Inloggen op het modem

  • 19 July 2021
  • 22 reacties
  • 28829 Bekeken
Inloggen op het modem
Reputatie 7
Badge +16

In dit artikel kun je lezen hoe je kunt inloggen op het modem.

 

Let op: zorg ervoor dat je rechtstreeks verbonden bent met ons modem. Koppel dus alle externe routers, wifipunten of powerline adapters los!

 

Zyxel T-50

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

 

 

Zyxel T-54

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

 


Zyxel T-56

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

 

 

 

Zyxel T-75

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem (die bij ‘user name' en ‘Login Password’). Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

 

 

 

Draytek Vigor

1. Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1 terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook).
2. Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.

 

 

Huawei HG659

1. Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
2. Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

 

 

Problemen met inloggen op het modem

Stel nou dat het toch niet lukt, dan adviseren we je een factory reset uit te voeren. Hiermee weet je zeker dat bovenstaande inlogprocedure weer werkt. Als dat nog steeds niet lukt, laat het ons dan weten in een reactie op dit topic. 



Wil je inloggen op het modem voor het aanpassen van de wifi instellingen? Kijk dan in dit topic voor meer informatie: Wifi topic.


22 reacties

Reputatie 2

Mijn inloggegevens voor de modem blijken onjuist te zijn.

Behalve een factory reset, is er geen andere manier as in resetten van het wachtwoord via jullie?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Lita1979 

Als je de gegevens bent vergeten dan kan je een fabrieksreset van het modem uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hiermee zijn de gegevens weer hetzelfde als hoe ze achter de modem staan.

Er is geen andere optie denk ik 😞

Reputatie 2

Hallo @Lita1979 

Als je de gegevens bent vergeten dan kan je een fabrieksreset van het modem uitvoeren door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Hiermee zijn de gegevens weer hetzelfde als hoe ze achter de modem staan.

Er is geen andere optie denk ik 😞

Hi Waqqas,

Dank voor jouw reactie.

Als ik het goed begrijp, heeft T-Mobile geen acties om te verrichten aan die modem (instellingen ofzo)?

 

 

Reputatie 7
Badge +14

Zij hebben wel een login om instellingen te bekijken, maar wachtwoorden wijzigen is iets wat een klantenservice niet mag/kan doen.

Stel je voor dat er rancune is met de (oud) bewoner en iemand die privacy gegevens nog wel weet laat het wachtwoord resetten en kan vervolgens het lokale netwerk van die persoon hacken.... 

Er zijn echt vele voorbeelden geweest waar social hacking via een klantenservice toegang gaf tot sims of netwerken wat achteraf niet de bedoeling was. Dan zou er via iemand zijn internet verbinding (unieke ip adres) iets 'illegaal' van buitenaf kunnen worden gedaan.

Degene die toegang hebben tot de locatie en de router kunnen fysiek het modem en het paswoord resetten. Dit paswoord dien je goed op te slaan!

Reputatie 2

Zij hebben wel een login om instellingen te bekijken, maar wachtwoorden wijzigen is iets wat een klantenservice niet mag/kan doen.

Stel je voor dat er rancune is met de (oud) bewoner en iemand die privacy gegevens nog wel weet laat het wachtwoord resetten en kan vervolgens het lokale netwerk van die persoon hacken.... 

Er zijn echt vele voorbeelden geweest waar social hacking via een klantenservice toegang gaf tot sims of netwerken wat achteraf niet de bedoeling was. 

Degene die toegang hebben tot de router kunnen fysiek het modem en het paswoord resetten. Dit paswoord dien je goed op te slaan!

Hoi Eric,

Ik snap jouw beschrijving. In mijn geval heb ik nooit de inloggegevens gewijzigd en mijn vermoeden is, dat iemand aan wie ik ooit een foto van het kaartje met inloggegevens had gedeeld, er wat mee heeft gedaan. Ik merk de laatste dagen dat mijn verbinding erg traag is (herstarten modem heeft niet geholpen) en wilde dus inloggen om te controleren wie er allemaal op mijn netwerk is. Zo kwam ik tot de ontdekking dat ik mijn modem niet meer in kan. Vandaar de vraag of een wachtwoord reset mogelijk was, omdat ik vrees dat als ik een fabrieksreset doe, dat ik misschien verder van huis ben en dat iets niet meer werk en afhankelijk ben van T-Mobile om te worden gefixed.

Reputatie 7
Badge +14

Het kwaad is misschien al geschied? Dan is het een reden temeer om een fabrieks reset te doen en zowel de admin login als de wifi van de router van een sterk wachtwoord te voorzien. Mocht je dit niet kunnen en niemand weten om je te helpen zou je iemand kunnen inhuren. Zorg dat je op de door hem/haar aangewezen plekken zelf je geheime wachtwoord invult. 

Reputatie 2

Het kwaad is misschien al geschied? Dan is het een reden temeer om een fabrieks reset te doen en zowel de admin login als de wifi van de router van een sterk wachtwoord te voorzien. Mocht je dit niet kunnen en niemand weten om je te helpen zou je iemand kunnen inhuren. Zorg dat je op de door hem/haar aangewezen plekken zelf je geheime wachtwoord invult. 

Ja, dat heb ik ook in mijn achterhoofd. Thanks voor je reactie, wat mij duidelijkheid heeft gegeven op het resetten. Ik maak er werk van! Niks is zo fijn om een modem zelf te kunnen resetten en dat alles daarna normaal functioneert zonder dat T-Mobile technische dienst bij komt kijken om instellingen te doen. Het land waar ik vandaan kom, mogen de klanten de modem niet resetten. Resetten geschiedt alleen door de provider en dan zijn er instellingen nodig die zij alleen kunnen, omdat ze geen gegevens weggegeven aan de klant. 

Het is heel erg fijn dat het hier anders werkt en dat je als klant zelfstandig je zaken thuis kan regelen.

Nogmaals bedankt!

Reputatie 3

Ik heb een vraag vwb de aansluiting van de UTP kabel die naar de TV gaat.

Maakt het uit in welke poort die kabel wordt aangesloten? Ik heb een glasvezel verbinding met T-mobile.

 

Reputatie 7
Badge +14

Ik heb een vraag vwb de aansluiting van de UTP kabel die naar de TV gaat.

Maakt het uit in welke poort die kabel wordt aangesloten? Ik heb een glasvezel verbinding met T-mobile.

 

Hoi @Freddyboy1949 

Als je T-Mobile TV hebt, dan wordt dit Over The Top geleverd via internet VLAN 300.

Daarmee kun je elke poort op de Zyxel router gebruiken.

 

Reputatie 3

Ik heb ook een omvormer van de zonnepanelen die ik kan aansluiten met een UTP-kabel. Kan ik die in een van de poorten steken en werkt het dan of moet in het modem nog de nodige zaken geregeld worden?

Reputatie 7
Badge +14

Zolang de omvormer geen inkomende IP poort nummers nodig heeft, is het aansluiten van de kabel voldoende. Dat is meestal het geval.

Als je fysieke poorten tekort gaat komen is het toevoegen van een switch nodig. Vaak kun je die omvormers ook via wifi aansluiten, dan heb je geen poort nodig.

Reputatie 3

Bedankt en fijne dag!

Goedemiddag!

Ik kan helaas niet inloggen op mijn modem via mijn browser op mijn Macbook (ik heb Safari, Chrome en Firefox geprobeerd, allemaal hetzelfde probleem). Als ik de http://192.168.2.1 gebruik waarmee ik normaliter inlog op mijn modem, dan zie ik 1 seconde de inlogpagina en word ik daarna doorverwezen naar een blanco pagina. Ik heb van alles geprobeerd (pop-upp blokkering uit, adGuard uit, cookies wissen, cache legen, hsts.plist bestand verwijderen, etc.) maar niets werkt. Opvallend is dat de https://192.168.2.1 (https, niet http) wel werkt op mijn iPhone (verbonden met hetzelfde WiFi netwerk). Bestaat hier een oplossing voor? 

Een andere, niet echt gerelateerde vraag. Eigenlijk de reden waarom ik in de modem wilde inloggen. Ik heb een Zyxel VMG8825-T50 modem. Ik zou graag VLAN willen instellen om de verschillende apparaten in mijn netwerk te kunnen scheiden (met name IoT versus de rest). Volgens Zyxell is dit mogelijk op de VMG series (https://support.zyxel.eu/hc/nl/articles/360003449000-VMG-serie-VLAN-en-VLAN-groep-configureren). Is dit ook mogelijk op de routers met de T-mobile firmware? Zo nee, kan dit worden opengesteld? Of moet je hier dan weer een aparte modem voor aanschaffen? (Leek mij een beetje overkill met een blijkbaar al capabel modem). 

Veel dank!

Ik kan helaas niet inloggen op de Zyxel t-54 modem. Zodra ik navigeer naar de default gateway, zie ik heel even de inlogpagina, maar dan slaat het over naar een melding dat de site niet bereikbaar is. De specifieke error is: ERR_CONNECTION_REFUSED. 

De verbinding is dus geblokkeerd. Ik heb de onderstaande acties al uitgeprobeerd zonder succes:

  • Resetten Router/Modem
  • Verbinding via netwerkkabel
  • Uitschakelen Defender en Firewall
  • Legen browser caches. 
  • DNS Flushen

Wat ik zie is dat er een automatisch een redirect plaatsvindt naar https, terwijl het http is. Bij het uitvoeren van een IpConfig krijg ik het onderstaande:

Windows IP Configuration


Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 3:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :

Wireless LAN adapter LAN-verbinding* 4:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :

Wireless LAN adapter Wi-Fi:

   Connection-specific DNS Suffix  . : home
   Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::a6b0:8597:a35f:de64%19
   IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.65
   Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Ethernet adapter Bluetooth-netwerkverbinding:

   Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
   Connection-specific DNS Suffix  . :

 

Kunnen jullie me helpen dit te fixen. Er waren overigens wel wat issues aanvankelijk met het werkend krijgen van de glasvezel verbinding. Misschien dat het daarmee te maken heeft. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @TahaBens 

Je hebt het LAN IP adres wel gewijzigd? Als je na een fabrieksreset in je browser naar 192.168.1.1 gaat, werkt het dan?

Heb je verder nog een router of managed switch aangesloten?

Hallo @TahaBens 

Je hebt het LAN IP adres wel gewijzigd? Als je na een fabrieksreset in je browser naar 192.168.1.1 gaat, werkt het dan?

Heb je verder nog een router of managed switch aangesloten?

Dag @Waqqas Bedankt voor je reactie. Ik heb het LAN IP adres niet gewijzigd. Als ik naar 192.168.1.1 navigeer krijg ik niks. Als ik naar 192.168.0.1 navigeer, krijg ik dus 2 seconden de zyxel inlogpagina te zien waarna de verbinding verbroken worden door een redirect naar https met de error: ERR_CONNECTION_REFUSED

Reputatie 7
Badge +15

@TahaBens

Het LAN IP adres van de Zyxel is 192.168.1.1, dit zie je ook op het kaartje.

Heb je iets aangesloten met 192.168.0.1 als LAN IP en misschien nog iets met 192.168.1.1 als LAN IP? Wil je deze dan eens verwijderen en dan proberen want misschien ontstaat er een IP conflict.

@TahaBens

Het LAN IP adres van de Zyxel is 192.168.1.1, dit zie je ook op het kaartje.

Heb je iets aangesloten met 192.168.0.1 als LAN IP en misschien nog iets met 192.168.1.1 als LAN IP? Wil je deze dan eens verwijderen en dan proberen want misschien ontstaat er een IP conflict.

Het lijkt erop dat het ip-adres van de router/modem 192.168.0.1 is. Als ik een ipconfig doe zie ik ook dat dat het adres is van de default gateway. Bij 192.168.1.1 krijg ik niks. Ook als ik ernaar toe ping. Hoe kan ik het ip adres wijzigen van de modem/router vanuit een client?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @TahaBens, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Hey @TahaBens, welkom op onze Community!

Ik kijk graag met je mee, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je jouw klantnummer toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido → Internet + TV abonnement → Meer → Mijn gegevens; bovenaan de pagina staat: Jouw Klantnummer: ABC12345. Alvast bedankt!

Ik ben klant bij jullie voor mobiel. Momenteel zit ik nog in de onboarding die niet helemaal soepel verloopt. Mijn klantnummer voor mobiel is in ieder geval: XXXX

Reputatie 7
Badge +9

@TahaBens met alleen je mobiele klantnummer kan ik niet heel veel. Gaat het om een zakelijk of particulier abonnement? Als het om particulier gaat mag je mij ook een privébericht sturen met daarin jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer. Dan kan ik ook met je mee kijken!

Misschien is het een idee om de topicstart w.b.t. de Zyxel T50 aan te passen dat mensen de bekende certificaat foutmelding tegen kunnen komen bij het inloggen en hoe ze die kunnen negeren. Ik heb niet het idee dat dit probleem ooit nog gefixt word.

Reageer