Beantwoord

Weer problemen met snelheid

  • 16 November 2022
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Bij de start van mijn abbo problemen met internetsnelheid. Geen idee wat er veranderd is, maar nu wederom geen snelheid. Terug naar 90mbs ipv de beloofde 1000. Beetje jammer… Wat gaat er mis? Ik heb modem gereset, opnieuw opgestart, etc. Wederom op alle devices issues.

icon

Beste antwoord door louisL 18 November 2022, 00:22

Bekijk origineel

3 reacties

 

linkje naar 9 maanden terug:

 

Reputatie 7

Hi @Jeroen041, hartstikke goed dat je dit opnieuw direct meldt! Jeetje, dit is zeker niet de snelheid die je hoort te behalen. Hier gaan we dan ook snel iets aan doen. Super dat je het modem al hebt gereset. Wil je ook ter dubbelcheck testen met een andere UTP-kabel? Mogelijk is de kabel die je nu hebt defect. Als je dit al hebt geprobeerd of dit blijkt niet de boosdoener, dan stel ik voor om een ander LAN-poort op het modem te testen. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor internet. Lost dit het probleem op? 

Als deze opties niet werken, dan ga ik direct aankloppen bij onze technische dienst. Zij gaan dit dan verder uitpluizen en zo snel mogelijk oplossen. Kun je hiervoor alvast aangeven of je deze snelheid op bepaalde tijden ervaart of te allen tijde? Dankjewel alvast voor de moeite. We gaan dit voor je fixen! 💪

Reputatie 6
Badge

Hi @Jeroen041, hartstikke goed dat je dit opnieuw direct meldt! Jeetje, dit is zeker niet de snelheid die je hoort te behalen. Hier gaan we dan ook snel iets aan doen. Super dat je het modem al hebt gereset. Wil je ook ter dubbelcheck testen met een andere UTP-kabel? Mogelijk is de kabel die je nu hebt defect. Als je dit al hebt geprobeerd of dit blijkt niet de boosdoener, dan stel ik voor om een ander LAN-poort op het modem te testen. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor internet. Lost dit het probleem op? 

Als deze opties niet werken, dan ga ik direct aankloppen bij onze technische dienst. Zij gaan dit dan verder uitpluizen en zo snel mogelijk oplossen. Kun je hiervoor alvast aangeven of je deze snelheid op bepaalde tijden ervaart of te allen tijde? Dankjewel alvast voor de moeite. We gaan dit voor je fixen! 💪

 

@Jeroen041kun je eens een screenshot posten van wat de router zegt in het scherm:

Systeeminformatie → pijltje.

Ik vermoed dat een interface: wan of LAN een 100Mb verbinding laat zien?

In het geval dat dat de WAN op 100Mb staat moet je naar de kabel tussen de media converter/ONT en de Zyxel kijken. Als het de LAN aansluiting is, kijk dan eens naar de LAN kabel.

En als je een laptop gebruikt kan het zelfs zijn dat de laptop niet meer dan 100Mb bekabeld support

Reageer