Beantwoord

Zyxel modem Wifi problemen

  • 15 July 2019
  • 4 reacties
  • 5953 Bekeken

Reputatie 2
  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties
Graag hulp bij de volgende problemen.
Ik heb het modem al 20 keer gereset. Problemen blijven bestaan.

Wifi 2.4 en 5 GHz hebben het zelfde ssid en ww.
Lampjes van de 2.4 en 5 GHz blijven eerst continu branden. Switchen tussen 2.4 en 5 GHz verloopt goed. Speedtest laat goede resultaten zien. Na een tijdje gaan de lampjes op 2.4 en 5 GHz flink knipperen. Als ik een speedtest vervolgens uitvoer behaalt mijn apparaat op 5 ghz ineens minder dan de helft van de snelheid. Het lijkt erop dat het modem het apparaat dan niet meer snelheid wil gaan geven. Na een soft restart gaat het dan even weer goed. Wanneer ik kijk bij verbonden apparaten merk ik op dat veel apparaten als unknown worden weer gegeven. Mijn smart tv verbonden met kabel wordt soms niet eens weergegeven in de lijst verbonden apparaten. Het lijkt erop dat het modem maar wat doet. Wie heeft de oplossing?? Ik hoop dat het met de aanstaande update opgelost zal zijn. Wat brengt de komende updates voor oplossingen?

b.v.d.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 15 July 2019, 15:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @MeDa

Wat bedoel je met veel apparaten, zoiets dat je het vermoeden krijgt dat mensen 'meeliften' op je Wifi?
Knipperen zou betekenen dat er internet trafic is op die betreffende verbinding en als dat veel is, gaat inderdaad je speedtest omlaag.

Dus, zijn de devices welke bij jezelf onbekend zijn, kun je ze ook blokkeren.



Reputatie 2
Ok duidelijk. Nee het zijn bekende devices eigen apparaten maar waarom Worden ze herkend als unknown terwijl ze wel een naam mee uitzenden?
Reputatie 7
Badge +3
@MeDa
Ik heb hier de devices zelf een naam gegeven (plaatje 3), weet niet meer zeker hoe ze in het begin zijn ingelopen.
Via daar kun je het icoon en de naam toewijzen.
Als je dat doet, blijft het dan ook wel bewaard of gaat dat dan ook weer weg?

Wat bedoel je eigenlijk met een 'soft restart'?
Reputatie 2
Ik ga dat proberen met soft reset bedoel ik de stekker van het modem er 10 seconden uithalen

Reageer