Beantwoord

Zyxel wan status 10/half

  • 2 March 2022
  • 4 reacties
  • 75 Bekeken

Beste, 

Zoals in topic: 

Staat mijn Wan verbinding ineens “ingesteld” op 10/half waardoor ik een belabberde snelheid heb (maximaal 6 tot 7 Mbit) ipv de gigabit verbinding waar ik voor betaal. Zelf heb ik geen enkele instelling veranderd en heeft power on/off en andere ethernet kabel geen enkel effect. 

Telefonisch contact met de klantenservice heeft me hier naar geleid gezien zij van afstand niets kunnen (inloggen modem en privacy, vrij logisch te begrijpen) maar zij konden mij ook niet vertellen of het inderdaad zo simpel is dat het de schuifjes zijn op de convertor die anders ingesteld moeten worden…

Kortom hoe is dit te verhelpen en waarom heeft de klantenservice hier geen protocollen voor (ik gebruik immers de door jullie monteur geïnstalleerde hardware zonder veranderde instellingen)?

icon

Beste antwoord door TechRacing93 2 March 2022, 15:53

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Sannie14

Heb je toevallig al geprobeerd om de convertor op nieuwe op te starten. Dat wil in dit geval ook wel eens helpen. Anders kan je  nog controleren of de schuifjes op de convertor inderdaad op 1 en 6 staan (omhoog). 

Soms wil het ook nog wel eens helpen om de schuifjes naar beneden te doen, herstarten, schuifjes omhoog en nogmaals herstarten.

Hi @Sannie14

Heb je toevallig al geprobeerd om de convertor op nieuwe op te starten. Dat wil in dit geval ook wel eens helpen. Anders kan je  nog controleren of de schuifjes op de convertor inderdaad op 1 en 6 staan (omhoog). 

Soms wil het ook nog wel eens helpen om de schuifjes naar beneden te doen, herstarten, schuifjes omhoog en nogmaals herstarten.

Dank voor de snelle reactie! Schuifje 1 naar boven zetten heeft het inderdaad verholpen waardoor ik nu weer de volledige snelheid heb en mijn werk weer kan doen:grin:

Wel vraag ik me af hoe het hiervoor heeft kunnen werken en waarom de klantenservice hiervan geen protocollen/weet hebben?:thinking:

Reputatie 7
Badge +15

@Sannie14

Heeft iemand toevallig aan de schuifjes gezeten? 😅

Reputatie 6
Badge +3

Top dat het weer werkt :) 

Soms vallen de converters wel eens terug naar een lagere snelheid uit het niets, zeker als schuifje 1 omlaag staat.