Beantwoord

zeer slecht wifi/internet

  • 28 February 2021
  • 35 reacties
  • 623 Bekeken

Beste,

 

Ik moet helaas melden dat ik NIET TEVREDEN BEN OVER DE INTERNET THUIS.

Valt elke avond wel 2 keer weg.

Stekker in en uit gedaan. helpt niet. Extra geld uitgegeven voor een nieuwe internetkabel ook dat helpt niet.

Ik zat bij Ziggo en daar had ik echt 0 problemen internet was goed.

 

Maar nu met T-Mobile ga ik nu hard twijfelen of ik überhaupt wil over stappen naar glas vezel.

Hoop dat T-Mobile dit leest en met een oplossing komt nogmaals.

Ik heb alles geprobeerd!

 

 

 

icon

Beste antwoord door Boris 3 March 2021, 14:45

Bekijk origineel

35 reacties

Ik ben zelf al met een hoop bezig geweest.

Ik heb mijn tv op de 5hz wifi gezet als in de plaats 2.4hz dit gaat 80% beter

Mijn android tv kasje zat op de kabel en gaat ook beter

Heb die nu net ook op de 5hz wifi aangekoppeld kijken of dat ook beter gaat.

Af en toe heb ik nog steeds dat de Internet moeite heeft met laden.

Ik zie voor de rest wel verder

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @P_van_Dorst,

Wij lossen dit heel graag voor je op, want ook wij willen niets liever dan dat je zorgeloos van ons internet gebruik kan maken. Zoals @Brian aangeeft betreft de speedtest die je een kleine week geleden hebt gepost een speedtest via de Wifi, terwijl je zelf constant aangeeft problemen te ervaren met het bekabelde internet.

Hiervoor hebben wij al uitgebreid gemeten en getest, zo ook met de lijnbeheerder, en wij meten juist een zeer snelle en stabiele bekabelde verbinding die inmiddels al 12 dagen constant het modem van signaal heeft voorzien.

Daarom is het voor ons van belang dat je een bekabelde speedtest aanlevert als je aangeeft dat het bekabelde internet niet goed werkt. Voor deze speedtest raden wij het volgende aan:

  • Zorg er het liefst voor dat er slechts één apparaat bekabeld is aangesloten ten tijde van de test.
  • Stuur een print screen van het hele scherm.
  • Sluit zo veel mogelijk achtergrondprocessen en schakel, bij wijze van test, de firewall kort uit.
  • Test met de Ookla speedtest desktop app voor de meest betrouwbare resultaten.

Betreft het toch enkel een probleem met de Wifi? In dat geval raad ik je graag aan om het volgende topic raad te plegen: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

Hopelijk hebben we snel de onderste steen boven!

Nee dat klopt als je het 4 keer al uit hebt gelegd.

4 keer het zelfde.

En je 3 keer word gevraagd (wat was. Je probleem)

1 keer komt iemand langs die heb je die meet een ruis op de kabel.

Wat kan leiden tot slechte verbinding

T-Mobile meet en zegt alles is opgelost.

Word ik boos omdat ik het gevoel krijg dat ze mijn van kastje naar de muur sturen.

Ook stuur ik wat foto's van hoe traag mijn Internet hier is moet ik het met de kabel meter.

.Reageren ze niet meer van T-Mobile

Spreek ik iemand die juist bij T-Mobile thuis op klanten service hebt gezeten die bevestigd hoe dat T-Mobile met klanten om gaat

 

 

 

Reputatie 7
Badge +14

@Brian heeft je 4 dagen geleden om een paar testen gevraagd. Aandacht van t-mobile heb je dus. Maar in plaats van die informatie te geven post je allemaal berichten die andere klanten niet echt motiveren je verder te helpen.

Succes ermee.

Precies T-Mobile we zijn 4 dagen verder nul hulp of een verder reactie.

Bedankt

 

 

Dit betekent voor T-Mobile thuis en 2 mobiele abonnementen word hier op gezegd!

Bedankt voor de onzin en de nutteloze tips en alle onzin verhalen ik ben er helemaal klaar meer!

Lekker hoor van kasje naar de muur!

Ja gaat helemaal nergens meer over.

Ik stap wel over wat JULLIE EEN KLANT HELP NEE DAT KUNNEN JULLIE NIET!

 

Reputatie 7

Hi @P_van_Dorst Dank voor de uitgebreide toelichting! De speedtest die je door hebt gestuurd lijkt gedaan te zijn via Wifi met een telefoon. Om goed te kunnen achterhalen wat op het moment nog exact het probleem zou ik je willen vragen om bekabeld een speedtest te doen via de ookla speedtest app (dus niet via de browser) met een pc of laptop . Zoals Jason al aangaf lijkt de internetverbinding zelf nu goed, via een speedtest kunnen we dit enigszins testen. Als hier de resultaten goed van zijn dan blijft Wifi nog over en kunnen we kijken hoe we dit zouden kunnen verbeteren!

??????

Maar wat word er aan gedaan.

Jason,

Ga het nog 1 keer uit leggen.

Het internet is ruk!

Valt vaak weg ook had de monteur een ruis gemeenten wat kan lijden op uit vallen van het internet!

Ga alsjeblieft blijft geen onzin verhaal verkopen aan mijn hier heb ik geen zin in.

Ik zie hier heel duidelijk dat het internet niet goed is en zo wel wifi als kabel.

Het laden van YouTube is vaak wazig (met kabel) en stop regelmatig.

Als je denkt dat deze filmpje zijn van slechte kwaliteit daar zal je mis hebben

Dit zijn van YouTubebers die met 4k camera's opnemen

Ook als ik naar Disney+ kijk of Netflix dan stop het half in de film en moet weer een hoop laden als de film dan verder gaat ben ik 5 tot 15 minuten verder sorry hoef ik die film niet meer te zien.

Ik heb overal bijna max wifi.

Wat ik wel erg frapant vind er zitten kosten aan te komen en ineens is alles opgelost.

Het lost zich niet vanzelf op laten we daar eerlijk over zijn.

In heb zelf ook gemeten met dezelfde app als van de monteur en ik kwam vaak op 5

mbit tot 23mbit dit is wel anders als de 50mbit.

Dit is duidelijk minder als wat jullie verkopen aan mijn

Nu waar het mijn omgaat

Heb het nu al zo vaak uitgelegd dat ik twijfel op hoe serieus T-Mobile mijn klacht nu echt neemt.

MVG

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @P_van_Dorst, bedankt voor je update. Wanneer wij een monteur op pad sturen en niets meer vernemen, gaan we er stiekem van uit dat alles hersteld is. Daarom vroeg ik je ook of je een terugkoppeling kon geven zodra de monteur geweest was! 😊

Nu het belangrijkste: ik heb een meting gedaan en zie geen enkel moment van uitval de afgelopen week. Ook zijn alle foutmeldingen verdwenen en zit het aantal fouten per dag op minder dan de helft van het gemiddelde - waar het vóór het bezoek op duizend maal het gemiddelde lag. 

Wat is op dit moment slecht? Je Wifi of je bekabelde verbinding, of beide? Ik kan het aan mijn kant niet herkennen en wil daarom out of the box meedenken. Heb je al eens gedacht aan het toevoegen van een Wifi-punt (versterker) aan jouw draadloze netwerk? 

Nu ben ik 7 dagen verder en hoor helemaal niks meer van T-Mobile.

Internet heeft een ruis!

Hij is het nog steeds slecht wat zijn nu de verdere plannen.

En als T-Mobile er niks aan doet dan verwacht ik dat T-Mobile mijn abonnement ongeldig verklaard.

Ben het nu wel beetje beu!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@P_van_Dorst Bedankt voor de gegevens en gevraagde informatie in het privébericht!

Ik heb meteen een ticket ingeschoten zodat jij binnen nu en een halfuur een afspraak kunt maken met de monteur. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat het momenteel lastiger is om een afspraak in te plannen wegens de maatregelen. Guidion werkt met tijdvakken van twee uur. Dit betekent dat als de monteur bijvoorbeeld op 30 maart langskomt tussen 10 en 12, jij tussen 10 en 12 echt thuis moet zijn, ook al wordt er aangegeven dat het omstreeks 11 uur zal zijn. Eerdere afspraken kunnen uitlopen en monteurs moeten ook rekening houden met de voorgeschreven protocollen en veiligheidsvoorschriften.

Houd je ons op de hoogte van de uitkomst wanneer de monteur geweest is?

Hopelijk wordt het nu voor eens en altijd opgelost. Bedankt voor je begrip en geduld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @P_van_Dorst, het verhaal is me nu vrij duidelijk, bedankt voor alle toelichtingen en jouw eigen pogingen om het te verbeteren!

Een laatste check voordat wij een expert op pad sturen: wanneer jij jouw PC/laptop/andere apparatuur direct aansluit op het modem (bekabeld met internetkabel cat 5e of hoger), is er niet echt iets aan de hand. Wanneer jij echter van het draadloze netwerk (Wifi) gebruikmaakt, loopt je vooral met YouTube op de TV problemen op, klopt dit?

Ik zie namelijk een grote hoeveelheid FEC-errors op de verbinding. Op zich is dat geen probleem, omdat dit grotendeels foutjes zijn die zichzelf herstellen, echter wanneer je boven een bepaalde marge zit per dag, moeten we dit onderzoeken. Dit kan namelijk resulteren in een wegvallende verbinding (zowel vast Internet, als Wifi). Echter, om er zeker van te zijn dat we alles uitgesloten hebben, wil ik ook graag nog controleren of je niet per ongeluk gekruist bent met een andere aansluiting. Kun jij mij in een privébericht het MAC-adres en serienummer van het modem toesturen, alsjeblieft? Dan check ik dit meteen en kan ik ook gelijk de juiste mensen aansturen zodat het eindelijk verholpen wordt.

Alvast bedankt voor je bericht en medewerking, dit wordt opgelost!

Zou wel fijn zijn ja als T-Mobile een service monteur laat komen.

Want heb nu de tv op mijn mobiel internet aan gesloten.

Denk niet dat dat de bedoeling moet zijn.

 

Mvg

Reputatie 7

Hoi @P_van_Dorst ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Weet dat we net zoals jij, jouw verbinding ook graag stabiel zien. Omdat ik in onze meting zie dat er nog steeds een issue is met de bekabeling, lijkt het mij verstandig om ter plekke mee te laten kijken door een expert. Deze zal de verbinding ter plekke nagaan en eventueel de problemen verwijderen. Omdat in deze tijden een huisbezoek een behoorlijk iets is, wilde ik je eerst vragen of ik dit voor je in orde kan maken. Ik hoor het graag van je!

En het gaat als maar door nu al 5 keer uit gevallen in 5 uur tijd.

Ben het erg beu aan het worden 4 van de 5 keer gereset helpt niks!

Graag zou ik een oplossing willen het is niet leuk meer

Beste T-Mobile team.

 

Na 1 week testen kan ik zeggen dat het internet nog steeds weg valt.

Maar ook niet bij kan houden met laden.

Heb het bij gehouden hoevaak Inter net uit viel.

In 5 dagen is dat 3 keer voor gekomen.

Aantal problemen met laden wat half in een film of YouTube gebeuren

Maandag 3

Dinsdag 4

Woensdag 3

Donderdag 5

Vrijdag 2

Zaterdag 3

Zondag 2

Nu zit de modem recht op de isra aan gesloten en nog problemen.

Dus ik verwacht dat T-Mobile komt met een oplossing anders zie ik niet in om lager bij T-Mobile te blijven

MVG PP

 

 

Na 1 avond kan ik nog niks over zeggen.

Minimaal 1 week testen voor dat ik een conclusie geef.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @P_van_Dorst, is het gelukt om het modem direct op jouw ISRA aan te sluiten en zo ja: heeft dit voor verbetering gezorgd?

Reputatie 7
Badge +14

Daar ben ik niet mee eens!

Hoelang heb ik T-Mobile thuis?

Ik heb er pas vanaf december last van daarvoor nooit.

U kunt meten wat u wil maar dat is hier mijn eigen ervaring wat hier in mijn huis gebeurt.

En bij Ziggo was dat nooit ook daar zat een verlenging vanaf de meterkast naar muur waar nu ook de modem van T-Mobile staat.

Zal eerlijk zijn ik ga het tijdelijk proberen vanaf vanavond 1 week lang.

als het niet helpt Dan hoop ik dat er vanaf jullie iets gaat gebeuren.

 

Eerlijk zegt heb ik ontzettend veel spijt dat ik over gestapt ben.

 

Daar zit het verschil. T-Mobile is een DSL product. Daar sluit je het modem dicht bij het ISRA punt (telefoonlijn) aan. Ziggo werkt via een Coax (TV kabel) verbinding. Dat heeft andere kenmerken!

Dus neem de tips van @Doornekamp33 ter harte. Als je het modem direct op het ISRA aansluit is er geen bridge tap en dan moet de verbinding goed worden. 

Dat kan dat je er eerst geen last van had, je router gaat steeds intrainen in een zo optimaal mogelijke verbinding, meet een fout en valt terug, als er dan een update op de firmware komt kan het op termijn helemaal mis gaan en op dat punt zit je nu.

Een standaard gebruikte telefoonkabel is niet geschikt voor die snelheden en is niet goed afgeschermt, T-Mobile bied geen ondersteuning als je vind dat het zo moet werken, alle bekabeling na het ISRA punt is eigen verantwoording.

Dus je hebt als je het modem niet wil verplaatsen 1 optie die misschien werkt, heb ikzelf meerdere keren met succes toegepast, tussen het ISRA en het modem de kabel vervangen door een dubbel afgeschermde UTP kabel en 1 aderpaar gebruiken voor de ADSL verbinding, werkt dit niet zal die toch naar de meterkast moeten.

Er is 1 andere oplossing, terug naar Ziggo als je dat modem niet wil verplaatsen, kost je wel afkoop TM als je de rit niet wilt uitzingen.

Daar ben ik niet mee eens!

Hoelang heb ik T-Mobile thuis?

Ik heb er pas vanaf december last van daarvoor nooit.

U kunt meten wat u wil maar dat is hier mijn eigen ervaring wat hier in mijn huis gebeurt.

En bij Ziggo was dat nooit ook daar zat een verlenging vanaf de meterkast naar muur waar nu ook de modem van T-Mobile staat.

Zal eerlijk zijn ik ga het tijdelijk proberen vanaf vanavond 1 week lang.

als het niet helpt Dan hoop ik dat er vanaf jullie iets gaat gebeuren.

 

Eerlijk zegt heb ik ontzettend veel spijt dat ik over gestapt ben.

Reputatie 7
Badge +14

Dat klopt de modem staan in de woonkamer en niet in de meterkast dit is omdat ik ook een vaste verbinding wil hebben.

Maar ook die valt weg dus het is niet alleen de wifi.

Kan wel eens kijken of er een verbetering kan plaatsvinden van deze verbinding.

 

Als u een tip hebt hoor ik het graag.

(Niet dat ik de modem in de meterkast moet plaatsen.)

 

Mvg PP van Dorst

 

 

Dit is dus jouw probleem. Het modem moet in de meterkast. Je kunt daarna in je huis de interne ethernet bekabeling aanleggen. Denk eens aan het gebruik van een powerplug.

 

Reageer