Beantwoord

Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet

• 19 December 2019
  • 55 reacties
  • 4008 Bekeken

Toon eerste reactie

55 reacties

Reputatie 1

@Jason, dit kan ook wanneer de parental control goed ingebouwd is, dan kunnen bepaalde functies geblokkeer worden (helaas is deze niet ingebouwd, heb het zelf gedaan)

Reputatie 1

Alweer 18 dagen geleden, net gebeld met de helpdesk die kunnen mij niet verder helpen… ik ben genoodzaakt om op jullie antwoord te wachten, helaas tevergeefs. De parental control is een noodzaak. Als ik geen antwoord krijg, of geen vervanging ben ik bang dat ik naar een andere provider zou moeten zoeken

Reputatie 1

Hoi @J Wu, dan gaan we het op een andere manier aanpakken, sorry voor het ongemak!

Stel je stelt de parental control in voor 23:00 tot 06:00, bijvoorbeeld, om welke tijd schakelt de Wifi dan daadwerkelijk uit? Mijn vermoedens gaan toch uit naar de interne klok. Ook al wordt de Amsterdamse tijdzone aangegeven, is het wel vreemd dat het nog steeds niet gelijk loopt.

Hoi Jason, zojuist heb ik ingesteld voor 23.00 tot 06.00 op iPad. Die iPad krijgt dan de Wifi niet meer. 

Ik heb ook moeite gehad met het instellen van het ouderlijk toezicht. De modem lijkt zichzelf tegen te spreken als je “allow” gebruikt. Het werkt bij mij wel als ik “block” gebruik en de tegenovergestelde tijdstippen gebruik die ik eerst bij “allow” had staan. Verder: zorg dat de tv en modem in dezelfde tijdszone zitten (logisch) en vul ook een netwerkservice in (ik denk dat dat mijn fout was). Dat zag ik niet overal als advies in deze thread tegenkomen. Stel: je stelt ouderlijk toezicht in van 20:00 tot 24:00. Doe dan het volgende:

• geef het profiel een naam, selecteer het relevante MAC adres. Klik op toevoegen.
  • Vul de dagen in en het tijdstip waarop er geen internetverbinding mag zijn
  • Zet netwerkservice op block en klik op toevoegen. Geef het een servicenaam, en selecteer TCP&UDP. Vul poort 0-9999 in
  • Klik bovenin op inschakelen, onderin op OK
  • Klik in het ouderlijk toezicht scherm op toepassen. Check of het lampje geel is.
Reputatie 4

Als mensen toevallig naar een alternatief zijn als het met tmobile hun modem niet lukt met parental control etc, 

wij gebruiken hier al sinds de beta nextdns.io en dat werkt perfect 

zoveel functies inclusief parental control

waaronder een gratis versie

Reageer