Beantwoord

Zyxel T50: ouderlijk toezicht (parental control) werkt niet


Inmiddels de hele week bezig geweest (inclusief 2x bellen met de helpdesk) in een poging mijn vanaf het begin reeds correct ingestelde parental control werkend te krijgen. Van alles geprobeerd (modem moest ook een keer terug naar de fabrieksinstellingen om ‘em weer op te kunnen laten starten).

Na een week werkt het dus nog steeds niet! Wie heeft hetzelfde probleem met dit modem en wie weet een oplossing? De helpdesk in ieder geval niet.

icon

Beste antwoord door Pieter_B 19 December 2019, 16:40

Bekijk origineel

101 reacties

Reputatie 3

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik probeer internet te blokkeren van 22.30 tot en met 06.00 uur

Nou moet je daar 2 blokken voor aanmaken dat begreep ik al. Maar zodra ik de tijden invul en bewaar veranderen ze weer. Hoe kan dat. Kan iemand het mij uitleggen.

Hier de instelling

na opslaan helaas
 

00.00 tot 24.00 en dat 2x

Ik heb ook twee lossen profielen gemaakt maar werkt ook niet

 

Heel simpel… het kan niet… Totdat je een firmware update krijgt.

Reputatie 1

Tis me wel gelukt alleen je moet heel veel geduld hebben. Ik klik eerst de tijd voor 00.00 uur en dan erna en dan wachten en dan weer op de voor tijd en daarna weer op de na 00.00 tijd en vespringen ook in het grijze ernaast daar voor dus niet zag ik later zie mijn vorige screenshots

 

Reputatie 3

Ok dan heb je andere firmware. Bij mijn kastje  kan het namelijk gewoon niet. 

Reputatie 1

Moet wel zeggen dat je geduld moet hebben met instellen. Want recht bij de roze bolletjes stel je de tijden makkelijk en snel in maar dan moet je links nog wachten tot ze daar ook veranderen dat gebeurd soms niet gelijk dus zonder te saven deed ik het nog een keer alleen aanklikken want de tijden stonden daar goed. En dan ineens zag ik ze links ook goed springen. 

 

Reputatie 3

Mag ik vragen welke firmware je hebt?

Reputatie 1


V5.50(ABPY.1)b16_20210525

Reputatie 3

Gek, ik heb dezelfde. Ga ik toch nog eens proberen, want t-mobile heeft mij laten weten dat het een bug is en niet werkt. Weet je zeker dat hetcwerkt?

Misschien omdat je de hele week hebt aangeklikt. 

Reputatie 1

Nog ik heb nu wel eindelijk de juiste afsluittijden  erin maar helaas werkt het afsluiten van de WiFi helaas niet en hebben ze alsnog WiFi ondanks de blockade 

Reputatie 1

Terwijl ik wel de geblokkeerde profiel zie staan 

 

Reputatie 3

Dit is dus precies mijn punt.

Ik dacht dat ik het allemaal netjes ingesteld had en zo zag het er ook uit, maar helaas konden de kinderen gewoon op wifi tijdens de blokkade…..

 

die bug moet opgelost worden!

Reputatie 6
Badge +3

Hi @santheman-nl & @simonweeda

De Parental control blokkeerd toegang tot het internet. Het voorkomt niet dat device verbinden met de Wifi. 

Reputatie 3

Maar bij modems met deze firmware werkt het helemaal niet….. zie eerder in deze discussie.

Mijn firmware: V5.50(ABPY.1)b16_20210525

 

Het is prima in te stellen op zich. Het doet alleen geen reet.

Is er niks wat we hier aan kunnen doen? Volgens mij haal ik uit de discussie dat er al wel een nieuwere firmware is ondertussen? Kan ik er voor zorgen dat ik die krijg?

 

 

Reputatie 3

Ja, ik vind het nu ook echt tijd worden dat die nieuwe firmware wordt uitgerold. want dit is een vervelende bug!!

Reputatie 3

Wanneer komt de nieuwe firmware?

Reputatie 7
Badge +9

@Sven-TMT  weet jij of hier al vooruitzicht op is?

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT  weet jij of hier al vooruitzicht op is?

Nee, voor als nog is er niks concreet bekend. Still work in progress

Het is toch belachelijk dat zoiets simpels en essentieels niet werkt. Waarom wordt er niets aan gedaan.

Mij is het inderdaad niet gelukt. Ik heb de laatste pagina's niet meer gelezen maar begrijp dat er een consensus is dat het niet werkt. Is er dus niemand die goed werkende parental control heeft kunnen instellen? 

Ik ben al ruim een jaar bezig om dit goed werkend te krijgen.

Echt heel jammer dat dit niet werkt en blijkbaar niet werkend te krijgen is.

Reputatie 7
Badge +16

Het is toch belachelijk dat zoiets simpels en essentieels niet werkt. Waarom wordt er niets aan gedaan.

Mij is het inderdaad niet gelukt. Ik heb de laatste pagina's niet meer gelezen maar begrijp dat er een consensus is dat het niet werkt. Is er dus niemand die goed werkende parental control heeft kunnen instellen? 

Ik snap dat het wellicht oogt alsof er niets aan gedaan wordt, maar ik kan je verzekeren dat het zeker wel op de radar staat. Parental Control is echter niet prioriteit nummer één op de fix-lijst - daar kunnen we maar beter eerlijk in zijn.

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat er helemaal geen progressie geboekt wordt. Ik zal eens nagaan in hoeverre er een prognose of tijdsindicatie gemaakt kan worden.

Reputatie 7
Badge +16

@Sven-TMT  weet jij of hier al vooruitzicht op is?

Nee, voor als nog is er niks concreet bekend. Still work in progress

Voor het gemak quote ik Sven in deze: het is vooralsnog een work in progress. Mocht er iets veranderen, dan delen we dat met jullie!

Reputatie 3

Erg teleurstellend. Lijkt me niet erg ingewikkeld, als andere aanbieders het wel voor elkaar krijgen met dezelfde router. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @santheman-nl, zover ik weet zijn wij de enige internetaanbieder die gebruik maakt van de Zyxel T-50. Hoe dan ook zie ik dit ook graag opgelost worden!

HALLO...! 👋

 

Heel vreemd dat er alleen maar het internet blokeren optie of functie aanwezig staat en geen (wifi planner tijdelijk) uitschakelen bij het ouderlijk toezicht instellingen paneel bij het T-50 modem helaas en jammer genoeg tuurlijk..? 

 

🤔 =❔️

 

Graag wil ik mijn feedback juist toch laten doorgeven vanuit jullie t-mobile community platform moderators leden aan die zyxel techneuten teams zijn dat ze bij het volgende 2023 released updates (Zyxel T-50) modem sowieso een tijdelijke wifi planner weer opnieuw kunnen toevoegen, want zo te zien had ik al heel toevallig gisteren nog gezien bij een bijzondere topic dat ze onterecht hadden verwijderd vroeger en heel onverstandig en stom geweest van hun zyxel developers teams onnodig en ongepast natuurlijk..? 

 

🤨 = 🤷‍♂️

 

Groeten - 

 

(>_^)

 

Huyar, 

 

👋

 

Reputatie 3

Hoi @santheman-nl, zover ik weet zijn wij de enige internetaanbieder die gebruik maakt van de Zyxel T-50. Hoe dan ook zie ik dit ook graag opgelost worden!

Inmiddels zijn we een half jaar verder…. enig zicht op een werkende parental control???

Reageer