Beantwoord

Zyxel internetlampje brandt rood na volledige reset (glasvezel)

  • 18 September 2022
  • 16 reacties
  • 660 Bekeken

Sinds 1 september heb ik in mijn nieuwe appartement internet geïnstalleerd gekregen. De monteur was snel klaar en het internet deed het perfect.

Vorige week kreeg ik problemen met de uploadsnelheid, die was nagenoeg nul. In een poging het te fixen heb ik zowel mijn Zyxel router en Huawei mediaconverter van het stroom gehaald. Daarna had ik helemaal geen internet meer. Het internetlampje van de router brandt rood, en het PON-lampje van de mediaconverter knippert. De rest is naar behoren. Ik heb alle stappen doorlopen die T-Mobile aangeeft maar dit heeft het nog niet opgelost. Wie kan mij helpen?

icon

Beste antwoord door Lisa 28 September 2022, 12:38

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7

Hi @yansiegers, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! Super goed dat je meteen aan de bel trekt, want ik help je hier graag bij. Zojuist heb ik je alvast van een Unlimited Data voucher gestuurd in een privébericht. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon en heb je toch onbeperkt internet. Heel fijn dat je de stappen ook al hebt doorlopen en informatie geeft over de brandende lampjes. Zou je ook kunnen aangeven hoe het LOS-lampje brandt op de Media Converter? Knippert deze langzaam, snel of is deze uit? En knippert het PON-lampje snel of langzaam? Ik hoor het graag van je, zodat ik op zoek kan gaan naar de oplossing. Excuses voor het ongemak! ❤

Hoi @Lisa ! Het LOS-lampje brandt niet en het PON-lampje knippert erg snel. Wat dat betreft geen verandering sinds ik de vraag stelde.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @yansiegers 

Mogelijk is er ergens een stoorzender aanwezig in het netwerk waardoor je geen internet hebt en een knipperende PON lampje.

Zodra de stoorzender wordt verwijderd zou je verbinding weer online moeten komen.

Reputatie 7

Hi @yansiegers, dankjewel voor de aanvulling! Wil je ter dubbelcheck controleren of de kabels van het aansluitpunt naar de ONT en van de ONT naar de modem goed vast zitten? Als de kabels goed vast zitten en je hebt nog steeds geen verbinding, dan mag je de ONT een reset geven door deze een aantal seconden van de stroom te halen en weer aan te sluiten. Het duurt ongeveer een minuut voordat de ONT verbinding maakt.

Mocht dit geen verschil uitmaken, dan ga ik een verzoek voor je indienen bij onze technische dienst. Zou je hiervoor in een privébericht het MAC-adres en het serienummer van de ONT kunnen plaatsen? Dan ga ik voor je aan de slag en gaan mijn collega's dit zo snel mogelijk verhelpen. 

Hoi @Lisa, de kabels zitten nog net zo goed vast als dat de monteur ze heeft aangesloten. Het resetten van de ONT heb ik meerdere malen geprobeerd zonder resultaat. Ik snap niet wat hier fout is gegaan, een simpele reset zou het systeem niet zo in de war moeten brengen, toch?

Reputatie 4

Bij een reset/factory reset moet de UTP kabel ook uit de converter gehaald worden.

.

Dus modem en de converter van de stroom, UTP kabel uit de converter halen 10 seconden wachten dan de modem en converter aanzetten en als de converter is opgestart (10 sec) de UTP kabel weer aansluiten.

 

https://community.t-mobile.nl/bekabeld-internet-534/reset-uitvoeren-op-modem-van-t-mobile-voor-thuis-276078

 

  1. Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  2. Haal de Media Converter en het modem voor 10 seconden van de stroom.

  3. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig zijn opgestart (ongeveer drie minuten). 

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Reputatie 7

Hi @yansiegers, vanuit de metingen krijgen we door dat de witte Media Converter, de ONT, niet voldoende stroom krijgt of juist helemaal niet. Ik begrijp dat je deze al verschillende keren hebt losgekoppeld. Wil je wellicht een foto met ons delen hoe de aansluiting eruit ziet en met namelijk de ONT? Wellicht kunnen we daar wijzer van worden. Alvast heel erg bedankt! 

Reputatie 7

Hi @yansiegers, super dat je mij de gegevens in een privébericht hebt toegestuurd! Ik heb alvast een verzoek ingediend voor de technische dienst. Mocht je nog naar de tips van @Erwin05 en @Boris kunnen kijken, dan zou dat top zijn. Maar ik houd de komende tijd in ieder geval goed het onderzoek in de gaten en laat het je weten als er iets uitrolt. 

Hoi @Boris,

Inderdaad heb ik de ONT al meerdere keren losgekoppeld, zonder resultaat. Ik heb de instructies van @Erwin05 opgevolgd en daarnaast een factory reset gedaan bij de ONT. Het lijkt me stug dat het apparaat niet genoeg stroom krijgt, het heeft het immers een week lang zonder problemen gedaan, en daarnaast heb ik het netjes weer aangesloten (zie de foto). Waar gaat het dan nu mis? Ik krijg sterk de indruk dat het probleem niet aan mijn kant van de glasvezelkabel zit.

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @yansiegers 

Je hebt de verkeerde glasvezelkabel, je hoort een glasvezelkabel met 2 groene connectors te hebben dus die in de Huawei zit moet groen ipv blauw zijn.

Nu wordt het glasvezel signaal niet goed doorgegeven, die moet dus vervangen worden door een monteur.

Reputatie 7

Hi @yansiegers, Hi Yan, mijn collega's zijn nog heel druk met het onderzoek bezig! Ik check het onderzoek elke dag, maar omdat er nog niks concreets vermeld is, heb ik je nog niet van een heldere update voorzien. Wel heb ik zojuist wat aanvullende vragen van mijn collega doorgekregen. Doet de ONT nog steeds hetzelfde? Of welke lampjes branden er nu op de ONT? Knippert PON nog steeds of niet? Als je hierog terug kunt komen, dan zou dat super zijn.

 

Reputatie 7

Hi @yansiegers, ik heb goed nieuws voor je! Mijn collega heeft Guidion aangestuurd. Zij komen langs om alle issues binnenshuis uit te sluiten en op te lossen. Je hebt ook een sms/e-mail ontvangen met daarin onze afspraaktool. Hopelijk kunnen ze op korte termijn langskomen. Houd je ons hiervan op de hoogte? 

Hoi @Lisa, de ONT doet inderdaad nog precies hetzelfde. Het PON-lampje knippert snel, het LOS-lampje brandt groen. Af en toe probeer ik zowel de router als de mediaconverter nog eens weer opnieuw op te starten, zonder resultaat.

Fijn dat jullie een monteur sturen, maar de eerste afspraak dat mogelijk was is op 11 oktober. Tegen die tijd zit ik al een maand zonder internet, waar ik wel gewoon de volle pond voor betaal. Kan dat echt niet sneller?

Reputatie 7

Hi @yansiegers, dank voor je antwoord. Ik had er graag voor gezorgd dat je direct kon worden geholpen, maar op dit moment is er geen eerder tijdstip mogelijk. Excuses voor het ongemak. Weet dat wanneer de verbinding is hersteld, wij netjes de periode vergoeden dat jij geen verbinding hebt gehad. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag.

Hoi @Lisa en @Boris, de verbinding heeft zich op miraculeuze wijze hersteld! Dinsdag gingen mijn smart-lampen zomaar vanzelf aan. Dan was het toch zo dat er buiten mijn netwerk om wat mis was. Hoe dan ook, het probleem is opgelost. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 7

Hi @yansiegers, wat een top nieuws! 🎈 Heel fijn dat je dit aangeeft en graag gedaan. Zojuist heb ik dan ook meteen de vergoeding voor je in orde gemaakt. Die kun je checken in je My T-Mobile omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Maak er nog een mooie dag van en weet dat je hier altijd aan de bel kunt trekken. 

Reageer