Beantwoord

zeer langzaam internet

  • 7 March 2021
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

Na een aantal keer telefonisch contact te hebben probeer ik het maar zo.

Sinds het begin van me nieuwe woning ervaar ik zeer traag internet met een piek van 12mb bekabeld en via de wifi.

nu betaal ik voor 50 mb en is dat aanzienlijk minder ze hebben er nog niks aan gedaan om het internet snelheid te verbeteren of te compenseren.

nu lijkt het mij wel gepast dat ze met een oplossing komen.

 

Mvg Wessel 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 9 March 2021, 09:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Anoniem95 

Betreft het DSL? En is de modem dan direct aangesloten op het ISRA punt?

Wat is de maximale haalbare snelheid volgens deze website?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/

Misschien kan het ook helpen om eens een foto te plaatsen van  hoe het aansluitpunt eruit ziet.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Anoniem95, welkom op de Community!

De trage snelheid die jij ervaart, komt voort uit de maximaal haalbare snelheid op jouw adres. Er is maximaal 16 Mbit/s downloadsnelheid mogelijk en 1 Mbit/s upload. Daardoor zal je in de praktijk rond de 10 tot 16 Mbit/s blijven hangen. We hebben als laagst mogelijke pakket Internet Basic (50 Mbit/s) en daarom is dat het pakket waar je voor betaalt. Voorheen hebben we Internet 20 Mbit/s gehad, maar dat is sinds oktober 2019 geen bestaand abonnement meer. Relatief gezien betaal je echter ongeveer hetzelfde en waarschijnlijk zelfs iets minder omdat onze proposities qua prijs omlaag gegaan zijn. 

Sorry dat dit je niet duidelijk verteld is bij het aangaan van een verhuizing/nieuw abonnement, dat had wel moeten gebeuren. Is die 16 Mbit/s voldoende in jouw thuissituatie? Indien dit niet het geval is, kun je altijd nog kijken naar alternatieven - denk bijvoorbeeld aan Internet via COAX. Ziggo biedt deze mogelijkheid op de meeste adressen aan en dan zal je een aanzienlijk snellere download ervaren. Mocht je willen overstappen naar een andere provider, dan kan ik me dat volledig indenken en wil ik je graag helpen om het huidige abonnement op te zeggen. Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan pak ik het zo snel mogelijk op!

Reageer