Beantwoord

Wifi valt weg

  • 27 December 2017
  • 12 reacties
  • 380 Bekeken

Als mijn zoon iets download op z’n laptop valt de Wifi bij iedereen in huis weg, hoe kan dit, maar vooral hoe los ik( of jullie ) op
icon

Beste antwoord door Brian 29 January 2018, 15:50

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hoi M.knipa!

Dat is niet fijn, iedereen wilt natuurlijk tegelijkertijd gebruikmaken van de wifi. Voor het verbeteren en stabiliseren van het wifi-signaal hebben we een topic met tips op onze Community staan. Probeer deze eens uit! Laat het me weten als je er niet uitkomt, ik help je dan graag verder. 🙂
Ik zal morgen het eens doorlopen, moet er wel bij vermelden dat ik deze problemen niet eerder heb gehad( bij KPN ) en nu hapert m’n tv ook af en toe en die is bekabeld 😞
Reputatie 7
Hoi M.knipa!

Hoe is het gegaan met het doorlopen van de stappen? Merk je al positief verschil?
We hebben niets meer gedownload, eigenlijk vang dat het netwerk hier weer plat gaat maar verder wel de tips nagelopen, krijg van m’n zoon op zolder ook klachten over weinig tot geen bereik
Reputatie 7
Hoi M.knipa,

Welk kanaal heb je nu geselecteerd? Hoe staan de antennes? En welke snelheid haal je nu? De zolder is niet altijd makkelijk. Is het op de eerste verdieping wel oké? Dan is voor zolder een bekabeld accesspoint het overwegen waard.

Downloaden zou geen probleem mogen zijn. Dat gaan we voor elkaar krijgen!
Donderdag komt er een monteur kijken, omdat het Wifi signaal nog last heeft van pieken en dalen. Ben benieuwd wat daar uit komt. Het kanaal had ik op 10 gezet omdat die niet hier in de omgeving werd gebruikt ..
Reputatie 7
Ik ben ook benieuwd! Houd je ons op de hoogte?
Ik heb een nieuw modem gekregen maar echt stabiel is het niet, als ik een Speedtest doe dan is hij goed maar hij ontzettend vaak moeite hebben met doorladen op de telefoon, computer en PlayStation, zelf het geluid van de tv hapert af en toe, kan nog niet zeggen dat ik erg tevreden ben ..
Reputatie 7
Hi M.knipa, jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart, daar gaan we meteen wat aan doen! Merk je dit alleen wanneer je meerdere apparaten tegelijkertijd gebruikt of ook wanneer je bijvoorbeeld alleen de computer gebruikt? Als je tegelijkertijd op volle snelheid download/streamt én online speelt op de Playstation én probeert te browsen of streamt op je telefoon en dat allemaal via wifi dan kan er inderdaad vertraging optreden. Voor het beste resultaat is het aan te raden om zo veel mogelijk apparaten bekabeld aan te sluiten zoals bijvoorbeeld de Playstation. Je zou er eventueel ook voor kunnen kiezen om het wifi signaal te versterken, hier heb je meerdere mogelijkheden voor!
De tv en de PlayStation zijn bedraad, regelmatig hapert het geluid van de tv en moet dan even van zender wisselen, en heeft de PS soms wat laad problemen, het vreemde is als ik een speedtest doe geeft hij 8 á 9 mb aan dus zou het goed moeten zijn( zeker bedraad) , het Wifi signaal versterken voor bv op zolder is me iets te prijzig
Reputatie 7
Hallo M.knipa,

Je heb voor ongeveer 35 euro een TP-Link repeater. deze plaats je op een plek waar het signaal goed is op de eerste verdieping. zo versterk je het signaal naar zolder en heb je daar ook goed bereik. Het beste is een repeater aansluiten met een UTP kabel dan kan je hem wel op zolder plaatsen. het nadeel is dan weer dat je een kabel moet trekken naar zolder.
Reputatie 7
Hi M.knipa!

We blijven gewoon doorpuzzelen voor een oplossing! Kun je de UTP-kabel naar jouw PlayStation vervangen? Voor het haperende geluid op je TV Box kun je een reset op de Box uitvoeren. Je leest in dit topic hoe je dat doet. Helpt dit niet, kun je dan ook hier een andere UTP-kabel testen? Keep us posted!

Reageer