kwestie, wel graag begrip voor de oplossingsgerichtheid. 

Reputatie 3

@KevinJK88 Alle reacties zijn begrijpelijk en we zetten oprecht alles in om dit te verhelpen, daar is denk op dit moment iedereen bij gebaat. Probeer alsjeblieft wel enigszins te begrijpen dat wij als moderators er echt alles aan doen om dit te verhelpen. In die zin zijn we zowel onderzoekers als doorgeefluik. Ik beloof je dat wij niemand links laten liggen en er juist het liefst zoveel mogelijk actie op ondernemen. Er is natuurlijk geen excuus voor dat dit weer gebeurt, maar we vragen, hoe lastig ook in deze kwestie, wel graag begrip voor de oplossingsgerichtheid. 

@Jason we zijn er van overtuigd dat je alles doet wat je kan doen. Begrip dien je wel zelf te kweken door ons mee te nemen in de handelingen en acties. Hopen dat dit ticket prio krijgt en vandaag nog minimaal een senior monteur hier naar gaat kijken. 

Merci, goed om te horen dat het wel met urgentie wordt opgepakt, ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen :)

Reputatie 7
Badge +4

Hopen? Daar kun je echt wel vanuit gaan. Er zijn in dit soort gevallen vaak meerdere partijen betrokken. Afhankelijk van waar de oorzaak zich bevindt moeten collega's of derde partijen aangestuurd worden. De prio moeten liggen bij het vinden van de oorzaak en oplossing. Zeker gezien problemen terugkeren vraagt dat een diepgaandere aanpak. Dat de wens is dat hierover gecommuniceerd moet worden is logisch, maar de oplossing is belangrijker. Een moderator - zoals ik Jason ken - probeert hier inzicht en overzicht in te bewaren, maar dat is lastig. Als hij wat door krijgt zal hij dat zeker delen.

Reputatie 7
Badge +16

Het lijkt vooralsnog sec te gaan om dezelfde access switch waar het voorheen ook bij misging. Ook dit hebben we in onderzoek: de andere nabije switch (AA/20) wordt momenteel niet getroffen. Updates volgen weer!

Reputatie 3

Hopen? Daar kun je echt wel vanuit gaan. Er zijn in dit soort gevallen vaak meerdere partijen betrokken. Afhankelijk van waar de oorzaak zich bevindt moeten collega's of derde partijen aangestuurd worden. De prio moeten liggen bij het vinden van de oorzaak en oplossing. Zeker gezien problemen terugkeren vraagt dat een diepgaandere aanpak. Dat de wens is dat hierover gecommuniceerd moet worden is logisch, maar de oplossing is belangrijker. Een moderator - zoals ik Jason ken - probeert hier inzicht en overzicht in te bewaren, maar dat is lastig. Als hij wat door krijgt zal hij dat zeker delen.

Ik weet hoe het werkt. Zit in de zelfde business 😉 daarom is het belangrijk om regelmatig updates te verstrekken, een waarschuwing aan de agents te geven dat er iets speelt in Apeldoorn en concreet de stappen door te geven zodra die bekent zijn. 

Reputatie 3

Het lijkt vooralsnog sec te gaan om dezelfde access switch waar het voorheen ook bij misging. Ook dit hebben we in onderzoek: de andere nabije switch (AA/20) wordt momenteel niet getroffen. Updates volgen weer!

Thx! Wellicht switch vervangen?

Reputatie 7
Badge +16

@LRvdLinden Wordt zeer zeker bekeken! Thanks voor de tip en het meedenken! 👍

Reputatie 3

Hopen? Daar kun je echt wel vanuit gaan. Er zijn in dit soort gevallen vaak meerdere partijen betrokken. Afhankelijk van waar de oorzaak zich bevindt moeten collega's of derde partijen aangestuurd worden. De prio moeten liggen bij het vinden van de oorzaak en oplossing. Zeker gezien problemen terugkeren vraagt dat een diepgaandere aanpak. Dat de wens is dat hierover gecommuniceerd moet worden is logisch, maar de oplossing is belangrijker. Een moderator - zoals ik Jason ken - probeert hier inzicht en overzicht in te bewaren, maar dat is lastig. Als hij wat door krijgt zal hij dat zeker delen.

Ik snap dat het niet zo 123 opgelost is en er meerdere partijen betrokken zijn. Maar mijn eigen storing waar ik al sinds april mee rond loop hebben ze continue onder een algemene storing verschoven.

 

Je kan niet van mij gaan verwachten na al die tijd dat ik er nog hoop in heb dat dit zsm opgelost gaat worden. We hebben de afgelopen week meerdere malen gehoord dat het verholpen was - nog geen 8 uur later speelde de storing weer.

 

Er wordt door de moderators en de mensen aan de telefoon verschillende informatie verspreid waarvan beide partijen zeggen dat het niet klopt. 

Ik spreek voor mezelf nu; maar ik ben er echt klaar mee. 

 

Blij dat ik nu net wel een medewerker gesproken heeft die mij begrijpt ; meteen een creditering in orde heeft gemaakt en mij na de storing terug belt om m'n contract te laten ontbinden. 

Reputatie 7
Badge +4

:thumbsup_tone1: Communicatie is belangrijk. Dat dit in dit soort gevallen snel gaat en intern vaak updates zijn, maakt dat het belangrijker is om goede informatie te delen, dan snel. Dat is en blijft een frustratie voor buitenstaanders, maar is een keuze van de provider hoe, wat en wanneer er wordt gedeeld. Er is wat voor te zeggen dat niet alles zo maar gedeeld wordt. Ook lerende uit eerdere grote incidenten. Overigens wordt geregeld met superusers besproken wat verbeterpunten zijn. Daarin wordt onze feedback ter harte genomen. We zijn immers medeklanten, die zelf ook ervaren wat goed gaat en wat beter kan. Dat betekent niet dat alles wordt opgenomen, maar er wordt wel degelijk geluisterd.

Parole, parole, parole ...

Reputatie 3

:thumbsup_tone1: Communicatie is belangrijk. Dat dit in dit soort gevallen snel gaat en intern vaak updates zijn, maakt dat het belangrijker is om goede informatie te delen, dan snel. Dat is en blijft een frustratie voor buitenstaanders, maar is een keuze van de provider hoe, wat en wanneer er wordt gedeeld. Er is wat voor te zeggen dat niet alles zo maar gedeeld wordt. Ook lerende uit eerdere grote incidenten. Overigens wordt geregeld met superusers besproken wat verbeterpunten zijn. Daarin wordt onze feedback ter harte genomen. We zijn immers medeklanten, die zelf ook ervaren wat goed gaat en wat beter kan. Dat betekent niet dat alles wordt opgenomen, maar er wordt wel degelijk geluisterd.

Fijn dat je wilt helpen maar laat aub de berichtgeving aan @Jason over. Zo houden we het centraal en wordt verder niemand gefrustreerd. Iedereen weet hoe het werkt en hoe lastig het is. 

...

...

Blij dat ik nu net wel een medewerker gesproken heeft die mij begrijpt ; meteen een creditering in orde heeft gemaakt en mij na de storing terug belt om m'n contract te laten ontbinden. 

:thumbsup_tone1:

Reputatie 3

:thumbsup_tone1: Communicatie is belangrijk. Dat dit in dit soort gevallen snel gaat en intern vaak updates zijn, maakt dat het belangrijker is om goede informatie te delen, dan snel. Dat is en blijft een frustratie voor buitenstaanders, maar is een keuze van de provider hoe, wat en wanneer er wordt gedeeld. Er is wat voor te zeggen dat niet alles zo maar gedeeld wordt. Ook lerende uit eerdere grote incidenten. Overigens wordt geregeld met superusers besproken wat verbeterpunten zijn. Daarin wordt onze feedback ter harte genomen. We zijn immers medeklanten, die zelf ook ervaren wat goed gaat en wat beter kan. Dat betekent niet dat alles wordt opgenomen, maar er wordt wel degelijk geluisterd.

Fijn dat je wilt helpen maar laat aub de berichtgeving aan @Jason over. Zo houden we het centraal en wordt verder niemand gefrustreerd. Iedereen weet hoe het werkt en hoe lastig het is. 

Mee eens

Reageer