Beantwoord

Wederom geen Internet verbinding(Apeldoorn)


Reputatie 3

3 weken geleden hebben wij op de donderdag last gehad van een internet storing. Achteraf bleek dit te maken hebben met een wijk storing(Klantenservice van T-Mobile wist dit niet en stuurde een monteur aan).

 

Sinds dit moment - klapt ons internet er om de haverklap uit. Het netwerk zelf binnen het huis blijft overeind. Er komt alleen niets meer binnen van buiten.

 

Het internet lampje(#3) op de modem is ROOD. Ik heb inmiddels alweer 10 keer aan de lijn gehangen met T-Mobile - een achterlijke voucher gehad als compensatie. Sinds wij klant zijn bij jullie is het niets dan ellende. Tot 3x toe een defect wifi punt opgestuurd gekregen(uit eindelijk zelf maar een wifi punt aangeschaft).

 

Misschien dat de support hier op het forum beter is - want ik begin het goed zat te worden. Door Corona kan ik alleen maar thuiswerken(kantoor is nog steeds een no-go bij ons) Ik ben dus afhankelijk van mijn internet verbinding.

 

Vanochtend wederom gebeld met T-Mobile en zij geven aan dat ik minstens 3 dagen moet wachten tot mijn “ticket” door de backoffice opgepakt gaat worden. Dit is toch ongelooflijk? Hoe kan het zijn dat ik zo lang moet wachten op een oplossing terwijl ik wel elke maand de volle mep mag gaan betalen waarvan ik zeker de helft van de tijd geen internet heb.

Modem: Zyxel T-50

Glasvezel kastje van Huawei

 

icon

Beste antwoord door Brian 6 August 2021, 16:59

Bekijk origineel

457 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@J33Bee 

Juist.

 

Reputatie 4

@J33Bee

Juist.

 


Wat dus betekent, dat een klant thuis totaal geen issues op te lossen heeft, maar T-Mobile aan de bak moet! OLT is over de zeik.

 

 

 

Reputatie 2

@J33Bee

Juist.

 

Precies situatie 2

Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk is om iets/iemand anders te spreken dan een eerstelijns helpdesker, want ‘an outage a day keeps the internet away’ is niet bepaald hoe ik het thuiswerken makkelijk kan overleven. Ik snap dat de eerstelijn helpdesk doet wat ze kunnen, namelijk niet heel veel. Dat er echter geen escalatie lijkt plaats te vinden bij 6x een outage in 2 maanden tijd vind ik echter wel erg slecht.

 

Een telefoontje van de technische dienst zou al enorm helpen in dit geval.

Reputatie 4

Precies situatie 2

Ik hoop eigenlijk dat het mogelijk is om iets/iemand anders te spreken dan een eerstelijns helpdesker, want ‘an outage a day keeps the internet away’ is niet bepaald hoe ik het thuiswerken makkelijk kan overleven. Ik snap dat de eerstelijn helpdesk doet wat ze kunnen, namelijk niet heel veel. Dat er echter geen escalatie lijkt plaats te vinden bij 6x een outage in 2 maanden tijd vind ik echter wel erg slecht.

 

Een telefoontje van de technische dienst zou al enorm helpen in dit geval.

 

De “technische dienst” moet naar de PoP. Iets is de OLT aan het verstoren, waardoor jij en anderen op diezelfde OLT geen internet hebben. Waarschijnlijk heb je weer een constant brandende PON LED (groen), zodra een andere “nieuwe” klant correct aangesloten is.

 

Het zou interessant zijn, om te checken of bovenstaande aanname klopt. De Servicedesk van T-Mobile zou moeten kunnen zien, of er een lijnoplevering is vandaag bij jou in de buurt.

 

Reputatie 7

Hi @ElbowlessGoat, wat onwijs balen om te lezen dat jij weer dezelfde problemen ervaart! Ik wil je graag laten weten dat ik zojuist deze situatie heb geëscaleerd, zodat het met de hoogste prioriteit wordt opgepakt. Dit moet zo snel mogelijk voorgoed worden opgelost. Weet dat ik het meteen aan je terugkoppel, zodra ik hier een reactie op ontvang. Jij staat nu op nummer 1!

Reputatie 2

Hi @Lisa ondertussen is de verbinding spontaan teruggekomen (voordat je reageerde al), maar het zou wel fijn zijn om te horen wat de oorzaak deze keer was. Was het inderdaad procesmatig dat een nieuw adres werd aangesloten zoals J33Bee beschreef, of speelde er iets anders? Het gebeurt namelijk wel ontzettend vaak en ik moet zeggen dat de communicatie van Jason en Brian de vorige keren, inclusief de openheid over het issue, mij het idee gaven dat er bekwaam mee werd omgegaan.

Dat gevoel van bekwaam met incidenten omgaan krijg ik hier op de community overigens meer dan bij de klantenservice, helaas.

Reputatie 4

@ElbowlessGoatweet jij of dit ook WBA gebied is van KPN? Heb nog niet verder in de historie van dit topic gedoken.

 

Dit klinkt te toevallig allemaal…

Reputatie 2

@ElbowlessGoatweet jij of dit ook WBA gebied is van KPN? Heb nog niet verder in de historie van dit topic gedoken.

 

Dit klinkt te toevallig allemaal…

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is het deels KPN WBA en deels TMNL ODF (als ik die term goed heb zo)

Reputatie 4

@ElbowlessGoatweet jij of dit ook WBA gebied is van KPN? Heb nog niet verder in de historie van dit topic gedoken.

 

Dit klinkt te toevallig allemaal…

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen, maar volgens mij is het deels KPN WBA en deels TMNL ODF (als ik die term goed heb zo)


Ja zodra je (nieuw) aangesloten wordt bij T-Mobile ga je meteen naar ODF zo te zien. Dit betekent of;

 

  • je verhuist vanuit andere glasprovider naar T-Mobile
  • je wil 1Gbit
  • je hebt nog helemaal geen glasverbinding 

De storingen die jij bemerkt komen AFAIK door de 1e “je verhuist vanuit een andere glasprovider naar T-Mobile”. Dat zijn WBA ontsluitingen die om geprikt worden door KPN. Zit daar nog NT spul op in de meterkast van de verhuizende klant, trapt het de ONT onderuit waar jij ook op zit;

 

- een knipperende ONT LED op jouw Huawei 

 

En dus geen internet, totdat die lijn opgeleverd is en/of de WBA NT apparatuur van de stroom is. Dan komt de OLT weer tot leven en alle andere GPON verbindingen op diezelfde OLT doen het weer.

 

 

Reputatie 7

Hi @ElbowlessGoat, yay wat fijn dat jouw verbinding weer in de lucht is! Hele terechte vraag van je, dat je de oorzaak wilt weten. Het verzoek tot onderzoek zal niet meer doorgaan nu jij gelukkig weer online bent. Ik weet dan ook niet of we direct de oorzaak kunnen nagaan die het probleem bij jou heeft veroorzaakt, zonder dat het onderzoek is afgerond. Als ik wist wat er precies speelde, dan had ik dat gelijk met je gedeeld.

Ik wil je wel heel graag laten weten dat ik met @J33Bee in het onderstaande topic bezig ben, waarin wordt aangesneden of er inderdaad problemen ontstaan wanneer een nieuw adres wordt aangesloten. Momenteel wordt hier flinke actie op ondernomen en ik wil je dan ook graag hiernaar verwijzen. Als dit namelijk aan de orde is, dan deel ik dit binnenkort in onderstaand topic en dan weten we dat dit ook de boosdoener was bij jou:

Weet jij voor nu voldoende? Heel fijn om te lezen dat jij te spreken bent over de communicatie hier op de Community, merci voor dat compliment! 😊

Reputatie 2

Dank voor je antwoord, @Lisa ! En ik zal het topic rondom de problemen bij omzetten WBA/ODF in de gaten houden.

Reputatie 4

@Lisakun jij niet nagaan of er vandaag een lijnoplevering gepland stond in de buurt van @ElbowlessGoat ?

 

Zeker als dit een WBA > ODF aanvraag is, wijst dat ons wellicht in de juiste richting waarom @ElbowlessGoat geen internetverbinding had en er op de ONT een PON LEDje stond te knipperen...

Reputatie 3

Sinds 10 minuten nu geen internet hier. Officieel tot en met morgen klant bij T-mobile.

 

@Brian zou je willen kijken wat er aan de hand is?

 

Lampjes op de modem branden allemaal. PON knippert.

Reputatie 4

@KevinJK88 knippert de PON snel op de ONT? Dus 2x per seconde zoals in bovenstaande tabel?

Echt niet normaal dit… OLT is wederom niet bereikbaar zo lijkt.

 

@Brian@Lisa is er hier (ook) een nieuwe klant die aangesloten wordt, komende van WBA?

Reputatie 3

@KevinJK88knippert de PON snel op de ONT? Dus 2x per seconde zoals in bovenstaande tabel?

Echt niet normaal dit… OLT is wederom niet bereikbaar zo lijkt.

 

@Brian@Lisais er hier (ook) een nieuwe klant die aangesloten wordt, komende van WBA?

Yep; inmiddels is de verbinding weer terug..

Reputatie 4

@KevinJK88knippert de PON snel op de ONT? Dus 2x per seconde zoals in bovenstaande tabel?

Echt niet normaal dit… OLT is wederom niet bereikbaar zo lijkt.

 

@Brian@Lisais er hier (ook) een nieuwe klant die aangesloten wordt, komende van WBA?

Yep; inmiddels is de verbinding weer terug..


Wat gek… 😉 Iemand aangesloten op de OLT ivm oplevering vandaag?

Reputatie 7

Hi @ElbowlessGoat, helemaal super! Heel graag gedaan 😊

Hi @J33Bee en @KevinJK88, fijn om te lezen hoe actief jullie hier reageren! Goed om het zo in kaart te kunnen brengen. Ik heb bij een collega nagevraagd of het inderdaad mogelijk is om dit na te gaan en of ik dit met jullie kan delen. Ik ben in ieder geval blij dat jij nu weer online bent @KevinJK88. Maar het is inderdaad zeker niet de bedoeling dat dit vaker gaat gebeuren. Ik houd jullie op de hoogte.

Reputatie 3

@Lisa @Brian @Jason Ik ben zojuist door KPN NetwerkNL gebeld. Momenteel heb ik gewoon verbinding. Afspraak gemaakt, zodra ik weer een storing ervaar eerst een melding doen bij TMO en daarna direct hun bellen, zodat ze samen met mij als klant de storing kunnen onderzoeken. Ze krijgen er maar niet de vinger op. Dit is hoopvol voor de volgende keer

Reputatie 7

Hi @LRvdLinden, heel fijn om deze actie te lezen! Ik hoop natuurlijk dat jij vanaf nu geen problemen meer ervaart, maar het is een fijn idee - dat mocht het nodig zijn - er gelijk actie kan worden ondernomen om dit te achterhalen. Ook hoop ik dat onderstaand topic na maandag wellicht ook voor jou duidelijkheid schept! 💪

 

Reputatie 3

Hi @LRvdLinden, heel fijn om deze actie te lezen! Ik hoop natuurlijk dat jij vanaf nu geen problemen meer ervaart, maar het is een fijn idee - dat mocht het nodig zijn - er gelijk actie kan worden ondernomen om dit te achterhalen. Ook hoop ik dat onderstaand topic na maandag wellicht ook voor jou duidelijkheid schept! 💪

 

Hi Lisa, precies wat hij schrijft. Een structurele oplossing. Het kan niet zo zijn wanneer je een klant aansluit dat alle overige actieve klanten onderuit gaan. Lijkt me namelijk niet de definitie van de PoP. 
 

Ik hoop dan ook dat de definitieve oplossing hier nog kenbaar wordt gemaakt om ons gerust te stellen. 
 

wel goed dat jullie het serieus nemen en intern druk aan het onderzoeken zijn. 

Reputatie 7

@J33Bee Voor dat we allemaal conclusies gaan trekken. In Apeldoorn speelden meerdere problemen waardoor het pon lampje bleef knipperen.

Reputatie 4

@J33Bee Voor dat we allemaal conclusies gaan trekken. In Apeldoorn speelden meerdere problemen waardoor het pon lampje bleef knipperen.

 

 

Het is niet aan ons om conclusies te trekken, maar T-Mobile moet wakker gaan worden. GPON is shared. Te vaak impact. 

Inmiddels zitten we hier al een uur zonder verbinding. Media converter (pon) blijft knipperen.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @christianvv ik heb jouw verbinding onder de loep genomen en zo te zien ben je gelukkig al langer dan een dag weer online! Ervaar jij dit ook zo?

Hi @christianvv ik heb jouw verbinding onder de loep genomen en zo te zien ben je gelukkig al langer dan een dag weer online! Ervaar jij dit ook zo?

 

Terwijl dit bericht geschreven werd… viel de verbinding weg. Wederom knipperende pon (nu nog steeds). Vervolgens valt tijdens het bellen ook de mobiele verbinding weg ‘geen service’. Nu inmiddels weer online maar de glasvezel nog niet.

Reageer