Beantwoord

Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet



Toon eerste reactie

101 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@jwktje en @Jason 

Ja, met de nieuwere FirmWare is het er niet beter op geworden … dit deel zit nog steeds vol met opvallende BUGS.

Fimpje over hoe het reageert bij multiple rules … WOW .. BUG!!!

Reputatie 3

En als ik dan de tijden aanpas (is “blauw” wel toegang of geen toegang?) heb ik ook nog steeds internet. 

 

Reputatie 7
Badge +6

Kun je in het derde screenshot bij beide instellingen voor Allow kiezen in plaats van Block? Daaronder hoef je dan niets in te vullen. Blauw betekent als het goed is geen toegang.

Reputatie 1

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik probeer internet te blokkeren van 22.30 tot en met 06.00 uur

Nou moet je daar 2 blokken voor aanmaken dat begreep ik al. Maar zodra ik de tijden invul en bewaar veranderen ze weer. Hoe kan dat. Kan iemand het mij uitleggen.

Hier de instelling

na opslaan helaas
 

00.00 tot 24.00 en dat 2x

Ik heb ook twee lossen profielen gemaakt maar werkt ook niet

 

Reputatie 3

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik probeer internet te blokkeren van 22.30 tot en met 06.00 uur

Nou moet je daar 2 blokken voor aanmaken dat begreep ik al. Maar zodra ik de tijden invul en bewaar veranderen ze weer. Hoe kan dat. Kan iemand het mij uitleggen.

Hier de instelling

na opslaan helaas
 

00.00 tot 24.00 en dat 2x

Ik heb ook twee lossen profielen gemaakt maar werkt ook niet

 

Heel simpel… het kan niet… Totdat je een firmware update krijgt.

Reputatie 1

Tis me wel gelukt alleen je moet heel veel geduld hebben. Ik klik eerst de tijd voor 00.00 uur en dan erna en dan wachten en dan weer op de voor tijd en daarna weer op de na 00.00 tijd en vespringen ook in het grijze ernaast daar voor dus niet zag ik later zie mijn vorige screenshots

 

Reputatie 3

Ok dan heb je andere firmware. Bij mijn kastje  kan het namelijk gewoon niet. 

Reputatie 1

Hoi @J Wu, bedankt voor je antwoord! Dan ontgaat me om heel eerlijk te zijn waar je precies problemen mee ervaart. Het doel van de parental control is om juist op die gezette tijden wifi uit te schakelen zodat verbonden apparaten geen draadloos Internet meer hebben op die momenten. Ik ben bang dat we je vraag dan verkeerd interpreteren. Wat kan ik precies voor je doen en waar gaat het mis?

Als ik mijn iPad op bepaalde tijden voor 23:00 tot 06:00 heb ingesteld, dan heeft mijn iPad nooit meer draadloos internet. Ook na 06.00 uur heeft mijn iPad geen internet. 

 

Dan gaan we het op een andere manier aanpakken, sorry voor het ongemak!

Doet dit als je Zyxel t-50 hebt. Stel je stelt de parental control in voor 23:00 tot 06:00, bijvoorbeeld.

Krijg je buiten dit tijdschema ook draadloos internet voor dat ingestelde apparaat?

Reputatie 1

Moet wel zeggen dat je geduld moet hebben met instellen. Want recht bij de roze bolletjes stel je de tijden makkelijk en snel in maar dan moet je links nog wachten tot ze daar ook veranderen dat gebeurd soms niet gelijk dus zonder te saven deed ik het nog een keer alleen aanklikken want de tijden stonden daar goed. En dan ineens zag ik ze links ook goed springen. 

 

Reputatie 3

Mag ik vragen welke firmware je hebt?

Hier precies hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar de tv waar het om gaat wordt niet geblokkeerd op de aangegeven tijden.

Kunnen jullie aangeven wanneer dit probleem daadwerkelijk wordt opgelost?

Reputatie 1


V5.50(ABPY.1)b16_20210525

Reputatie 3

Gek, ik heb dezelfde. Ga ik toch nog eens proberen, want t-mobile heeft mij laten weten dat het een bug is en niet werkt. Weet je zeker dat hetcwerkt?

Misschien omdat je de hele week hebt aangeklikt. 

Reputatie 1

Nog ik heb nu wel eindelijk de juiste afsluittijden  erin maar helaas werkt het afsluiten van de WiFi helaas niet en hebben ze alsnog WiFi ondanks de blockade 

Reputatie 1

Terwijl ik wel de geblokkeerde profiel zie staan 

 

Reputatie 7

Hi all, dank voor de uitgebreide informatie en het testen. Ik heb de link naar dit topic doorgezet naar het development team dat gaat over onze modems, zodra ik reactie heb kom ik er op terug!

Reputatie 3

Dit is dus precies mijn punt.

Ik dacht dat ik het allemaal netjes ingesteld had en zo zag het er ook uit, maar helaas konden de kinderen gewoon op wifi tijdens de blokkade…..

 

die bug moet opgelost worden!

Reputatie 1

Hi @J Wu, klopt het jouw tijdzone op al jouw apparaten hetzelfde is? Dan is er mogelijk iets mis met de interne klok van de Zyxel. Dit kan je testen door in te loggen op de Zyxel en vervolgens kan je checken of de interne klok klopt (de tijdzone). Ik hoor het graag van je, merci alvast voor de moeite! ✨ 

Hoi Lisa, op de tijdzone van UTC +01:00 Amsterdam staat de Zyxel. De tijden van de Zyxel en van mijn iPad zijn dezelfde. 

@Pieter_B

Ik zie dat jij NL als taal hebt ingesteld. Bij mij werkte sommige zaken ineens wel als ik taal EN koos.

Ooit had ik het aan de praat, maar sinds kort werkt het niet meer. Ik gebruikte wel in het profiel Block services en vulde in TCP&UDP poort 0-65535

Helaas werkt het nu niet meer… geen idee waarom

Reputatie 1

Hoi @J Wu, waarschijnlijk interpreteer ik jouw bericht niet correct - waarvoor bij voorbaat sorry! - maar het blokkeringsschema zorgt er juist voor dat je op die tijden geen toegang hebt. Indien je bedoelt dat de blokkade ook op tijden buiten het schema om ingesteld is: op welke tijdzone staat de laptop/pc waar je dit mee ingesteld hebt momenteel?

Bedankt voor je reactie. Ik heb het blokkeringsschema voor het iPad van mijn zoon ingesteld. Daarna werkt de wifi van het iPad niet meer, ook buiten het schema werkt het niet. Op de tijdzone van UTC +01:00 Amsterdam staat mijn laptop toen ik het heb ingesteld.

Reputatie 7

Hi @mwerdler, wat tof om te lezen dat je het zelf zo hebt omgebouwd dat de parental control het nu wel doet! Zoals Jason heeft aangegeven, hebben wij contact gehad met onze developers. Graag wil ik bij je dubbelchecken of jij met parental control wellicht de wifi planner functie bedoelt? Onlangs kreeg ik ook de vraag in een ander topic of deze functie weer terug kon komen. Hiermee had je de mogelijkheid om de wifi volledig aan/uit te zetten middels een planner. Bij de developers hebben Jason en ik gecheckt of deze functie weer terug kon komen, maar er is besloten om deze functie toch niet weer in te bouwen. 

Wij hebben doorgekregen dat parental control in plaats van het bovenstaande te gebruiken is, dus dit zou ook bij jou moeten werken. Weet dat parental control het dan ook wel hoort te doen, dus ik baal heel erg dat dit bij jou niet werkt. Klopt het dat jij het dus wellicht had over de wifi planner functie? Zo niet, dan hoor ik graag hoe je de parental control nu precies werkend hebt gekregen. Dan kunnen Jason en ik terugkoppelen aan de developers dat parental control blijkbaar toch niet bij iedereen werkt. Ik hoor het graag van je, want ik wil je hier met liefde bij helpen! 😊

Reputatie 7
Badge +16

Het is toch belachelijk dat zoiets simpels en essentieels niet werkt. Waarom wordt er niets aan gedaan.

Mij is het inderdaad niet gelukt. Ik heb de laatste pagina's niet meer gelezen maar begrijp dat er een consensus is dat het niet werkt. Is er dus niemand die goed werkende parental control heeft kunnen instellen? 

Ik snap dat het wellicht oogt alsof er niets aan gedaan wordt, maar ik kan je verzekeren dat het zeker wel op de radar staat. Parental Control is echter niet prioriteit nummer één op de fix-lijst - daar kunnen we maar beter eerlijk in zijn.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal geen progressie geboekt wordt. Ik zal eens nagaan in hoeverre er een prognose of tijdsindicatie gemaakt kan worden.

Reputatie 1

Hi @J Wu Dank voor de reactie. Als het op de iPad niet werkt dan is het nog de vraag op welke tijdzone de iPad dan staat. Als de tijdzones van de modem en de iPad niet gelijk zijn dan zal het schema niet kloppen.

Hoi Brian, op de tijdzone van UTC +01:00 Amsterdam staat de iPad. Ze zijn gelijk. Helaas werkt die niet.

Reputatie 1

@Lisa ,  Met parental control bedoel ik de volgende dingen:

  • Het inplannen van toegang tot het internet (dus een bepaalde tijd) van een bepaald apparaat.
  • Toegang blokkeren voor bepaalde apparaten tot bepaalde websites / apps

 

De software stond al wel actief in de router, echter functioneerde deze niet, dit had ik getest door mijzelf van bepaalde websites te blokkeren, echter kwam deze nog wel door. Hiernaast had ik ook getest of ik mijn mobiel kon blokkeren op bepaalde uren voor het internet, en desondanks dat dit was ingesteld had ik gewoon toegang tot het internet.

 

Deze issues heb ik nu zelf opgelost, ik hoop dat jullie dit standaard kunnen fixen :) 

Reputatie 1

Hoi @J Wu ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Hoe ik het begrijp, is dat deze handeling juist het Parental Control inhoudt. Wellicht dat een ip-blokkade of een blokkering via het modem het probleem oplost. We hebben hier een heel mooi topic over, waar het precies in wordt uitgelegd: Internet / wifi blokkeren ip of mac-adressen op modem Zyxel T50

Hoi Boris, Ik heb deze 2 mogelijkheden van ouderlijk toezicht al ingericht. Daarna werd ingestelde apparaat draadloos internettoegang buiten het tijdschema geblokkeerd. Graag wil ik voor bepaalde apparaten de (draadloos) internettoegang blokkeren alleen op specifieke tijden, niet ook buiten het tijdschema.

Reageer