Beantwoord

Wifi en ethernet geen verbinding

  • 7 November 2017
  • 2 reacties
  • 732 Bekeken

Op mijn laptop kan ik geen verbinding maken met het internet niet via wifi of kabel heb alles geprobeerd maar snap er niks van hij geeft aan heeft geen geldige ip configuratie
icon

Beste antwoord door Brian 9 November 2017, 13:33

Bekijk origineel

2 reacties

Heb wel wifi op telefoon en tablet en ps4 via kabel doet het ook gewoon
Reputatie 7
Hi Mdruyter, dat ga ik meteen voor je oplossen! Ik heb je verbinding gecontroleerd en je krijgt niet het juiste IP-adres toegewezen. Maak je gebruik van een eigen modem of router naast de modem die je van ons ontvangen hebt? Je krijgt namelijk een ander IP-adres toegewezen omdat je of gebruik maakt van een router of ander apparaat of omdat de netwerkkabels niet aangesloten zijn op de goede poorten. Poort 1 en 2 zijn voor je internetverbinding, poort 3 en 4 zijn "gereserveerd" voor je TV-aansluiting.

Je kan je TV-Box het beste rechtstreeks aansluiten op poort 3 en 4 en je Playstation en laptop op poort 1 of 2. Mocht je een router gebruiken sluit deze dan ook aan op poort 1 of 2 en sluit hier je Playstation en laptop dan weer op aan maar niet de TV-Box. Op die manier zou je het juiste IP-adres toegewezen moeten krijgen. Ik hoor graag of het op die manier is gelukt!

Reageer