Beantwoord

Wegvallende internetverbinding HG659

  • 14 March 2018
  • 8 reacties
  • 1187 Bekeken

De laatste tijd heb ik zeer vaak last van een wegvallende internetverbinding, dit is zo nu en dan zelfs elke tien minuten voor een paar minuten lang. Ik heb de Huawei HG659. WiFi (perfect signaal) of kabel maakt geen verschil, verschillende apparaten maken ook geen verschil. Ik heb de modem al een aantal keer aan en uit gezet en meerdere keren teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar dit helpt niet. Het probleem treedt vooral op als ik een video op bijvoorbeeld YouTube kijk of muziek stream met Spotify, dan valt de verbinding gegarandeerd na een minuut weg. Kan iemand me hiermee helpen? Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Brian 21 March 2018, 14:18

Bekijk origineel

8 reacties

Niemand die mij hiermee kan helpen?
Reputatie 7
Hoi harrikullas!

Welkom op onze Community! Ik help je graag met jouw vraag. Heel erg bedankt voor je uitgebreide omschrijving, hier kan ik wat mee! Om je situatie toch wat meer in kaart te kunnen brengen heb ik nog een paar vragen voor je. Wanneer de verbinding uitvalt, gebeurt dat dan ook bij je TV? Oftewel: vallen al jouw diensten tegelijkertijd uit? Wat doet het modem op dat moment, heeft het nog wel stroom? Het zou kunnen liggen aan de aansluiting tussen het ISRA-punt en jouw modem, zorg ervoor dat het modem direct aangesloten is op het ISRA-punt met de korte kabel die je in het installatiepakket hebt gekregen. Heb je die niet (meer), kan ik deze naar je opsturen.

Als ik jouw modem probeer te bereiken, krijg ik een bepaalde melding. Ik vermoed dat je een extern apparaat aangesloten hebt op het modem. Klopt dat? Dit kan ook de oorzaak zijn van het wegvallende internet. Probeer de verbinding eens uit wanneer dit externe apparaat ontkoppeld is.

Laat je me het weten? Ik wil er samen met jou voor zorgen dat je snel geen last meer hebt van wegvallend internet!
Hoi, bedankt voor je reactie.

De modem is aangesloten met een kabel van een paar meter op de plaats waar de telefoonaansluiting hier in de muur in huis zit (4-pins connector naar RJ11 of 45 geloof ik). Als het internet wegvalt is alles weg, WiFi, bekabeld Internet en ook TV. Het WAN lampje knippert dan. Zoals ik zei, is het vooral als ik videos kijk op bijvoorbeeld YouTube of bijvoorbeeld muziek stream met Spotify, dan is de verbinding gegarandeerd binnen een minuut weg de laatste tijd. Het lijkt niet op specifieke momenten van de dag te gebeuren, maar dus wel specifiek met videos en muziek streamen. Dan is de verbinding weg voor zo'n tien minuten. Of YouTube of Spotify afsluiten helpt weet ik niet, dit lijkt de ene keer wel, de andere keer niet te helpen.

Dat apparaat zou mijn NAS kunnen zijn, echter heeft het internet de eerste maanden van het contract wel gewoon goed gewerkt, ook met NAS.
Reputatie 7
Hallo harrikullas,

Het lijkt er op dat het signaal niet goed binnen komt. het kan dan gebeuren dat de verbinding wegvalt als je hem gaat belasten.
Dit kan verschillende oorzaken hebben.
De bekabeling is niet goed.
Het modem is niet goed.
Het signaal is niet goed.

Voor DSL word norm88 kabel gebruikt. dit is een kabel van 0,5MM met een harde kern.
Je heb de kabel verlengt met een aantal meter, dit betekend dat je niet de bijgeleverde kabel heb gebruikt. voor DSL geld officieel een afstand van een halve meter vanaf het isra.
Het makkelijkste is om dit even te testen met een korte kabel om te kijken of de verbinding dan stabiel is.
Dag,

Ik heb het ook geprobeerd met de (kortere) bijgeleverde kabel, echter maakt dit geen verschil. Het probleem is er de eerste maanden ook niet geweest (met dezelfde kabels, aansluitingen), het is echt iets wat de laatste twee maanden pas speelt.
Reputatie 7
Hey harrikullas, ik zie dat we inmiddels ook contact hebben via social media, het is handig om het even bij één "kanaal" te houden zodat we geen dingen dubbel gaan doen 🙂. Bedankt voor alle aangeleverde informatie, ik heb onze technische dienst ingeschakeld om dit verder te gaan onderzoeken en ik verwacht dat we een monteur langs gaan sturen om de modem om te wisselen!
Dag,

Er komt inderdaad een monteur langs, echter heb ik op dit moment helemaal geen internet meer, het WAN lampje brandt ook helemaal niet meer. Ik heb echter weinig zin om deze dagen helemaal zonder internet te zitten. Kan de verbinding niet op afstand gereset of weer ingeschakeld worden?
Reputatie 7
Hoi harrikullas,

Een reset kun je altijd op twee manieren doen. Je kunt de stroom van het modem afhalen of een fabrieksreset uitvoeren.

Laat je ons weten wat de monteur heeft gedaan en hoe de situatie nu is?

Reageer