Beantwoord

Wifi met modem HG659 werkt wel maar melding verbonden - geen internet

  • 13 May 2018
  • 1 reactie
  • 678 Bekeken

Ik heb al enige weken problemen met mijn modem, op 2.4 GHz maak ik verbinding met het modem maar dan heb ik wel het lokale netwerk, maar geen internet acces.
Als ik inlog op het gast account via WiFi werkt internet wel.
Via LAN aansluitingen blijft het gewoon wel werken. Gaat dus mis op de hoofdverbinding op WiFi alleen....

Kanalen aangepast, reset(s) uitgevoerd, passwoord is (uiteraard goed) maar elke keer bij verandering van gast - naar normaal wifi - een paar minuten Wifi met internet - en dan weer verbonden - geen internet.
Weer terug naar de gast Wifi .. werkt steeds. Alleen na een reboot is het normale kanaal weer verbonden met internet, na enige minuten .. verbonden - geen internet..
En ter info , op tablets, andere laptops en telefoons hetzelfde euvel ! Dus het is niet één verbinding die problemen heeft.

Het KPN modem ( mijn vorige provider) had dikke problemen met een Chromecast apparaat, die continue de Wifi aan het pollen was (verbindings aanvraag) die zit niet actief meer in mijn systeem....

Wat kan dat nou zijn? :?
icon

Beste antwoord door Brian 17 May 2018, 15:03

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Hi RadioKootwijk, excuses voor de late reactie, ik kijk meteen met je mee! Goed dat je zelf al een flink aantal zaken hebt geprobeerd! Je geeft aan al een reset uitgevoerd te hebben, is dit echt een 'harde' fabrieksreset of heb je de modem alleen van de stroom gehaald of uit gezet? Als dit laatste het geval is probeer dan ook een fabrieksreset door de 'reset' of 'FR' knop een aantal seconden in te drukken met bijvoorbeeld een paperclip of tandenstoker. Verwijder of 'vergeet' voordat je de reset uitvoert voor de zekerheid dan eerst het Wifi netwerk op alle apparaten die verbinding maken met je Wifi. Op die manier begin je weer met een schone lei. Mocht het probleem daarna blijven bestaan laat het dan zeker even weten, dan gaan we verder kijken naar een oplossing!

Reageer