Beantwoord

Wegvallend internet en televisie met devolo

  • 21 January 2022
  • 12 reacties
  • 247 Bekeken

Heb afgelopen maand regelmatig de kasten uit de stroom moeten halen omdat ik plotseling geen verbinding meer heb. Kan er aub naar gekeken worden

icon

Beste antwoord door Sander 6 March 2022, 12:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Sanny64 Ik heb jouw verbinding onder de loep genomen. Zo te zien is de uptime gelijk aan de uptime van het modem en lijkt de verbinding niet uitgevallen te zijn. Maar omdat je dit wel ervaart, zoek ik het graag verder voor je uit. Ik zie ook dat er internal connectivity issues zijn. Kan jij mij vertellen of je naast ons modem nog eigen apparatuur hebt aangesloten? Het lukt mij niet om de DHCP logging ook uit te lezen. Heb je eventueel ook al getest door een fabrieksreset uit te voeren? 

Beste Demi,

Ik heb een google nest en devolo omdat de wifi op de 1e verdieping weg valt, wat ik trouwens niet ook snap.

 

Sanny 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Sanny64 

Heb je een Zyxel modem en verlies je de verbinding met de Google Nest wifidat zou goed kunnen omdat de Google Nest wifi niet goed werkt met de Zyxel, zie ook dit artikel

Hoi Waqqas,

Ik heb een Huawei modem, maar bij mij valt alles weg inclusief tv. Moet alles resetten en hopen dat het weer werkt. Soms moet ik dit zelf 2x doen. 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Sanny64

Dus het modem geeft dan ook aan dat er geen internet is? Indien het een glasvezel verbinding betreft dan kan je eens kijken of het even stroomloos halen van de mediaconverter helpt.

Een fabrieksreset van je modem kan je ook eens uitvoeren. Staat de Google Nest wifi als 2de router? Koppel die eens los 

Hoi Waqqas,

De google nest is niet als 2e router ingesteld, heb deze ook niet gedaan.

Het is gewoon op stroom verbonden en niet en werkt alleen als de wifi werkt anders doet die het ook niet. Moet bijna 2x pw alles uit stroom halen.

Reputatie 7

Hoi @Sanny64,

 

Ik help graag mee! Als ik het goed begrijp dat is jouw Huawei modem aangesloten op een powerline adapter (devolo). Dan heb je de tweede adapter op de eerste verdieping en daarop is de Google Nest aangesloten die de wifi verder verspreid. Zit ook de TV Box op de Google Nest aangesloten? Het is zaak om de TV Box rechtstreeks aan te sluiten op het modem, zodat je een constante en stabiele verbinding hebt en houdt. Ik vermoed dat de adapters voor de verstoringen zorgen. Is het mogelijk om de Google Nest met een (lange) kabel aan te sluiten?

 

Wil je toch liever de devolo's blijven gebruiken? Om de adapters optimaal in te stellen hebben we dit topic geschreven: Kan ik draadloos TV-kijken?

 

Heb ik iets gemist en blijft het niet goed werken, kun je dan beschrijven hoe alle apparaten verbonden zijn? 

Beste Sander,

Misschien snap ik het niet goed maar ik heb geen problemen met de devolo of google nest maar met de internet en tv. Alles is  aangesloten op de modem en niet andersom. De devolo is idd in poort 3 aangesloten en de tv met bedrading op de modem. Bij mij valt de internet inclusief wifi en tv weg. Dus dan werkt idd niets meer. Ik moet alles resetten door ze uit stroom te halen. Vorige week was het 1x maar soms gebeurt dit 2x in de week.

De google nest heb ik pas in december en devolo's al 2jr

Groetjes 

Sanny 

Dit is niet normaal meer, mijn internet en tv vallen constant weg minimaal 2x per week. Ik vind dit niet kunnen.  Ben weken verder en raak alleen gestrest van

Reputatie 7

Hoi @Sanny64,

 

Allereerst, excuus voor mijn late antwoord. Ik wil graag dat dit probleem voor eens en voor altijd verholpen wordt. Om dat te doen, heb ik nog enkele aanvullende vragen voor je. Hiermee heb ik de situatie helemaal helder en kunnen we het oplossen. 

 

  1. Maak je gebruik van eigen apparatuur tussen het modem en het aansluitpunt? Of zit hier een Media Converter van T-Mobile tussen? Is deze Media Converter ooit vervangen door een monteur of is dit de oorspronkelijke?
  2. Is er iets te zeggen over de momenten dat alles wegvalt? Is dit altijd een specifiek tijdstip of is het willekeurig?
  3. Gebruik je het Huawei modem van T-Mobile? Is deze ooit vervangen door een monteur?
  4. Is er iets te melden over het aanlsuitpunt? Is hier iets van zichtbare schade of is hier ooit iets tegen gevallen of gestoten?

Ik hoor graag van je, zodat we dit probleem kunnen oplossen! 

Beste Sander,

Heb laatst mijn verbinding door t mobile laten resetten en ging gelukkig weer goed. Verbinding valt niet constant meer uit.

Maar hierbij het antwoord op uw vragen

A. Nee alleen de converter van T mobile . Deze was ooit idd vervangen en ook moest ik de poortjes aanpassen. Dat zijn de kleine dingentjes op  de converter.

B. Geen specifieke tijdstip soms wel onder werktijd

C. Huawei modem van T-Mobile en werd idd vervangen de monteur van T mobile

D. Deze staat veilig in de electra kast en de modem in de woonkamer anders heb ik een slechte verbinding op de  1ste verdieping. Vind ik wel raar met een wifi van 1gb

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sanny64, kan ik er stiekem van uitgaan dat jouw verbinding nu gestabiliseerd is? Los van jouw herstelmelding zien we geen enkel moment van uitval meer terugkomen dus dat stemt ons zeer tevreden! 😊