Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)


Reputatie 3

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2021, 16:59

Bekijk origineel

457 reacties

Reputatie 7

@LRvdLinden @TAVL Laten we het vriendelijk houden :wink: 

@LRvdLinden De insteek van de community is juist het klant helpt klant principe en onze Superusers zijn hier het mooiste voorbeeld van. Iema​​nd als ​​​​​@TAVL staat altijd klaar voor mensen op onze community en dat wordt erg gewaardeerd. Je kan dus zeker op onze Superusers vertrouwen en in situaties zoals deze zijn zij vaak degene die ons direct een seintje geven zoals hier ook het geval was. Dus ik zou het waarderen als we elkaar niet persoonlijk aan gaan vallen, we zijn er juist om elkaar te helpen.

Edit: Mijn bericht heeft jouw laatste gekruisd. Ik zal in dit topic updates blijven geven, tussen 13:00 en 15:00 uur ben ik wel even afwezig, dan zal één van mijn collega's het overnemen.

Reputatie 3

@LRvdLinden @TAVL Laten we het vriendelijk houden :wink: 

@LRvdLinden De insteek van de community is juist het klant helpt klant principe en onze Superusers zijn hier het mooiste voorbeeld van. Iema​​nd als ​​​​​@TAVL staat altijd klaar voor mensen op onze community en dat wordt erg gewaardeerd. Je kan dus zeker op onze Superusers vertrouwen en in situaties zoals deze zijn zij vaak degene die ons direct een seintje geven zoals hier ook het geval was. Dus ik zou het waarderen als we elkaar niet persoonlijk aan gaan vallen, we zijn er juist om elkaar te helpen.

Edit: Mijn bericht heeft jouw laatste gekruisd. Ik zal in dit topic updates blijven geven, tussen 13:00 en 15:00 uur ben ik wel even afwezig, dan zal één van mijn collega's het overnemen.

Zie privé bericht 

In de afgelopen 48 uur is bij mij (Apeldoorn West) het internet meerdere malen uitgevallen. Wat mij opvalt is dat wanneer dit gebeurt, de Wi-Fi lampjes op Zyxel weer actief zijn geworden, en wanneer ik inlog zie ik staan dat de Zyxel pas korte tijd weer actief is. Maar ik zelf heb geen reset uitgevoerd en de stroom is niet uitgevallen (er zit een UPS achter). 

Ik gebruik mijn eigen acces points en de Wi-Fi van de Zyxel heb ik dus niet nodig. Verder zijn er geen instellingen veranderd. Niemand verder heeft toegang tot de Zyxel. 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Excuses geaccepteerd. Sorry dat ik uitviel. Het viel verkeerd, maar begrijp de frustratie zeker. Het is gewoonweg een verrotte situatie om in te zitten. We proberen de mods juist op de hoogte te houden als jullie updates geven, zodat jullie nog sneller geholpen worden. Vandaar dat het verkeerd viel. Ook SU's en andere mods denken op de achtergrond actief mee. Zal me zoveel mogelijk op de achtergrond houden. 

Edit, zie nu de berichten op pagina 17 ook. :)

Edit 2, mochten we jullie kunnen helpen om iets te bespoedigen met deze storing, zoals unlimited codes, laat het zeker weten. Dan kunnen we daar zeker in voorzien. We kunnen zien welke mods online zijn en hebben direct contact. 

Reputatie 3

Excuses geaccepteerd. Sorry dat ik uitviel. Het viel verkeerd, maar begrijp zeker de frustratie zeker. Het is gewoonweg een verrotte situatie om in te zitten. We proberen de mods juist op de hoogte te houden als jullie updates geven, zodat jullie nog sneller geholpen hebben. Vandaar dat het verkeerd viel. Ook SU's en andere mods denken op de achtergrond actief mee. Zal me zoveel mogelijk op de achtergrond houden. 

Edit, zie nu de berichten op pagina 17 ook. :)

Precies. Het is voor niemand fijn om in zo'n situatie te zitten. Omdat het nu ook al voor de zoveelste keer dus weer op speelt. Moet wel zeggen dat over de laatste verstoring - het updaten van de klanten echt een heel stuk verbeterd is.

 

Zelf baal ik er natuurlijk ook weer van- maar goed dat heeft iedereen in de afgelopen 17 pagina's kunnen zien. Hopelijk kan ik de laatste paar dagen dat ik nog klant ben bij tmobile gewoon gebruik maken van de diensten. 

Reputatie 3

Excuses geaccepteerd. Sorry dat ik uitviel. Het viel verkeerd, maar begrijp de frustratie zeker. Het is gewoonweg een verrotte situatie om in te zitten. We proberen de mods juist op de hoogte te houden als jullie updates geven, zodat jullie nog sneller geholpen worden. Vandaar dat het verkeerd viel. Ook SU's en andere mods denken op de achtergrond actief mee. Zal me zoveel mogelijk op de achtergrond houden. 

Edit, zie nu de berichten op pagina 17 ook. :)

Edit 2, mochten we jullie kunnen helpen om iets te bespoedigen met deze storing, zoals unlimited codes, laat het zeker weten. Dan kunnen we daar zeker in voorzien. We kunnen zien welke mods online zijn en hebben direct contact. 

Zand er over! Dank voor je inzet. 

Reputatie 7

Hi all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid en er staat een engineer ingepland voor vanavond tussen 19:00 en 21:00 uur met de opdracht om de glasvezel en de splitter na te lopen. Hier is richting onze netwerkpartner bij aangegeven dat er al eerder problemen zijn geweest op deze locatie.

De oplossing laat dus nog even op zich wachten tot later vandaag maar we gaan er mee aan de slag. Ik zorg dat ik er vanavond ook ben om het in de gaten te houden. Ondertussen hebben we ook gekeken naar eventuele alternatieven zoals bijvoorbeeld een 4G voor Thuis modem voor het ergste geval alleen moeten deze versturud worden met de post en die gaan dus ook niet op tijd aan komen.

Mochten de werkzaamheden vanavond het in het ergste geval niet oplossen dan wordt het morgenvroeg verder opgepakt door onze technische dienst en mijn collega Lisa zal het dan overnemen in dit topic. Als jullie nog vragen hebben laat het dan gerust weten en ik duim met jullie mee dat de engineer het probleem vanavond oplost! 

Reputatie 3

Hi all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid en er staat een engineer ingepland voor vanavond tussen 19:00 en 21:00 uur met de opdracht om de glasvezel en de splitter na te lopen. Hier is richting onze netwerkpartner bij aangegeven dat er al eerder problemen zijn geweest op deze locatie.

De oplossing laat dus nog even op zich wachten tot later vandaag maar we gaan er mee aan de slag. Ik zorg dat ik er vanavond ook ben om het in de gaten te houden. Ondertussen hebben we ook gekeken naar eventuele alternatieven zoals bijvoorbeeld een 4G voor Thuis modem voor het ergste geval alleen moeten deze versturud worden met de post en die gaan dus ook niet op tijd aan komen.

Mochten de werkzaamheden vanavond het in het ergste geval niet oplossen dan wordt het morgenvroeg verder opgepakt door onze technische dienst en mijn collega Lisa zal het dan overnemen in dit topic. Als jullie nog vragen hebben laat het dan gerust weten en ik duim met jullie mee dat de engineer het probleem vanavond oplost! 

Hi @Brian dank voor de volledige update. Kan deze monteur eventueel ons direct op een andere poort zetten? Kan deze eventueel ook vezel breuken oplossen. In de vorige storing was op 16-7 een vezel breuk geconstateerd door een monteur en werd deze pas op 23-7 juli hersteld. Kern van mijn vraag is dus, wordt er monteur met voldoende kennis en expertise gestuurd?

Reputatie 3

Hi @Brian is Apeldoorn-zuidbroek nu T-Mobile thuis ODF of KPN WBA? Kaart -> https://drive.google.com/open?id=1jm4f1Klu97FnPcOk3fEL7JDJE810KeGy&usp=sharing

 

 

Reputatie 3

Hi all,

Inmiddels is er meer duidelijkheid en er staat een engineer ingepland voor vanavond tussen 19:00 en 21:00 uur met de opdracht om de glasvezel en de splitter na te lopen. Hier is richting onze netwerkpartner bij aangegeven dat er al eerder problemen zijn geweest op deze locatie.

De oplossing laat dus nog even op zich wachten tot later vandaag maar we gaan er mee aan de slag. Ik zorg dat ik er vanavond ook ben om het in de gaten te houden. Ondertussen hebben we ook gekeken naar eventuele alternatieven zoals bijvoorbeeld een 4G voor Thuis modem voor het ergste geval alleen moeten deze versturud worden met de post en die gaan dus ook niet op tijd aan komen.

Mochten de werkzaamheden vanavond het in het ergste geval niet oplossen dan wordt het morgenvroeg verder opgepakt door onze technische dienst en mijn collega Lisa zal het dan overnemen in dit topic. Als jullie nog vragen hebben laat het dan gerust weten en ik duim met jullie mee dat de engineer het probleem vanavond oplost! 

Bedankt voor de update. Alleen dat het pas zo laat op de dag zal zijn is dan wat minder; dit was namelijk de vorige keer ook zo. Toen kregen we hetzelfde te horen dat het niet opgelost kon worden en men de volgende dag er verder mee aan de slag ging.

 

Dag later bleek er geen monteur in het weekend bezig te zijn geweest - resultaat; dat we allemaal wederom een weekend zonder internet hebben gezeten. 

 

Is er enige garantie dat er inderdaad een monteur met kennis op pad gestuurd gaat worden? Ik zit er namelijk net als andere klanten er niet op te wachten op een internet loos weekend.

Reputatie 7

Hey @LRvdLinden @KevinJK88 Het is zeker de bedoeling dat de monteur die nu aangestuurd is de problemen direct kan verhelpen. Dit is altijd de insteek maar heel eerlijk, een 100% zekerheid hebben we nooit. Sas wanneer een monteur ter plaatse is kan hij daadwerkelijk ter plekke vaststellen wat er aan de hand is. Op afstand hebben we meestal een goede indicatie maar soms blijkt de oorzaak niet wat we op voorhand verwachtten en dan kan het zijn dat er toch een andere monteur aangestuurd moet worden. Dit was bijvoorbeeld ook bij de eerste melding het geval.

Wat ik in ieder geval met 100% zekerheid kan bevestigen is dat de "juiste” monteur gepland staat tussen 19:00 en 21:00 uur vanavond en ik ga er van uit dat deze het probleem kan verholpen. Als dit niet het geval is dan houd ik jullie op de hoogte van de vervolgstappen na het bezoek van de monteur vanavond.

Wat betreft ODF of WBA, dit is lastig te zeggen omdat het echt kan verschillen per wijk en zelfs straat. De verbindingen waar jullie op zitten zijn in ieder geval allemaal ODF.

Reputatie 3

Hey @LRvdLinden @KevinJK88 Het is zeker de bedoeling dat de monteur die nu aangestuurd is de problemen direct kan verhelpen. Dit is altijd de insteek maar heel eerlijk, een 100% zekerheid hebben we nooit. Sas wanneer een monteur ter plaatse is kan hij daadwerkelijk ter plekke vaststellen wat er aan de hand is. Op afstand hebben we meestal een goede indicatie maar soms blijkt de oorzaak niet wat we op voorhand verwachtten en dan kan het zijn dat er toch een andere monteur aangestuurd moet worden. Dit was bijvoorbeeld ook bij de eerste melding het geval.

Wat ik in ieder geval met 100% zekerheid kan bevestigen is dat de "juiste” monteur gepland staat tussen 19:00 en 21:00 uur vanavond en ik ga er van uit dat deze het probleem kan verholpen. Als dit niet het geval is dan houd ik jullie op de hoogte van de vervolgstappen na het bezoek van de monteur vanavond.

Wat betreft ODF of WBA, dit is lastig te zeggen omdat het echt kan verschillen per wijk en zelfs straat. De verbindingen waar jullie op zitten zijn in ieder geval allemaal ODF.

Top. We wachten het nu af. Hopen tussen 19:00 en 21;00 updates te ontvangen. Hopende dat we na 21:00 de oorzaak en wat de oplossing was te horen krijgen. Bedankt voor je inzet tot nu toe!!

Reputatie 3

@Brian hij begint het spontaan weer te doen sinds 2minuten. Kan jij zien wat er gedaan is?

Reputatie 3

@Brian hij begint het spontaan weer te doen sinds 2minuten. Kan jij zien wat er gedaan is?

Hier hetzelfde. Alles schiet ineens aan.

Reputatie 3

Downtime was 6 uur en 49 minuten

Reputatie 3

Wel benieuwd aangezien er vanavond pas een monteur er na toe zou gaan. 

Reputatie 7

Heyy nou kijk aan de monteur had blijkbaar eerder plek in zijn agenda! Ik heb de melding er bij gepakt en de monteur heeft inderdaad vanmiddag de wijkcentrale al bezocht in plaats van vanavond. Hij heeft daar de glasvezel en de splitter nagelopen en met de splitter bleek niets aan de hand maar er kwam geen signaal binnen vanuit de netbeheerder. De monteur heeft dit daarna afgemeld en de bevindingen doorgezet naar de netbeheerder die het blijkbaar vrij snel aan hun kant hebben kunnen verhelpen. Van dat laatste hebben we zelf de bevestiging nog niet ontvangen maar ik verwacht dat we die vandaag nog gaan krijgen vanuit de kant van de netbeheerder.

Ik verwacht in dit geval ook niet dat het zich weer opnieuw voor gaat doen maar ik zal voor de zekerheid in ieder geval vanavond een oogje in het zeil houden!

Reputatie 3

Hi @Brian, dank voor jouw terugkoppeling en betrokkenheid/inzet. We hopen dat we nu een tijdje ongestoord van jullie netwerk gebruik mogen maken ;)

Reputatie 2

@Brian Je zult het niet geloven, maar van snelheidsproblemen ben ik weer terug naar een mooi-rood-is-niet-lelijk WAN lampje. Met andere woorden, geen verbinding, welke ik nog wel had voordat het gesprek met de klantenservice beeindigd werd.

Reputatie 4

Wat voor gebied is dit? Is dat GPON op gedeelde OLT?

 

@ElbowlessGoatik ben vooral benieuwd naar de PON status op je ONT. Heb jij een zwarte of witte ONT voor je Zyxell router zitten?

Heb jij onderstaande Huawei? En zo ja, brand het PON LEDje constant op dat ding, of knippert deze snel?

 

 

Reputatie 2

Wat voor gebied is dit? Is dat GPON op gedeelde OLT?

 

@ElbowlessGoatik ben vooral benieuwd naar de PON status op je ONT. Heb jij een zwarte of witte ONT voor je Zyxell router zitten?

Heb jij onderstaande Huawei? En zo ja, brand het PON LEDje constant op dat ding, of knippert deze snel?

 

 

Het is inderdaad deze mooie witte Hauwei die er hangt en PON knippert ipv continu branden. Klantenservice bevestigde na de call ook de modem niet uit te kunnen lezen, wat overeenkomt met mijn voorspelling.

Edit: woorden

Reputatie 4

Jep en ik voorspel je dat er nu iemand omgezet is in de centrale. Ik durf er bijna een krat bier op te zetten dat er een lijnoplevering plaats vind op jouw OLT (er zijn 32 aansluitingen per OLT in de PoP), voor een andere klant.

Zie mijn topic;

 

Er is dus iets mis in de PoP, jij kunt dit niet oplossen.

 

T-Mobile moet wakker gaan worden, want GPON verdiend een heel andere aanpak zodat al bestaande verbindingen geen downtime krijgen bij werkzaamheden in de PoP!

Reputatie 2

Jep en ik voorspel je dat er nu iemand omgezet is in de centrale. Ik durf er bijna een krat bier op te zetten dat er een lijnoplevering plaats vind op jouw OLT (er zijn 32 aansluitingen per OLT in de PoP), voor een andere klant.

Zie mijn topic;

 

Er is dus iets mis in de PoP, jij kunt dit niet oplossen.

 

T-Mobile moet wakker gaan worden, want GPON verdiend een heel andere aanpak zodat al bestaande verbindingen geen downtime krijgen bij werkzaamheden in de PoP!

Dank voor de headsup.
Ik ben hier ook niet echt meer over te spreken, aangezien dit voor mij de 6e storing in 2 maanden is.

Reputatie 7
Badge +15

Wanneer er een migratie naar ODF plaatsvindt dan zullen PON en LOS beide snel knipperen volgens mij, ongeveer 2 keer per seconde.

Indien alleen PON knippert kan er geen verbinding tot stand worden gebracht met de OLT.

Reputatie 4

Dank voor de headsup.
Ik ben hier ook niet echt meer over te spreken, aangezien dit voor mij de 6e storing in 2 maanden is.


Herkenbaar, daarom mijn zorgen uiteen gezet in dat andere topic;

 

 

Wellicht een (te) technisch verhaal maar het komt erop neer dat GPON een gedeelde techniek is. Ik heb zelf nu ook al 3x hele werkdagen geen internetverbinding gehad omdat de ONT van Huawei zich niet kon registreren in de PoP. In huidige tijden met thuiswerken ondoenlijk.

Telkens bleek het te maken te hebben met een nieuwe klant die van een bestaande WBA verbinding af kwam. Dit betekent dat in de PoP (in mijn regio) een glasvezel omgeprikt wordt naar T-Mobile apparatuur. KPN doet dit alhier, maar de klant die verhuist heeft in 99% van de gevallen de oude spullen nog aangesloten zitten in de meterkast.

Dit veroorzaakt storingen op de GPON omdat die apparatuur ander gedrag vertoond. Daardoor heb ik (en de andere (max. 32) klanten op de OLT) dan een knipperende ONT == geen internet, totdat;

  • de oude apparatuur van de stroom is gehaald bij die klant
  • Guidion de patch in de PoP tijdelijk eruit haalt, totdat de nieuwe ONT is aangesloten bij die klant

 

@Waqqas 
Niet aan de orde bij @ElbowlessGoat Lijn is al lang geleden opgeleverd. PON LED status;

123
Blinks quickly (twice per second);The ONT is attempting to set up a connection to the OLT.

Reageer