Beantwoord

Wifi Printer werkt heel langzaam via T50 modem

  • 31 October 2020
  • 1 reactie
  • 195 Bekeken

Hoi Ik heb een Wifi Printer (brother DCP-J572DW) die alleen via wifi, SD of USB is te bedienen. Usb en SD gaat prima maar via WIFI wil maar niet lukken. Ik heb inmiddels alles uitgesloten en vermoed dat het wel aan de verbinding met het Zyxel modem moet liggen. Met langzaam bedoel ik echt 1 A4 per 10/15 minuten zeg maar. En hij blijft maar aangeven "meer gegevens ontvangen” Daarom vermoed ik dat er iets met de verbinding is.

Ik heb een zyxel TMNL-30BAE1 en wifi extender Zyxel-1669. Ik kan mijn printer zien als verbonden apparaat als ik inlog op mijn Zyxel modem.  Hij heeft als Band 2.4GHZ terwijl de andere apparaten op 5GHZ verbonden zijn. Kan dat wat betekenen? En zijn er verder nog dingen die je kan doen in je Zyxel inlog? Ik heb hetzelfde probleem met meerdere PC's

icon

Beste antwoord door Waqqas 31 October 2020, 13:18

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Leendert1985 

Het maakt niet uit of je printer met 2,4 GHz of 5 GHz verbindt, 5 GHz kan een wat mindere signaalsterkte hebben als je printer verder weg staat en 2,4 GHz heeft een wat grotere dekking. De meeste printers hebben alleen ondersteuning voor 2,4 GHz.

Ik heb thuis ook een draadloze printer en hij print prima in combinatie met de Zyxel modem.

Wat wel verschil kan maken is de sterkte van het signaal.ga eens in je browser naar 192.168.1.1 en log in met admin en wachtwoord achter op de modem. In het menu kies voor netwerkinstellingen > draadloos > in het eerste tabblad voor 2,4 GHz kies bij band voor kanaal 1, 6 of 11 en klik op toepassen.

Herstel de netwerkinstellingen voor je printer ook eens of geef hem een fabrieksreset.

Reageer