Beantwoord

Wifi kanaal wisselen werkt niet

  • 25 March 2018
  • 4 reacties
  • 422 Bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,

Ik heb niet echt problemen met mijn wifi, de modem hangt in de woonkamer. Maar op mijn wifi kanaal zit nog een erg sterk signaal van een van mijn buren.

Ik heb de handleiding voor het wisselen van kanaal gevolgd.

Bij mij staat het modem echter op 'auto' en wat ik ook doe, daar krijg ik hem niet vanaf. Als ik een kanaal naar keuze aanklik en vervolgens op 'ok' verdwijnen alle settings op het scherm en wordt alles wit. Als ik vervolgens weer op 'general setup' klik staat het modem weer op 'auto'.

Ik krijg hem nu niet op het gewenste kanaal. Heeft iemand daar een antwoord op?

Alvast bedankt...
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 25 March 2018, 14:35

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Hallo Caliber,

Heb je al eens geprobeerd een andere browser te gebruiken ?
Je kan proberen om je modem te resetten en kijken of je het dan wel kan aanpassen. het is ook mogelijk dat T-Mobile dit op afstand voor je kan aanpassen. dit kan via de telefoon maar ook via het forum. moet je wel even voor zorgen dat je klantnummer is ingevuld bij je gegevens. en even kijken welk kanaal bij jou het meest geschikt is.
Reputatie 1
Bedankt voor je reactie Hidden.

Ik zal een andere browser proberen. Daar had ik nog niet aan gedacht...
De internet snelheid is ook bedroevend laag via deze browser. 100 Mbps ipv 750 Mbps.
Die is via een andere browser zo rond de 620 Mbps.

Raar eigenlijk dat dat zo is.
Reputatie 1
Ha Hidden,

Dat werkte. Het kan zo simpel zijn blijkt maar weer. Bedankt.

Ik gebruik Opera als browser en heb nu de standaard browser Safari gebruikt.

Nogmaals bedankt.
Reputatie 7
Hallo Caliber,

Snelheden boven de 100Mbit zijn lastig te testen in een browser. het is beter om te testen met de desktop app van speedtest.net

Reageer