Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)


Reputatie 3

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2021, 16:59

Bekijk origineel

457 reacties

Reputatie 3

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data
 

 

Interessant!

 

Reputatie 7

@dannyde Dat heb je echt puik geregeld: ik zie dat de afspraak via onze weg om 17:00 staat - maar die kan dus middels jouw eigen contact bespoedigd worden, lekker bezig! 👍 

@Jason ik heb weer internet

ze hebben me op de nieuwe poort gezet en ook iets met de kabels gedaan, zat een verkeerde kabel op blauw ipv groen of id, dat was iig niet goed zei hij

Klopt @Jason TMO levert verkeerde patch snoeren.  De witte converter heeft een APC ingang en tmo levert een PC patch. Wanneer je een PC in een APC ingang stopt, verlies je licht omdat hij niet aansluit. Dus uiteindelijk verlies van bitjes/data
 

 

De installatie monteur en patch monteur hoort de juiste kabel bij zich te hebben. Een verkeerde patch zorgt niet alleen voor een airgap maar ook voor beschadiging van de connector.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Hidden.nld

Dan kan je hem misschien beter zelf al kopen voordat je overstapt naar T-Mobile of migreert naar 1000 MB zodat je die in ieder geval thuis hebt.

Kost maar een paar euro 🙂

Reputatie 3

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

@Jason overigens wederom , net zoals eerder deze week, petje af hoe je dit oppakt.. echt kwaliteitswerk 

ook heeft eind vorige week Demi die op Valencia zit me telefonisch ook uitermate goed geholpen

Reputatie 3

@dannyde Nou eindelijk is het geregeld: alle lof aan jou en de monteur! 😁

Het heeft eventjes geduurd - understatement of the year - maar het werkt in ieder geval weer. Wil je me morgen een update geven? Dan blijven we ‘em elke dag checken totdat zeker is dat de port move helemaal goed uitgepakt heeft.

@Jason overigens wederom , net zoals eerder deze week, petje af hoe je dit oppakt.. echt kwaliteitswerk 

ook heeft eind vorige week Demi die op Valencia zit me telefonisch ook uitermate goed geholpen

Helemaal mee eens! Vooral Demi heeft mij ook onwijs goed geholpen. Was trouwens de enige die ik gesproken heb ; de tijd voor mij nam en haar afspraken na kwam wat betreft het terugbellen.

 

Wil haar daarom graag via deze weg ook nogmaals bedanken!

Reputatie 3

@Jason alles nog in orde hier

paar keer test gedaan , download en upload zijn allebei hartstikke goed

Reputatie 3

@Jason het is vandaag weer zo ver. Geen internet sinds 11.30. Heel soms vliegt het even aan; 

 

Als het aan schiet dan branden alle lampjes op de modem. PON alles behalve Los.

Als internet er uit vliegt is het 3e lampje rood.

 

Zowel bedraad als draadloos haal ik nu ook max 13mbs..

Reputatie 7
Badge +14

@Jason het is vandaag weer zo ver. Geen internet sinds 11.30. Heel soms vliegt het even aan; 

 

 

Nog maar 10 dagen tot de 11e en dan kan je nieuwe provider ermee aan de slag. Gaat dat ook over Pon glas geleverd worden? Of stap je over naar Coax?

Ik zou het ook erg leuk vinden als je meldt hoe je verbinding bij de nieuwe provider loopt … ;)

Reputatie 3

Gaat inderdaad ook over Glas. Vertrek richting KPN. Heb hiervoor ook bij KPN gezeten zonder problemen - alleen de overstap gemaakt ivm een mooie aanbieding. 

 

Maar goed; neemt niet weg dat ik tot de 11e nog klant ben en wel een verbinding kan verwachten dat werkt.

Reputatie 7
Badge +14

Zeker, ik verwacht dat T-Mobile weer KPN zal aansturen om de PON caskade te controleren. Hopelijk komt het echte lek voor de 11e boven water en is de verbinding met KPN dan vanaf dag 1 gefixed.

Reputatie 6

Hi @KevinJK88, uiteraard hoor jij tot die tijd een goedwerkende verbinding te hebben! Ik heb direct de verbinding doorgemeten en zie dat het modem twee uur geleden opnieuw is opgestart, ook zie ik dat de ONT al ruim vier dagen online is. Ervaar jij nu nog problemen met het internet? Zo ja, zou je mij een foto van de lampjes willen sturen? Dankjewel!

Reputatie 3

Hi @KevinJK88, uiteraard hoor jij tot die tijd een goedwerkende verbinding te hebben! Ik heb direct de verbinding doorgemeten en zie dat het modem twee uur geleden opnieuw is opgestart, ook zie ik dat de ONT al ruim vier dagen online is. Ervaar jij nu nog problemen met het internet? Zo ja, zou je mij een foto van de lampjes willen sturen? Dankjewel!

Hoi @Ginny na de 4e herstart van de modem ging alles weer de lucht in. Kreeg wel weer de pagina van Ziggo naar voren bij de 2e herstart. 

 

Voor nu is alles weer in orde!

Reputatie 6

Fijn om te lezen @KevinJK88! 🍀

Het is weer zover, hier in Apeldoorn-zuidbroek ligt de verbinding er uit. Het pon lampje knippert weer.... 

Reputatie 3

Hier hetzelfde @Jason alles ligt er uit hier. Modem herstart gedaan. PON ook.

Reputatie 3

@Jason helaas ligt het internet er weer uit. PON witte huawai knippert weer. Iets bekend bij jou?

Reputatie 2

Ook hier weer exact hetzelfde. Gaat weer lekker.

Reputatie 7
Badge +4

Heb de aanwezige moderators een bericht gestuurd om ze te informeren over de nieuwe meldingen in dit topic.

Reputatie 3

Heb de aanwezige moderators een bericht gestuurd om ze te informeren over de nieuwe meldingen in dit topic.

Thx! Wie zijn de aanwezige moderators?

Reputatie 2

Ook krijg ik net heel leuk een onbeperkt internet code voor mijn vrouw door, maar die krijgt de melding dat de code ongeldig is. Als een moderator hier iets in kan betekenen zou dat ontzettend fijn zijn.

Reputatie 3

Ik krijg net aan de telefoon te horen dat ik niet in aanmerking kom voor een onbeperkt internet code omdat de storing nog niet officeel bekend is.. Kan iemand van het mod team hier ook iets in betekenen voor mij? 

 

 

Reputatie 3

3e lampje op de modem is nu ook rood in plaats van groen.

Reputatie 2

Ik krijg net aan de telefoon te horen dat ik niet in aanmerking kom voor een onbeperkt internet code omdat de storing nog niet officeel bekend is.. Kan iemand van het mod team hier ook iets in betekenen voor mij? 

 

 

Sorry, maar als jij geen internet hebt is hebt en ze zien dat je modem offline is ook na reboot etc, dan kunnen ze toch wel een code uitgeven? Bij mij werd er ook gemeld dat er geen ‘grotere’ storing bekend was in het gebied, maar ik kreeg wel direct een (niet werkende) code toegestuurd.

Reputatie 3

Ik krijg net aan de telefoon te horen dat ik niet in aanmerking kom voor een onbeperkt internet code omdat de storing nog niet officeel bekend is.. Kan iemand van het mod team hier ook iets in betekenen voor mij? 

 

 

Sorry, maar als jij geen internet hebt is hebt en ze zien dat je modem offline is ook na reboot etc, dan kunnen ze toch wel een code uitgeven? Bij mij werd er ook gemeld dat er geen ‘grotere’ storing bekend was in het gebied, maar ik kreeg wel direct een (niet werkende) code toegestuurd.

Dat lijkt mij inderdaad ook. Nu een 2e medewerker aan de telefoon die ik toevallig al een keer gesproken heb afgelopen tijd en hij heeft mij wel een werkende gestuurd. 

 

Hij gaf trouwens ook aan dat er meer mensen moeten bellen hierover anders kunnen ze het geen prioriteit geven en zal het over het weekend heen getilt worden. 

Reageer