Beantwoord

Wel bekabeld internet, maar geen Wifi

  • 23 December 2020
  • 4 reacties
  • 242 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Al enige tijd ondervind ik problemen met het internet. Ik heb wel een wifi signaal, maar kan niets openen op internet. Modem al 2x gereset. Alle lampjes op het modem branden goed.

Wel internet via hotspot mobiel van Tmobile. 

Bekabeld is internet speed: download 47,6 Mbit/s upload 9,5 Mbit/s. Speedtest wifi gaat niet want dan is er de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. Dat klopt, dat is het probleem

Wat is het probleem?

icon

Beste antwoord door Sander 26 December 2020, 13:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Maris51,

Bedoel je met "gereset" een fabrieksreset van het modem? (Met paperclip knopje in resetopening indrukken en 20 sec. vasthouden)

Mvg. Marcel

Reputatie 7

Hoi @Maris51

 

Ook ik help graag mee! Ben je wel verbonden met je Wifi apparaat met ons netwerk? Op welke afstand sta je van het modem? Kun je de reset uitvoeren die Marcel MCi aanraadt? Kun je tot slot eens testen met een ander apparaat, een andere mobiel of laptop. Op die manier kunnen we allerlei zaken uitsluiten en de daadwerkelijke oorzaak achterhalen!

Dag Marcel en Sander,

Met de reset bedoel ik dat ik de modem uitgezet heb en na een halve minuut weer aan zodat evt. software updates geïnstalleerd worden. En ik heb ook met andere apparaten getest of het wifi signaal daar wel op te vinden is. Helaas 2 laptops en 2 mobiele telefoons geen wifi - icoontje van wifi geeft op alle apparaten alle streepjes - alleen kom je niet op het internet. Wel als ik een hotspot maak met mijn telefoon - dat is mobiele data - maar het sluit uit dat een van de laptops/mobielen een probleem heeft. Het zit hem dus echt in het modem. Ik sta 2 max 3 meter van het modem. Deze staat hoog zodat het signaal goed door de ruimte gaat. Geen obstakels die het signaal kunnen blokkeren. Een reset naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet gedaan. Ben nu niet thuis om dat te doen.  

Reputatie 7

Hi @Maris51,

Dank je wel voor je volledige terugkoppeling! Een fabrieksreset zorgt er al gauw voor dat problemen uit het modem worden gehaald. Ik vermoed dat deze in dit geval de problemen gaan oplossen. Ook de tips in dit topic (link is klikbaar) willen vaak goud waard zijn. Laat je ons weten hoe het is verlopen?

Reageer