Beantwoord

Wifiverbinding minder goed dan bij Ziggo

  • 2 April 2018
  • 3 reacties
  • 353 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Sinds vrijdag jl hebben wij T-mobile thuis. Daarvoor hadden we dus Ziggo. Bij Ziggo hadden we een goede verbinding, nooit problemen met de Wifi gehad. Maar nu dus wel met T-mobile thuis. We zijn van gewone kabel overgestapt op glasvezel: Internet 750. Nou weet ik wel dat die snelheid lang niet altijd gehaald wordt. Daar wringt de schoen voor ons dan ook niet. Maar wel bij Wifi en dan vooral met meerdere verbindingen tegelijk. Zodra we Netflix op tv aan hebben (werkt prima via Wifi en ik heb ook niet kunnen ontdekken of dat op een andere manier dan via de thuisbox van T-mobile aangesloten kan worden), maar zodra we dan met meerdere gebruikers op het net gaan, dan wordt de verbinding heel snel heel slecht (tot 0,12 mb/s). En dat hebben we nooit eerder gehad. Verbinding was altijd goed en dan dus via gewone kabel. De modem bevindt zich in de meterkast, zal allicht ook effect hebben, maar dan nog... Ik heb van de monteur overigens wel begrepen dat met Wifi een veel lagere snelheid gehaald kan worden dan aangegeven (ipv 750, zo'n 20 mb/s). Wat te doen? Kan T-mobile iets betekenen? Anders gaan we binnen 14 dagen terug naar Ziggo.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 April 2018, 14:38

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hi BartAO, ik heb zojuist je eerdere privébericht over het overstappen beantwoord en hier ook je wifi verbinding in meegenomen. Ik stel voor dat we in het overstap topic en/of privé verder gaan zodat we alle berichten op één plek houden. Ik hoor graag van je! 🙂
Dank je wel voor het meedenken! Ik wil natuurlijk het liefst niet overstappen en gewoon bij T-mobile blijven, maar dan wel met minimaal dezelfde mogelijkheden als die ik hiervoor had en dus een goede verbinding en daaraan gekoppeld een goede snelheid. Ik neem je tips mee, dank daarvoor!
Reputatie 7
Hallo BartAO,

Wat vervelend dat de WiFi niet zo goed werkt.
Heb je de tips uit dit topic al geprobeerd ?

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat het niet goed werkt. Mocht je problemen houden dan is er ook nog een WiFi service. deze zorgt er voor dat je minimaal een stabiele 10Mbit verbinding heb op de verdieping van het modem en 1 verdieping boven en onder het modem.

750Mbit over WiFi gaat gewoon niet lukken voor deze snelheden heb je echt een kabeltje nodig.
De meeste apparaten kunnen deze snelheid gewoon niet aan. Het modem gebruikt WiFi op 2,4Ghz en dat zit meestal tussen de 50 en 100Mbit. alleen heeft veel last van omgeving factoren. WiFi op 5Ghz heeft minder last van deze snelheid en zit meer tussen de 100 en 450Mbit afhankelijk van het apparaat (deze moet wel ondersteuning hebben voor 5Ghz) en omgeving. 5Ghz komt bijvoorbeeld minder goed door muren heen en komt minder ver door de hogere frequentie die gebruikt word.

Je zou bijvoorbeeld ook zelf een router/accesspoint kunnen halen. zelf gebruik ik de TP-Link Acher C7 direct zonder modem van de provider.

Voor het leveren van diensten geld een bedenktijd van 14 dagen voor levering. dit betekend dat als er geleverd word de bedenktijd al is verstreken. iets anders is kopen op afstand waarbij je een zichttermijn heb van 14dagen. meer hier over kan je lezen op www.consuwijzer.nl

Reageer