Beantwoord

Zyxel T-54: static routes en gasten VLAN

  • 5 December 2022
  • 3 reacties
  • 492 Bekeken

Sinds enkele dagen gebruik ik de Zyxel T-54 op mijn nieuwe glasvezel verbinding. Bij het omzetten van mijn netwerk van mijn oude provider naar T-mobile loop ik tegen problemen aan. Hoe kan ik dit oplossen?

Voor mijn VPN-verbinding gebruikte ik voorheen static routes om verkeer via de VPN-server te routeren. Op de T-54 kan ik niet vinden hoe ik de static routes aanvul.

Voor mijn gasten wifi gebruikt ik op de FritzBox de LAN-port met gasten toegang. Deze was gekoppeld aan mijn switch en opgenomen in het gasten VLAN. Ik krijg het niet voor elkaar om een fysiek port of VLAN op de T-54 te koppelen aan het gasten internet.

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 December 2022, 15:11

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @qistoph 

Welke Fritzbox heb je? Bij glasvezel zou je deze ook kunnen aansluiten op de mediaconverter ipv de Zyxel-T54 indien daarop alles makkelijker is om in te stellen. De Zyxel-T54 heeft een custom firmware waardoor wat functies niet beschikbaar zijn voor de klant.

Op de Fritzbox kan je bij het configureren van een internetverbinding kiezen voor other ISP, aansluiten op externe modem of router selecteren, VLAN 300 voor internet en tv.

De FritzBoz 7583, met WAN interface. Dank voor de tip. Ik ga eens kijken wat die zou kunnen betekenen

Reputatie 6
Badge

De FritzBoz 7583, met WAN interface. Dank voor de tip. Ik ga eens kijken wat die zou kunnen betekenen

Die Fritzbox is snel genoeg voor een 1Gb internet access. En zoals @Waqqas al aangaf is het configureren van de Fritzbox redelijk simpel. En daar het je wel de mogelijkheid om static routes te zetten. De Zyxel is te veel beperkt en kan dat met de T-mobile firmware niet.

Reageer