Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


859 reacties

Reputatie 3
Goedemiddag T-Mobile,

Sinds de overname van Vodafone Thuis, is het internet te belabberd voor woorden, met grote regelmaat disconnects van 5sec tot 5 min genoeg om alles wat je doet te storen.

Dit probleem is ontstaan na de overname!
als ik helpdesk contact wordt er constant gevraagd om de router te resetten, uit te zetten weer aan of het wifi of bekabeld is etc.. wat het beide is.

Er wordt echter totaal niet geluisterd!

Gezien 3 vrienden van mij ook exact hetzelfde probleem hebben kan het niet aan mijn netwerk liggen en lijkt het aan jullie netwerk/servers te liggen.

Met 2 vrienden ook op exact hetzelfde moment tot op de seconde nauwkeurig, terwijl wij in totaal andere plaatsen wonen 40km+.

Bij ons gaat het al om 4 personen gaat in 4 verschillende plaatsen en zie op facebook meer mensen met dit probleem!!



Het commentaar dat er niets aan het netwerk veranderd is kan ik erg weinig mee, ik wil een oplossing en zo snel mogelijk!

Vanmiddag gebeld moest men modem helemaal van stroom halen, laatst is die al volledig gereset.

En nu sinds 14:00 alweer 4 keer voorgekomen!!

Met vriendelijke groet,
Marco
Reputatie 1
Hier precies dezelfde problemen. Ook in mijn directe omgeving zijn er mensen die internet van t-mobile afnemen en exact hetzelfde ervaren. Ook op het forum van tweakers.net zijn er een aantal mensen die last ondervinden van een regelmatig wegvallende internetverbinding: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1747241/25

Om uit te sluiten dat de problemen zich voordoen in eigen apparatuur (gebruik een netwerkswitch en een airport express) heb ik nu beiden afgekoppeld en de draytek een factory reset gegeven. Heb zelfs twee dagen ieder apparaat dat ik op dat moment gebruikte afzonderlijk aangesloten op het modem en alle overige apparatuur afgekoppeld om te kijken of de problemen zich zouden herhalen. Had en heb echter nog steeds dezelfde problemen.

Zou het prettig vinden als t-mobile hier serieus naar zou willen kijken.
Reputatie 3
Hoi Hartman,

Ja zelfs voor een leek is het duidelijk dat dit probleem niet in huis zit maar aan T-mobile's kant!!

Inmiddels al 6x verbinding weggevallen vanmiddag zelfs!!

schijt ziek wordt je ervan!
Ik heb bijna hetzelfde probleem. Pas sinds 2-3 dagen geleden is dit ineens voorgekomen uit het niets en heb daarvoor nooit problemen met internet gehad behalve storingen aan jullie kant. Ik zit normaal League of Legends te spelen, en ineens disconnect de game mij voor geen enkele reden. Ik zit ondertussen op het communicatieplatform Discord en daar is niks mis mee, mijn vrienden horen mij namelijk nog steeds praten. Het kan niet zo zijn dat er iets mis is aan mijn kant want een vriend van me die dichtbij in de buurt woont heeft precies hetzelfde probleem. Ik wil graag dat dit zo spoedig mogelijk opgelost wordt. Begint me echt te irriteren.
Reputatie 7
@all, ik heb jullie berichten hier in dit topic ondergebracht. Hierboven staan namelijk enkele trucs waarmee al 99% van alle wegvallende verbindingen hersteld kunnen worden.

Overname
Zoals ook bij Tweakers al besproken wordt, alle lijnen via Glasoperator zijn precies hetzelfde gebleven, ook het modem en alle andere apparatuur. Aan de overname ligt het dan ook niet. Anders zou iedereen sinds februari wegvallende diensten moeten hebben. Dat is gelukkig niet zo. Dit neemt echter niet weg dat jullie wel wegvallende diensten ervaren en dat willen wij uiteraard ook weer niet! Daarom gaan we proberen uit te sluiten waar het aan ligt. Vier voorbeelden verspreid over Nederland is erg toevallig als het op de seconde precies is, maar bewijst nog niet genoeg. Daarom wil ik vragen bovenstaande stappen te doorlopen.

Uitsluiten
Met bovenstaande hulp kom je erachter of het aan de stroom, de kabel, het modem of de computer ligt. De vervolgstappen hangen hier van af. 🆒 Ik hoor graag hoe het jullie vergaat!
Reputatie 3
Beste Sander,

Dit is dus waar ik op wijs dat er niet geluisterd wordt!! Het ligt niet aan de thuis installatie het ligt aan de kant van T-Mobile, zoals ik duidelijk omschrijf hebben 2 vrienden exact hetzelfde probleem op exact hetzelfde moment. Ik woon in Spijkenisse, 1 in Rotterdam en 1 in Schiedam
Verbinding valt op de sec op exact hetzelfde moment weg en op exact hetzelfde moment maakt het weer verbinding. Dit probleem hebben wij nooit gehad toen het nog Vodafone was. Als ik zo rondzoek op het internet zijn er veel meer mensen met dit probleem. Aan mijn Thuis installatie is NIETS veranderd, box is 2 keer gerest 3 keer van stroom geweest, andere kabel ander apparaat / wifi al die stappen zijn al lang doorlopen!

Ik wil een serieuze oplossing en snel

Ps: de tips hierboven slaan totaal niet op het probleem, kijken of er lampjes branden super oplossing man!
Reputatie 7
Dag Marco, ik zie dat je ook via facebook hebt gereageerd. Ik vind het wel jammer dat je bovenstaande stappen niet wilt doorlopen. Ik vermoed dat je die wellicht al eerder hebt doorlopen. Ik stel voor om via facebook verder te praten, dan kan ik ook je klantgegevens erbij betrekken. Dan hoop ik dat we snel verder kunnen kijken.
Reputatie 3
Ik heb op Facebook gereageerd zoals je hebt gezien, ik zou wel graag zo snel mogelijk verder praten, gezien ik snel een oplossing wil.
Hoi,

Ik ervaar dergelijke issues ook. Ik maak met de laptop via Wifi Verbinding met de modem, maar daar ligt het niet aan. Ik heb namleijk vol bereik naar de modem toe en mij telefoon ook. Ik ben recentelijk overgestapt van KPN naar T-Mobile en met de vorige modem deze issues niet ervaren, gezien deze op dezelfde locatie staat als de vorige. Bekabeld heb ik er ook last van op zowel de PS3 als PS4 die in separate ruimtes staan maar direct zijn verbonden met de router van T-Mobile. Ik werk remote vanuit huis en merk het direct als de verbinding wegvalt. Maar zoals gezegd ook bij het kijken van Netflix of online gamen op de PS3 en PS4. Wifi is ook stabiel, want als het internet het wel doet haal ik strakke snelheden van 50 Mbps down en 30 Mbps up (speedtest op Mobiel via Wifi). Op de laptop 38 Mbps up en 30 Mbps down. Ook ik zou dit graag opgelost zien. Wifi is stabiel, bekabeld netwerk is gecheckt... internet snelheden zijn goed, maar het is instabiel tot en met.
Reputatie 7
Dag havenemperor, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ik kijk graag met je mee. Wil je mij jouw postcode, huisnummer en geboortedatum in privébericht sturen?

Kun je mij ook vertellen hoe de situatie is als je de drie punten van de oorspronkelijke post volgt?
Het is jammer dat er zoveel mensen met problemen van wegvallend internet hebben en dat de oplossing hier niet beschreven wordt. Ik heb inmiddels veel spijt dat ik ben overgetapt van Telfort naar T-Mobile. Hopelijk komt er een beschrijving van de oplossing (en dan niet resetten, stroom eraf en zo).
@Menne het is idd jammer dat ook ik je niet kan helpen, hetgeen je al noemde was ook mij aangedragen als zijnde mogelijke oplossing. Ik heb dat niet gedaan maar sindsdien uiteraard wonderbaarlijk geen uitval problemen meer ondervonden. Hiervoor hadden we KPN en dat was net zo'n drama. Het is verrassend dat er nog geen ISP is met 99.9% klantenservice en garantie. Zeker gezien 'Service' onderdeel is van de afkorting ISP en dat stabiliteit van de verbinding voor de meeste mensen boven de snelheid gaat. Gat in de markt wellicht? Hopelijk vult iemand dat op. Sterkte in elk geval.
Ik kan helaas geen ander beeld geven, niet alleen disconnects, maar de 500mb die belooft word is momenteel max 130. Geen enkele stap die je aankaarte heeft geholpen. Ik kom ook van kpn af, en heb nooit problemen gehad daar. Ik zeg dit niet om T-Mobile zwart te maken, maar puur om aan te kaarten dat het nu niet lekker loopt en meer mensen hierover klagen.

Ik heb vanaf dag 1 geen 500mb gehad, 440 max, ping ook vrij hoog voor glas.

Het feit dat hier weinig tot niks mee gedaan word is stuitend, ondanks de vriendelijke helpdesk.
Reputatie 7
Badge +1
De vraag wie men zich kan stellen bij het lezen van de diverse berichten op dit forum is of de obsessie van T-Mobile (Deutsche telekom) om (weer) een vast netwerk te hebben in Nederland niet zo groot is geweest dat men de gevolgen niet kon overzien.
Een goede timmerman is per definitie nog geen goede meubelmaker ondanks dat ze beiden met het zelfde materiaal werken, zo is het ook met een mobiel netwerk en vast netwerk.
Ik heb zelf het gevoel dat men in de top van het bedrijf volkomen heeft onderschat hoe moeilijk het is om een (vast) netwerk te exploreren, hoewel ik zelf tevreden ben zijn er ook punten die zelfs ik zou verbeteren, zo vind ik het Draytek modem maar zeer matig vooral de wifi is vergeleken met de concurrentie maar zo zo.
Ook denk ik dat men zich niet te veel voor moet stellen over de prijs van het modem en tv box, de vervangingswaarde is door de grote inkoop bij de leverancier(s) in China echt niet zo hoog, zelf denk ik samen niet meer dan 80 tot 100$ de winkelwaarde zal uiteraard aanmerkelijk hoger zijn.
Sinds een paar weken glasvezel van T-Mobile (verhuist naar nieuwbouw Rotterdam Zuid) en de laatste twee dagen (Pinksteren) last van wegvallende internet waarbij vaak ook DNS foutmeldingen. Heeft iemand al iets gehoord van T-Mobile over deze problemen?
Reputatie 7
@Menne_1, ik vraag altijd om een terugkoppeling of een update met betrekking tot storingen. Van bovenstaande mensen heb ikzelf niets meer vernomen. Behalve van havenemperor (bedankt!), daar is de lijn vanzelf stabieler geworden.

Mocht je nou toch wegvallende diensten ervaren, volg dan bovenstaand stappenplan. Helpt dit niet, dan is verder onderzoek nodig. Laat dit weten aan de klantenservice. Je mag bellen, mailen, via social media of hier in dit topic een reactie plaatsen. Hoe dan ook, we willen dat iedereen een stabiele verbinding heeft!

@Robum, 500Mb/s is natuurlijk een hoge verwachting, maar wel één die we waar willen maken. Heb je getest met een bekabelde verbinding, direct op het modem? Anders wil ik je ook nog een speedtest toesturen die wij gebruiken. Hiervoor heb ik je postcode, huisnummer en de laatste vier cijfers van je banknummer in een privébericht nodig. Heb je ook bovenstaande stappen doorlopen? Die fabrieksreset wil ik je aanraden!

@BeMu, meestal zie ik je in de topics over TV, leuk om je nu ook bij internet terug te vinden! 🙂 Ik heb niet het idee dat er meer storingen zijn na de overname van Vodafone, dus verschil in provider over het onderhouden van een vast netwerk, daar durf ik niets over te zeggen. T-Mobile staat in de markt als een van de goedkoopste providers, maar dat wil niet zeggen dat de diensten of apparatuur dat ook zijn! Als je wifi niet optimaal is, dan willen we je daar graag bij helpen. Niet alleen het TV beeld moet superscherp zijn, de wifi ook!

@FiberIsGoodForYou, goede naam! En welkom natuurlijk. Glasvezel zou juist superstabiel moeten zijn. Over wifi is natuurlijk een hoop te zeggen, dat is afhankelijk van omgevingsfactoren. Ervaar je ook wegvallende diensten via kabel? Heb je bovenstaand stappenplan al doorlopen? Gaven de lampjes een indicatie? Bleef de TV wel werken? Hoe zat het op een ander apparaat? Sorry voor de vragen, maar zo kunnen we al snel wat zaken achterhalen.

@iedereen: laat je ons weten hoe het er nu voor staat? Is het wegvallen verdwenen of speelt het nog steeds?
Hoi Sander,

Het probleem speelde met wifi en bekabeld. Sinds gisteravond was de internet weer stabiel.
Ik heb het stappenplan gevolgd. De lampjes stonden op 'normaal'. Storing met de televisie had ik alleen op zondag. Het beeld bleef zwart en alleen even de stekker eruit bij het televisiekastje hielp.

grt,

André
Reputatie 7
Hoi André, goed om te horen dat het nu weer stabiel werkt. Het kan altijd een keer voorkomen dat een apparaat even een reset nodig heeft. Uiteraard niet de bedoeling en het mag ook zeker niet te vaak voorkomen. Als alle diensten wegvallen, laat het dan zeker even weten!
Reputatie 1
Ik gooi hier vanuit eindhoven ook even mijn rant naarbinnen.

Ik ervaar ontzettend vaak disconnects, ook te zien aan de online tijd van de verbinding
Resets van de complete router of soms alleen de WiFi.

Ik ben dat ding zo beu dat ik mijn eigen router wil inzetten en niet met DMZ mode, maar volledig transparant. Snap ook niet dan Sander blij kan zijn dat het allemaal vanzelf stabieler is geworden.
Reputatie 7
Hoi rdenouden, wegvallende diensten zijn geen pretje, ik kan me jouw gevoel voorstellen. 😞 Kun je mij vertellen wat de status is van de lampjes en de checks zoals in mijn beginpost staan?
Reputatie 1
De lampjes branden allemaal zoals het hoort, het gaat er om dat de verbinding kortstondig verbreekt maar dat is genoeg om storend te zijn, netflix die stopt, mijn uploads die afgebroken zijn, half uur werk voor jan ... omdat ik weer opnieuw kan beginnen. Ik heb heb in een half jaar tijd 10 keer zo veel verstoring gehad als bij xs4all in 7 jaar.

Ik heb nu de beroerde wifi van draytek uitgeschakeld, lijkt dat die de grootste boosdoener is en mijn eigen access point (tp-link EAP330) er achter gehangen. Als ik na zo'n disconnect ook in de interface keek was het vaak de wifi die een reset had gehad en daar de uptime op 0 minuten stond. Soms ook complete modem opnieuw opgestart, en in een enkel geval de WAN verbinding die er uit lag. Dat hoort niet bij de kwaliteitsgarantie die julie denken te bieden, dat is met 2,4Ghz wifi geinstalleerd in een meterkast niet te, en dat verhelp je ook niet met repeaters of extra losse access points

Ook hier is het weer een beetje jammer dat de router geknepen is qua functionaliteit zodat ik niet eens bij de syslogs kan of deze kan laten offloaden naar mijn server waardoor te zien is wat er fout gaat.
Reputatie 7
Hoi rdenouden, ik denk dat het probleem wat te ver reikt om via het forum op te pakken. Kun je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer en laatste vier cijfers van je banknummer? Ik hoop dat we dan kunnen achterhalen wat er aan de hand is. 🙂
Hier precies hetzelfde random dc's op verschillende tijden.
Ik heb hier die 2 maanden dat het Vodafone was geen problemen gehad.
Wel toevallig dat het nu ineens bij zoveel mensen te voorschijn komt terwijl daar eerder nooit sprake van was.
Helaas was ik niet optijd op de hoogte van overgang van Vodafone > T-mobile anders had ik de hele zooi opgezegd. Mensen zeuren vaak over ziggo maar heb daar het afgelopen jaar nooit geen problemen gehad.
Reputatie 7
Hey Teremai, begrijp ik het goed dat je wegvallende diensten ervaart? Dat hoort natuurlijk niet bij onze dienst, dus ik help je graag om ervoor te zorgen dat dit nooooit meer voorkomt. Wat komt er bij jou naar voren als je de punten van de eerste post doorloopt? Dan kunnen we meteen enkele zaken uitsluiten! 🙂
Hi,

De problemen die ik ervaar is hetzelfde als de rest, maar alle kabels al nagekeken modem er al 30 seconden uit gehad en erna opgestart.
Het lijkt oprecht een probleem te zijn met de DNS aangezien als ik google als DNS server instel het op mijn PC veel beter is.
Maar de disconnects beginnen met te irriteren.

enige oplossing zou gewenst zijn.

Mvg

Perry

Reageer