Beantwoord

Wel wifi maar geen internet en chromecast problemen

  • 3 February 2021
  • 1 reactie
  • 96 Bekeken

Ik heb eigenlijk al sinds ik gebruik maak T-Mobile problemen met mijn modem en wifi. De problemen zijn zover ik kan zien op te delen in 2 groepen.

Het eerste probleem is dat de wifi niet correct werkt. Wanneer ik of één van mijn huisgenoten een aantal dagen weg is en weer terug komen verbind de wifi wel maar is er geen internet. Na een aantal keer de wifi aan en uitzetten op de telefoon of laptop werkt het wel weer. Ook werkt de wifi vaak weer na een aantal uur verbonden te zijn. Als laatst is dit probleem te verhelpen door de router te resetten. Al deze oplossingen zijn tijdelijk en bieden op de lange termijn geen oplossing.

Het tweede probleem heeft te maken met het verbinden van een chromecast. Twee huisgenoten maken gebruik van een chromecast en hebben beide problemen met het verbinden van de chromecast aan de wifi. De chromecast kan de router wel vinden maar geeft de melding dat er geen internet is. Dit klinkt ergens vergelijkbaar met het eerste probleem. Ook is de chromecast vaak traag en hapert die. Meervoudig resetten van de chromecast zelf werkt wel maar weer voor een korte periode. Daarna ontstaat het probleem weer. Hierdoor denk ik ook dat het probleem bij de wifi ligt.

Er wordt gebruik gemaakt van een zyxel modem die verbonden is met twee losse routers. Ik maak direct gebruik van de modem, één huisgenoot een router en twee huisgenoten maken gebruik van een andere router. De bovengenoemde problemen lijken ook per router en modem te verschillen qua intensiteit en frequentie dat ze voorkomen. 

Het is uiteraard mogelijk dat de problemen bij bijvoorbeeld de chromecast of routers liggen maar ik heb al vrij veel trouble shooting gedaan. Dat heeft mij wel overtuigd dat het probleem toch echt bij T-Mobile ligt.

Een complex probleem maar alvast bedankt voor de hulp!

icon

Beste antwoord door yalerta 3 February 2021, 18:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Duidelijk een opzet waar optredende problemen lastig op te sporen zijn.

Aparte netwerk segmenten en IP adressen achter die routers? Kan er niet wat opgezet worden met een switch en draadloze AccessPoints?

De overtuiging dat het bij Tmobile ligt kan alleen gesteld worden als alleen de Zyxel modem is aangekoppeld en de problemen in de BASIS opzet optreden.

Een ander punt wat problemen kan veroorzaken is de inschakeling van 2.4 en 5 GHz wifi. Oudere apparatuur lukt het niet altijd om aan te melden als er een 5GHz netwerk in de buurt is.

Reageer