Beantwoord

Wel internet maar kan niet meer inloggen op het Playstation Netwerk

  • 18 April 2020
  • 18 reacties
  • 9498 Bekeken

Goeie middag, Ik hoop dat iemand me kan helpen hier...

 

Van de 1 op andere dag kan ik niet meer inloggen met mijn Playstation op het Playstation netwerk (PSN) waardoor ik dus niet kan gamen. Dit al meer dan een week nu. Ik heb wel gewoon internet op de Playstation maar kan dus niet inloggen. Met Playstation contact gehad en alles door gelopen en die zeggen uit eindelijk dat het bij de provider ligt en al meerdere keren contact met T-Mobile gehad en die geven aan dat alles werkt en niks wordt tegen gehouden en dat ik dus bij Playstation moet zijn. Heel erg frustrerend dit…

Wij maken gebruik van een T-Mobile glasvezel met een Huawei HG659 modem. Met daarachter twee playstations 4 (En nog veel meer maar dat werkt allemaal) In het begin had ik geen poorten open gezet voor de playstations en alles werkte. Later toch poorten open gezet in de modem volgens mij niet echt een reden voor toen. Omdat we meerdere playstations hebben maak ik dus geen gebruik van een vast IP en Portmapping (Port forwarding) maar heb ik poorten open gezet met Poort activering. Dit heeft altijd gewerkt zo.

 

 

Dit krijg ik dus… (Playstation Netwerk (PSN) aanmelden mislukt)

 

Ik heb echt van alles geprobeerd tot aan fabrieks instellingen van de modem aan toe. Maar ik kom niks verder. Ook de Playstation app op mijn IPhone werkt niet als ik wil verbinden via de WiFi van T-Mobile. Schakel ik de WiFi uit en ga ik over op 4G dan verbind hij gewoon.

 

Maak ik een hotspot met mijn IPhone verbind de Playstation 4 ook gewoon. (Gamen is alleen dan geen optie natuurlijk).

 

Iemand een idee suggestie ?

 

Groetjes Robert

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 23 April 2020, 19:38

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AboveNL 

Voor de PS4 is het niet nodig om poorten open te zetten volgens mij. Staat de UPNP instelling ingeschakeld?

Een fabrieksreset kan je doen om alles weer terug naar de standaard instellingen te zetten.

Ja UPNP heb ik ingeschakeld :)

 

Fabrieksreset ook al geprobeert heeft helaas niks geholpen.

Reputatie 7
Badge +15

@AboveNL

Hoe is de PlayStation verder verbonden met jouw modem verloopt dit via switches of gaat de kabel direct naar het modem?

Probeer het ook eens via de wifi.

De verbinding loopt via een switch. Ik heb deze ook al rechtstreeks aangesloten gehad. Haalt helaas niks uit. Via Wifi verandert er ook niks.

Het is net of er in de modem iets geblokkeerd wordt of daarna waardoor ik niet meer kan verbinden met het Playstation Network.

draai je iets als Pi-hole of AdBlock Home op je netwerk? Misschien zit daar het probleem?

Nee gewoon een standaard netwerkje verder niks apart of zo...

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @AboveNL, wat gebeurt er als je probeert in te loggen op het PS4 netwerk via een 4G hotspot-verbinding? Het lijkt wel alsof jouw dynamische IP continu geblokkeerd wordt voor deze specifieke dienst. Ik heb de errormelding gegoogled en kom op deze customer support site: How to fix errorcode NP408338.

Hopelijk heb je hier wat aan! Je maakt ook geen gebruik van een VPN thuis?

Hey Jason, Dan kan ik dus gewoon verbinden. Dat idee heb ik ook maar Playstation geeft aan dat ik bij mijn provider moet zijn en T-Mobile geeft aan dat ik bij Playstation moet zijn. En zo kom je dus niks verder en kan ik nog steeds niet gamen op de Playstation.

Ik heb aan de klantenservice een nieuw ip gevraagd. Dat kon de klantenservice zelf niet maar ze hebben een ticket uitgezet daarvoor. Helaas ook nog geen reactie op gehad. Heb nog steeds het zelfde ip adres. 

 

Nee ik maak ook geen gebruik van een VPN. 

 

Groetjes Robert

Reputatie 7
Badge +16

@AboveNL Aah helemaal super,  thanks voor je terugkoppeling!

Om een nieuw dynamisch IP-adres te genereren, kun je het beste jouw modem 24 tot 48 uur van het modem halen of een factory reset uitvoeren. Dit laatste kun je doen door de stappen in dit topic te volgen. De lease verdwijnt dan op het huidige IP en er wordt een nieuwe gegenereerd. Als het inderdaad een IP-blokkade is, zal het probleem verholpen moeten zijn en kun jij weer op de Playstation gamen! 😁

Reputatie 7

kan je hier wel op inloggen ?

https://id.sonyentertainmentnetwork.com/

@Jason Ik heb een blokkade. Geen idee waarom of hoe of wat… Ik ga proberen om 24 uur alles er af te gooien/ Kijken of ik dan een nieuw IP krijg… 

Thanks voor de support

Voor de mensen met dit zelfde probleem… Kijk op :

https://whatismyipaddress.com/blacklist-check doe dit vanaf je huis adres. Je IP adres staat dan al in het scherm. Je hoeft dan alleen nog maar ff op Check My IP Address te klikken en je ziet een lijst verschijnen. Staat er ergens een uitroep teken dan ben je op een DNS server geblokkeerd. En dit kan er weer voor zorgen dat je bijvoorbeeld niet op het Playstation Netwerk komt. 

Zo zag het er bij mij uit :

 

Met de oplossing kom ik dit weekend op terug. Als ik nu de modem er uit trek heb ik geen TV/Internet en ik ben morgen vrij dus daar wacht ik nog ff mee. 

Reputatie 7
Badge +16

@Jason Ik heb een blokkade. Geen idee waarom of hoe of wat… Ik ga proberen om 24 uur alles er af te gooien/ Kijken of ik dan een nieuw IP krijg… 

Thanks voor de support

Je hebt gelijk, wel vreemd dat dit zo ineens opduikt. Alhoewel ik lees op de fora van Sony dat deze error regelmatiger voorkomt en het erop duidt dat er wellicht wat anders aan de hand kan zijn. 

Terugkomend op de oplossing: je kunt in dit geval het beste een factory reset van jouw modem uitvoeren. Dan hoef je in ieder geval niet 24 uur te wachten totdat er weer verbinding tot stand kan worden gebracht. Meestal start alles in een kwartier tot 20 minuten weer op na een factory reset. Check voor gemak ons factory reset topic: Hoe voer ik een FR uit?

Succes! Als je verdere hulp kunt gebruiken, zit de Community voor je klaar.

Factory reset heeft niet geholpen helaas. Mijn vriendin wil niet 2 dagen zonder TV/Internet zitten. 

 

Dus we hebben het probleem uitgelegd bij de klantenservice van T-mobile. Dit ligt nu bij de backoffice support en daar is nu het wachten op. :(

Reputatie 7
Badge +15

@AboveNL

Waarom verander je de DNS server niet als het een DNS probleem is.

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. Herstart de modem om de wijzigingen van kracht te laten gaan.

Gebruik bijvoorbeeld de Google DNS 8.8.8 8 en 8.8.4.4 als het dan nog steeds niet werkt is er dan een mogelijkheid voor je om 24 uur van een hotspot gebruik te maken of ergens anders van en die 24 even alle kabels uit de huawei? En de stekker van de mediaconverter.

 

@Waqqas  Maat je bent geweldig !!! Het werkt :D 

 

Waarom verander je de DNS server niet als het een DNS probleem is.

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. Herstart de modem om de wijzigingen van kracht te laten gaan.

Gebruik bijvoorbeeld de Google DNS 8.8.8 8 en 8.8.4.4

 

Dit is dus de oplossing voor dit probleem. Waqqas bedankt !!!

Reputatie 7
Badge +15

Graag gedaan 😉

Reputatie 7
Badge +15

@AboveNL 

Ook dank aan jou om aan te geven dat het een DNS probleem was. Ik kon deze oplossing natuurlijk veel eerder bieden maar niet zolang je aangaf dat het een DNS probleem was dus bedankt ook voor jouw onderzoek XD 🤗🤗🤗

Reageer