Beantwoord

wifi werkt op samsung mobiele niet en vaste kabel

  • 27 October 2022
  • 8 reacties
  • 63 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Mijn modem is aangesloten op kabel maar als ik 4 porten op kabel aansluit dan werkt de internet niet. haal ik de 3 uit en ik laat een kabel staan op de modem dan werkt het wel. En wifi is zichtbaar. Maar geeft aan verbonden zonder internet. Wat moet ik nu doen om dit te praten te krijgen?

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 30 October 2022, 13:15

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Say49 

Welke modem heb je gekregen van T-Mobile?

Je kan de modem misschien eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Als de WiFi dan prima werkt zonder iets aangesloten op de internetpoorten dan kun je één voor één de internetkabels aansluiten en kijken wanneer er problemen optreden.

Ik heb de modem gereset aan de achterzijde. Oom dan deed hij niet en ook uit stopcontact gehaald voor langer dan 30 minuten. Ik heb de modem genaamd zyxel

Reputatie 7
Badge +15

@Say49 

Als de modem is opgestart en er is verder niks verbonden met de internetpoorten doet WiFi het dan wel en kun je internetten?

Daarna kun je 1 voor 1 apparaten bekabeld aansluiten om zo te kijken door welk apparaat het internet stopt met werken.

Ja dan werkt wfi wel en de kabel 1 voor 1 wel na enkel minuten ligt het weer uit.

Reputatie 7
Badge +15

@Say49 

Ik bedoel om eerst 1 apparaat bekabeld aan te sluiten en dan kijken of het goed gaat, daarna kun je iets anders anders aansluiten en zo door totdat je erachter bent door welke apparaat er een probleem ontstaat.

Bedankt ik weet wat u bedoelt. Ik heb de modem gereset en toen gekeken of wifi het doet en op mijn telefoon gekoppeld. Ja hij deed het. Toen heb ik op de modem de kabel aangesloten die in het woonkamer tv,home cinema en dan heb ik de kabel van kinderkamers aangesloten gekeken of de internet daar wel doet, ja doet het dan de volgende kabel van mijn werk computer op de zolder dan komt alles tot stand voor korte duur 5 minuten later is alles weg. Haal ik 3 kabel er uit dus woonkamer, kinderkamers. Dan doet mijn werkcomputer steek ik een voor een de internet kabel dan doet het weer alles niet.

Reputatie 7
Badge +8

@Say49 Ik heb gelijk in jouw verbinding ook gekeken, maar ik zie echter geen gekke dingen in de verbinding. Wellicht kan het zo zijn dat alles overbelast is, wanneer je zoveel tegelijk aansluit en wilt gebruiken. Je hebt een pakketsnelheid van 50 Mbit/s. Als jouw apparaten meer verbruiken dan dat er beschikbaar is, kan dit problemen geven en haperen. Dit zou een optie kunnen zijn. Wat ook nog mogelijk is, is dat bijvoorbeeld één van de LAN-poorten op het modem defect is, waardoor wellicht de gehele verbinding eruit vliegt. Merk je toevallig dat het steeds goed gaat en als je het laatste apparaat aansluit op steeds dezelfde poort dat het dan fout gaat? Zou je in dat geval dan eens willen testen om de apparaten op andere poorten eerst aan te sluiten en een andere poort als laatste aan te sluiten? Ik ben benieuwd!

Reputatie 6
Badge

Bedankt ik weet wat u bedoelt. Ik heb de modem gereset en toen gekeken of wifi het doet en op mijn telefoon gekoppeld. Ja hij deed het. Toen heb ik op de modem de kabel aangesloten die in het woonkamer tv,home cinema en dan heb ik de kabel van kinderkamers aangesloten gekeken of de internet daar wel doet, ja doet het dan de volgende kabel van mijn werk computer op de zolder dan komt alles tot stand voor korte duur 5 minuten later is alles weg. Haal ik 3 kabel er uit dus woonkamer, kinderkamers. Dan doet mijn werkcomputer steek ik een voor een de internet kabel dan doet het weer alles niet.

Probeer eens alle kabels BEHALVE die naar de woonkamer gaat aan te sluiten en aangesloten te houden voor een paar uur. Werkt alles dan nog?  Ik neem aan dat er in de woonkamer een switch staat die het internet daar verder verdeelt? Kun je aangeven wat dat is en hoe dat is aangesloten?

Reageer