Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)


Reputatie 3

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2021, 16:59

Bekijk origineel

457 reacties

Reputatie 3

@Jason, guidion kan maandag pas

voor het weekend wil ik dit opgelost hebben, remote telefonisch , bezoek van KPN of guidion.. dont care

als jullie dat niet kunnen bewerkstelligen dan svp zorgdragen dat mijn verzoek tot ontbinding wordt goedgekeurd

Reputatie 7
Badge +16

Guidion is niet de juiste weg: ik herstel dat foutieve ticket. Sorry hiervoor! Ik stuur direct KPN aan @dannyde 

Reputatie 3

@Jason los van dat dit zowiezo moet worden opgelost heb ik morgen een extreem belangrijke zoom conference die ik moet leiden en dat gaat niet op een mobiel met 1-2 streepjes

van de week ben ik gaan rondrijden in mijn auto om een betere verbinding te krijgen

Reputatie 3

Guidion is niet de juiste weg: ik herstel dat foutieve ticket. Sorry hiervoor! Ik stuur direct KPN aan @dannyde 

Top dank je

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde Je bent momenteel de enige die nog offline is, we hebben alle opties doorgenomen en ik ben er vrij zeker van dat een port move het enige is dat momenteel zal werken. Anders blijf je om de haverklap hetzelfde issue tegen het lijf lopen. Ik heb dit meteen uit laten voeren - het zal straks effect moeten hebben. Kun je het over een uurtje nog eens controleren?

Reputatie 3

@dannyde Je bent momenteel de enige die nog offline is, we hebben alle opties doorgenomen en ik ben er vrij zeker van dat een port move het enige is dat momenteel zal werken. Anders blijf je om de haverklap hetzelfde issue tegen het lijf lopen. Ik heb dit meteen uit laten voeren - het zal straks effect moeten hebben. Kun je het over een uurtje nog eens controleren?

@Jason, dank je.. 

zal het met een uurtje testen

dank voor wederom het snelle oppakken en goede communicatie 

mijn frustratie die ik heb geuit is niks richting jouw maar dat weet je hopelijk

ik werk met voornamelijk engelse en amerikaanse collegae dus ben vrijwel volledig afhankelijk van internet om mijn werk goed uit te kunnen voeren

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde No problemo, heel graag gedaan! En jouw frustratie is 2000 procent gegrond dus no worries, ik snap je helemaal! Het is ook gewoon naar dat het elke keer terug blijft komen.

Omdat een port move in principe alleen volledig werkt wanneer de patch nog handmatig omgezet wordt, heb ik toch nog voor de zekerheid KPN/RF op pad gestuurd - mocht het toch nog niet werken straks.

Reputatie 3

@dannyde No problemo, heel graag gedaan! En jouw frustratie is 2000 procent gegrond dus no worries, ik snap je helemaal! Het is ook gewoon naar dat het elke keer terug blijft komen.

Omdat een port move in principe alleen volledig werkt wanneer de patch nog handmatig omgezet wordt, heb ik toch nog voor de zekerheid KPN/RF op pad gestuurd - mocht het toch nog niet werken straks.

Top merci

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde ReggeFiber heeft het ticketverzoek met port move geaccepteerd - dat was natuurlijk te verwachten, maar ik meld het zodat je meegenomen wordt in het proces. Ik weet nog niet precies wanneer ze langs kunnen komen echter, sorry. Ook dit houd ik scherp in de gaten. To be continued!

Reputatie 3

@dannyde ReggeFiber heeft het ticketverzoek met port move geaccepteerd - dat was natuurlijk te verwachten, maar ik meld het zodat je meegenomen wordt in het proces. Ik weet nog niet precies wanneer ze langs kunnen komen echter, sorry. Ook dit houd ik scherp in de gaten. To be continued!

@Jason ok thanks

Hopelijk snel en voor het weekend

Reputatie 7
Badge +16

@KevinJK88 RF/KPN heeft doorgegeven dat het incident bij jou definitief verholpen is. Er is signaal gemeten, de dempingwaardes zijn goed, er is geen fout meer te ontdekken. Strookt dit met jouw eigen bevindingen sinds gisteravond?

Reputatie 3

@KevinJK88 RF/KPN heeft doorgegeven dat het incident bij jou definitief verholpen is. Er is signaal gemeten, de dempingwaardes zijn goed, er is geen fout meer te ontdekken. Strookt dit met jouw eigen bevindingen sinds gisteravond?

Het is tot nu toe nog niet weggevallen nee! Dus dat is positief. Bedankt!

Reputatie 7
Badge +16

Dat biedt hoop, thanks voor je snelle reactie @KevinJK88! Houd me updated; als ik iets kan doen, let me know!

Reputatie 3

@Jason ik heb het zonet gereset maar dat heeft niet geholpen

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dannyde 

Was de verbinding weer weggevallen en een reset van de mediaconverter heeft niet geholpen?

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde Ik geef het door, zodra ik een update heb van KPN/RF hoor je het direct.

Reputatie 3

Hallo @dannyde 

Was de verbinding weer weggevallen en een reset van de mediaconverter heeft niet geholpen?

Correct, inmiddels 3x gereset

maar het probleem zit echt niet binnenshuis

Reputatie 3

@dannyde Ik geef het door, zodra ik een update heb van KPN/RF hoor je het direct.

Ok dank, ik bel zo zelf ook even ;-)

Reputatie 3

@Jason ik heb net de KPN monteur gebeld die gisteren bij mij was, die is over een kwartiertje op locatie en zal de poortwissel dan fysiek omzetten

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

Reputatie 3

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

Ja ik dacht probeer het en belde hem met name om naar het service nummer van reggefiber te vragen

maar toen ik mijn naam noemde moest ie lachen dus hij wist waarover het ging en zei gelijk we zijn onderweg

zal zo wel goed komen, als dit niet helpt wist ie het ook niet meer…

Reputatie 3

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Reputatie 7
Badge +16

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

Reputatie 3

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

@Jason dank

ik zal morgen je updaten, ik heb net een test gedaan en dat ziet er allemaal weer goed uit

Reputatie 3

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data
 

 

Reageer