Beantwoord

Wifi snelheid

  • 31 August 2017
  • 18 reacties
  • 2469 Bekeken

Sinds een kleine week ben ik klant bij T-Mobile thuis.
Alles verliep best vlot en overzichtelijk, ik had al glas van Telfort dus heel ingewikkeld was het omzetten niet.
Mijn Glas van Telfort was max 100 en bij T-Mobile kun je naar 500 en dat wilde ik graag.
Nadat de installateur was geweest en weg was kwam ik er achter dat mijn snelheid eigenlijk dramatisch was verlaagd.
Met Telfort 100 kwam ik tot rond de 80 Mbps ( Ookla speedtest draadloos )
Met T-Mobile 500 kwam ik uit rond de 48 Mbps ( Ookla speedtest )
Dus bellen, ik dacht dat de dame het allemaal wel begreep en er werd een afspraak gemaakt met de installateur.
Die had een melding gekregen van wegvallende verbinding ( ?? ) Er was teveel demping en het modem werd vervangen. ( weer alles draadloos juist in het netwerk hangen, weer alle poorten open zetten om mijn nas te kunnen benaderen ) en nog steeds een snelheid van rond de 48 Mpbs.
De monteur de historie laten zien van mijn speedtesten van voor T-Mobile en na installatie van T-Mobile.
Ja meneer die 500 geldt voor bekabeld. Bekabeld kwam ik tot 73 Mbps en met mijn nieuwe modem op 59 Mbps. De monteur vertelde dat hij gedaan had wat hij moest doen dus ging na een kwartier weer weg. Met de mededeling dat ik maar even moest bellen. Na wat heen en weer pluggen van utps in het modem bleek dat utp 2 storing vertoond ( geen idee hoe dat kan modem was gloednieuw ) .
Kortom ik mag nu weer bekabeld allerlei zaken gaan printen mailen en opsturen terwijl ik eigenlijk al helemaal klaar ben om van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Op de vraag of ik nu mijn abonnement mag opzeggen , kreeg ik als antwoord dat ik hem ook terug kon laten zetten naar T-Mobile 100.
Hoe dit ooit goed moet gaan komen weet ik niet.
Zijn er andere gebruikers met T-Mobile 500 die wel een super snel werkend Wifi netwerk hebben en zo ja welke snelheden worden er draadloos gehaald. Misschien kan het wel gewoon niet sneller vanwege de Draytek ( 2,4 Mhz max )
Kortom zijn er lotgenoten of mensen die hetzelfde probleem hebben gehad.
Perry
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 31 August 2017, 16:01

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7

Hallo PerryBrouwer welkom op het forum.

Helaas is het voor geen enkele provider mogelijk de snelheid op wifi te garanderen. Dit heeft er mee te maken dat WiFi 2,4Ghz en 5Ghz licentie vrij zijn en dus door iedereen vrij te gebruiken.
Bekabeld hoor je je snelheid gewoon te halen, echter is het mogelijk door bijvoorbeeld slechte kabels of een slechte netwerk kaart de snelheid niet gehaald word.

Wil je je WiFi verbeteren dan kan je even kijken in het WiFi topic https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/info-help-mijn-wifi-valt-weg-276063

Kijk ook hier eens naar de WiFi voorwaarden https://www.t-mobile.nl/consumer/media/pdf/voorwaarden/thuis/actievoorwaarden-thuis-wifi-service.pdf

 

Moderator edit: Ben je op zoek naar informatie over Wifi van T-Mobile Thuis? Check dan ons Wifi topic: Hoe verbeter ik mijn Wifi?

Reputatie 7
Hi Perry, allereerst welkom op het forum! Neem zeker ook een kijkje in de andere topics. Wat betreft je bericht, dat is geen lekkere binnenkomer zo! Ik heb daarom meteen even met je meegekeken en ik zie dat onze monteur de 29ste de modem heeft vervangen en dat hij een wifi snelheid van 78 Mbit heeft gemeten in de woonkamer. Jij geeft echter wat anders aan, betekent dit dat je op dit moment nog steeds klachten ervaart? Zo ja hebben de tips van Hidden geholpen om de wifi ontvangst te verbeteren? Als je huidige modem echt defecten vertoont dan gaan we deze uiteraard voor je omwisselen! Ik hoor graag van je!
Hoi Perry,

Ik heb ook net een paar dagen tmobile en het is net terug in de tijd. waar ik mijn vooral aan stoor is die onzin verhalen. Lever gewoon een goede sterke modum/router dan heb je nergens last van. Ipv verhalen van dikke muren, apparatuur en radiofrequentie. Hiervoor kpn en top kwaliteit... hoe kan dit na installatie tmobile opeens overal en nergens aan liggen behalve aan hun eigen modum/router. Ik zeg een gemiste kans tmobile. Ik zit mijn jaartje uit en ga weer terug naar kpn. Ik was overgestapt vanwege de prijs en ben al jaren mobiel tmobile klant.
Ik moet t mobile nog bellen inlichten over mijn klacht, maar staat mij zo tegen om al die onzin eerst aan te horen voordat je misschien tot een werkelijke goed oplossing kunt komen. Mijn mening is de snelheid die je afneemt moet je kunnen meten op de kabel met een marge van 5 en WiFi op de begane grond en eerste etage max verlies van 15. Hallo t mobile we leven in 2017 glasvezel. Nu heb ik een extra bekabelde router aan moeten leggen in mijn slaapkamer omdat daar een WiFi bereik is van 2 mb... een lachertje toch. Hebben we het over drie meter de lucht in met de deuren open. Ik wens jou succes Perry en hopelijk kan je klacht wat betekenen voor andere.
Voor de fun een bewijsje erbij gedaan
Reputatie 7

hallo kakelbond,

Jammer dat de wifi niet naar verwachting werkt. heb je de tips uit het forum al geprobeerd ? het is inderdaad 2017 en glasvezel is een van de beste technieken die er is. als je een laptop aansluit met een kabel zal je je snelheid ook moeten kunnen halen. WiFi is een ander verhaal. toen deze techniek in 1985 werd vast gelegd had niemand verwacht dat het zo'n succes zou worden. Dit is dus ook het probleem van vandaag. er is niet genoeg ruimte voor wifi. een sterker modem klinkt goed maar in de praktijk is het minder. als iedereen een sterker signaal krijgt is de overlast juist groter. eigenlijk moet je met zo min mogelijk signaal een zo goed mogelijk berijk zien te krijgen. zelfs de acm heeft vastgesteld dat op sommige plekken in nederland de wifi zwaar overbelast is. meer bandbreedte de beste oplossing echter de hardware is hier niet op berekend.

als je echt 2mbit heb op de slaapkamer kan je even contact opnemen met T Mobile. ze gaan het eerst proberen op afstand op te lossen en mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

Reputatie 7
@PerryBrouwer,

Dat is geen fraaie start. Ruimte voor verbetering, zal ik maar zeggen. Als je rond de 48 Mb/s op wifi haalt, dan is dat misschien minder dan je gewend was, maar is voor wifi zeker niet slecht. Wat mij wel zorgen baart, is je snelheid op de bekabelde verbinding. Ik begrijp dat je na de installatie en de tweede monteur een beetje moe bent van het testen. Ik hoop echter dat we op afstand al een hoop kunnen zien. Als je niet al gebeld hebt, dan wil ik graag nog mijn best doen om die 500 Mb/s voor elkaar te boksen voor je. Stuur dan je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer in een privebericht. Vertel kort wat je zelf al geprobeerd hebt. Voor de zekerheid kun je nog een fabrieksreset uitvoeren en direct daarna bekabeld een speedtest doen. Tip: kopieer je instellingen rondom portforward en wachtwoorden, dat scheelt weer wat werk.

@kakelbond,

Dit is een echt wifi probleem. Hidden.nld geeft al een mooie uitleg over de 2.4 Ghz frequentie. Het aanpassen van je kanaal scheelt dan ook flink. Vergeet ook onze andere tips niet (bv stand van de antennes). Op drie meter van het modem, zonder obstructie 2 Mb/s, is onacceptabel. Dan kun je met de tips zeker verbetering halen!

Ik hoor graag van jullie beiden hoe het vergaat met de snelheden!
Beste Sander,
Mijn t-mobile frustratie is voorbij , ik ben namelijk weg !
Je schrijft dat een snelheid van 48 behoorlijk is , maar niet als je een 500 abbo hebt. Na inmiddels uren in de wacht te hebben gestaan met 0 oplossingen heb ik mijn abonnement beëindigd. Spullen teruggestuurd ( 10 e-mails over ontvangen dat ze het modem niet handden ontvangen terwijl alles in 1 doos zat )Nu komt fase 2 ze willen nog alle maanden de kosten incasseren, zijn ze helemaal gek geworden ? Ze mogen blij zijn dat ik de kosten van mijn verloren maanden niet terug vraag.
In een onze mail werd mij verteld dat opzeggen niet kon, via een aanmelding bij Telfort werd de opzegging zo geaccepteerd, zonder melding t maken dat ik nog wel minimaal een jaar de maandelijkse kosten moeten betalen. Overigens blijf ik van mening dat T-mobile een wanprestatie levert en helemaal de hand in eigen boezem dient te steken.
Kortom terug naar Telfort met hangende pootjes op een 200 abonnement en je raad het nooit maar ik haal ook gewoon 200 , je snapt het haast niet dat het kan.
Mijn T-mobile frustratie is bijna achter de rug.
Nu het gezeur met het iedere keer facturen sturen nog oplossen dan zijn we van elkaar verlost.
Dus Sander sorry , 48 is geen acceptabele snelheid bij 500 mbps.
Nu niet morgen niet nooit niet.
Zelfs op mijn vorige Telfort Abbo van 100 had ik namelijk meer.
Veel succes verder !
Reputatie 7
Hallo PerryBrouwer,

Telfort houd geen rekening met de contract periode van T-Mobile hiervoor ben je zelf verantwoordelijk. Als je dus overstapt binnen je contract periode zal een andere provider daar geen rekening mee houden. De verlatende provider zal dan de resterende periode in een keer mogen incasseren.

Op een verbinding van 500Mbit hoor je bekabeld je snelheid te halen. De WiFi garantie van T-Mobile gaat helaas niet verder dan 10Mbit op de verdieping van het modem en een verdieping boven en onder het modem. (dit is voor iedereen het zelfde of je nu 20 of 500Mbit gebruikt)
Reputatie 1
Helaas wat u mee maakt heb ik jaren ook gehad...

Als je een pakket besteld is het zo goed als wat. Ga je "upgraden en / of downgraden" gaat het totaal mis.

De ene zeg dat het aan je UPT kabel licht de ander zeg dat het aan de lijn van KPN licht. Wat werkelijkheid is: het licht aan de centraal kast waar je verbinden van af komt! (blijkbaar moet er een speciaal monteur komen om kabels om te leggen wil je een hoger verbinding hebben!) alles is gebaseerd op het maximale "verbinden" die er is ( totaal onzin want hun zitten nog in de jaren 2000 niet 2018) Heb zelf bij velen providers gezeten en helaas hebben ze allemaal dit mij gezegd dat het klopt. vraag even de klantenservice om een monteur te sturen naar de "centrale kast" of daar iets mis gaat (als ik u verhaal zo mag lezen en geloven) U zult zien dat het ineens anders kan en u verbinden velen malen stabieler is.
Reputatie 1
@kakelbond

Ik heb ook net een paar dagen tmobile en het is net terug in de tijd. waar ik mijn vooral aan stoor is die onzin verhalen. Lever gewoon een goede sterke modum/router dan heb je nergens last van. Ipv verhalen van dikke muren, apparatuur en radiofrequentie.

Sorry meneer dat ik dit zo ga zeggen:

Dit zal ELKE provider zeggen die er op dit moment op de markt is!
Het gaat niet om de modem/router dit gaat om hoe en waar je het hebt staan.

Bel KPN op en zeg wat u hier zegt ze zullen u haar fijn uitleggen wat ook T-mobile zegt.
Reputatie 1
Voor de fun een bewijsje erbij gedaan

Wat ik hier van terug zie is op een mobiel?
En ik dag dat het hier in deze topic over T-mobile THUIS ging en niet over hoe snel je wifi is op je mobiel??
@PerryBrouwer

@PerryBrouwer

Hoe is het gegaan.
Ik ben ook zo stom geweest te overstappen van kpn naar tmobile.
Alles deed het perfect en zelfs wifi was op 50mb.
Nu heb ik 100mb van tmobile en wifi is echt slecht en als er maar 1 apparaat gaat streamen is de hele wifi plat.
En de glasvezel modem is in de meterkast geplaatst, bij kpn was het gewoon in de woonkamer.
Om nu ook de modem in de woonkamer plaatsten willen ze €70,- euro per uur.
Klantenservice beweert dat wifi maar een service is en dat tmobile 100mb naar je modem stuurt en dat wifi op 1 apparaat 10mb haalt dan voldoen ze aan de voorwaarde.
Als dat zo is dan moet dat in je reclame en niet in de kleine letters.
Er zijn weinig huishoudens met 1 wifi apparaat.
Hopelijk kan ik het ontbinden en terug naar kpn of ziggo.
Bij hun is service blijkbaar vanzelfsprekend.
Ik raad tmobile niemand meer aan.
Service is belachelijk makend.
Reputatie 7
Hallo Hellen63,

Het is niet mogelijk om het Draytek glasvezel modem vanuit de meterkast naar de woonkamer te plaatsen. De glasvezel aansluiting zou dan verplaatst moeten worden naar de woonkamer.

Wat eigenlijk een betere vraag is waar houd de verantwoording van de provider op en begint de verantwoording van de klant ? officieel is dit bij de aansluiting al.
De mensen verwachten tegenwoordig dat de provider alles maar oplost. als ze 500Mbit hebben dan willen ze dit ook draadloos op zolder kunnen ontvangen. helaas werkt dat niet zo.

Wel vind ik het niet kunnen dat het modem alleen maar 2,4 Ghz heeft.
Dit is eigenlijk makkelijk op te lossen door T-Mobile door standaard een 1750E uit te geven bij een installatie als de klant 100Mbit of hoger heeft.

Nou je neemt het wel heel persoonlijk op.
Gideon beweert dat het wel kan, modem in de woonkamer.
Alleen willen ze geld zien om dat te doen.
En als provider moet je zorgen dat je tenminste 2/3 apparaten op zelfde wifi netwerk kunnen streamen.
Als ik op reclame had gezien dat tmobile alleen internet naar het kastje brengt en de rest interesseert ze niet, dan was ik zeker niet overgestapt.
En niemand heeft over 100mb.
Als ik al met 1 apparaat stream ligt me internet plat en ik weet niet waar je over hebt met zolder en weet ik veel wat.
Zoals ik al zei we gaan onze contract uitzitten en dan lekker terug naar kpn, want hun kunnen ons wel gewoon normaal wifi aanbieden.
Nu maar effe extra kosten maken zoals monteur en wifi repeaters.

Moderator edit: Mocht het niet lukken, dan kunnen we met een versterker de Wifi proberen te verbeteren. Je krijgt de Wifi-versterker in bruikleen van T-Mobile, voor de periode van je abonnementsduur.

Reputatie 7
Hallo Hellen63,

Guidion is een bedrijf die betaald moet worden voor zijn diensten.
Als T-Mobile Guidion vraagt om bij jou de installatie uit te voeren dan betaald T-Mobile de rekening en bepaald wat de voorwaarden zijn. Als een klant vervolgens het modem ergens anders wil hebben dan is dat wel voor zijn rekening. Er zijn altijd meer wegen naar Rome dus er is altijd wel een oplossing te vinden. het antwoord zit alleen in wie betaald de rekening.

Je zou ook zelf een kabel kunnen leggen met een simplex kabel
deze kabel kan je alleen niet door een buis trekken of langs een plint leggen. je moet rekening houden met de buigradius en is breekbaar. ik raad je af om dit te doen.

Beter is een bekabelde wifi repeater te plaatsen en de wifi van het modem uit te schakelen.

Wat ik heb gedaan is een TP-Link Acher C7 plaatsen en de draytek er tussen uit halen.

PS ik neem het niet persoonlijk op. maar er zijn hier op het forum zeker wel mensen die 100Mbit op zolder verachten.
Reputatie 7
Hi Hellen63, jammer om te horen dat je nog steeds wifi problemen ervaart. Ik zie dat onze monteur in december langs is geweest en na zijn bezoek een wifi snelheid van 30 mbps heeft gemeten, dat is al een stuk beter dan 10 mbps! Mocht je nog steeds problemen ervaren dan kan je zelf al veel doen om de ontvangst te verbeteren, in dit topic vind je hier meer informatie over. Je kan inderdaad ook nog een stapje verder gaan en met de tips van Hidden aan de slag!
Als ik zo het verhaal van Perry lees lijkt het verdacht veel op mijn probleem. Bij mij komen ze ook niet verder. Nieuwe modem andere kabels enz. Vandaag reggefiber ook geweest als het buiten de woning het probleem lag, maar helaas. Maar ik wil T Mobile nog wel een kans geven maar dat moet niet te lang meer duren.
Reputatie 7
Fijn dat je ons die kans geeft, beek47! We doen ons uiterste best om jouw probleem goed in kaart te brengen en daar een passende oplossing bij te vinden. Alles om jou zo snel mogelijk weer fijn internet te bieden! 🙂

Reageer