Beantwoord

WIFI: snelheid OK, maar verbinding valt vaak weg

  • 30 April 2019
  • 2 reacties
  • 470 Bekeken

Reputatie 1
Goedendag,

Ik heb al een jaar glasvezel internet van T-Mobile.

Echter, de laatste tijd heb ik veel problemen met de Wifi verbinding. Als ik een speedtest draai dan haal ik gewoon een redelijke snelheid. Echter als ik probeer te streamen, of een spel speel dat een continue internetverbinding nodig hebt dan valt de verbinding vaak weg waardoor het stottert of zelfs niet werkt.

Ik vraag me af of ik hiermee in aanmerking kom voor de Wifi service, immers haal ik wel meer als de 20Mbps waarop getest wordt.

Eerlijk gezegd zou ik liever gewoon de crappy stenen tijdperk Draytek modem vervangen zien worden door de mediaconverter + Huawei modem.
icon

Beste antwoord door Sander 3 May 2019, 21:09

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hoi @knirfie,

Ik denk graag mee! Ik vermoed dat het komt door een (tijdelijke) overbelasting van de frequentie. Een ander modem helpt hier niet tegen. Wifi is belangrijk en ik help je graag verder. Ik zou in dit geval kiezen voor het aanpassen van de frequentie: Wifi optimaliseren.

Kun je het eens een paar dagen testen met een andere frequentie? Wellicht dat één van de andere tips ook helpt voor het verbeteren van de Wifi.

Ik hoor graag wat het resultaat was!
Reputatie 7
Badge +3
@knirfie
Eerlijk gezegd zou ik liever gewoon de crappy stenen tijdperk Draytek modem vervangen zien worden door de mediaconverter + Huawei modem.


Er is voor nu nog geen insteek om bij klanten de Draytek te vervangen door een MC + Huawei.
Maar het vervangen van van die bestaande Draytek door een eigen router, laten we binnen het forum daar nu een topic over hebben om het bestaande glasvezelmodem te vervangen door een eigen modem.

Enige beperking is nog telefonie, maar internet en IPTV werkt bij iedereen goed .. of zelfs beter.

Reageer