Info

Problemen Internet verbinding van T-Mobile voor thuis

Toon eerste reactie

714 reacties

Reputatie 2

Ondertussen al een dag geen internet en tv...

Reputatie 2

@Waqqas maakt helaas geen verschil

Reputatie 7
Badge +20

@Benniekorenberg 

Kun je de internetkabel tussen mediaconverter en Zyxel eens vervangen? Dat zou kunnen helpen.

Reputatie 2

@Waqqas   Fo lampje knippert oranje  status lampje lijkt niet of zwak te branden. Stroom eraf gehad.

Op moden branden 1e 2 lampjes constant,  internet en 1 na laatste lampje knipperen.

Heel soms heel kort even internet

Reputatie 7
Badge +20

@Benniekorenberg

Misschien helpt het om de mediaconverter voor even van het stroom te halen.

Volgens mij brand het FO lampje niet en zie je daar wat licht afkomstig van de andere lampjes.

Reputatie 2

Hallo @Waqqas , het is een glasvezelverbinding.

Achter het modem heb ik een deco mesh wifi van tp link, echter heb ik een pc bedraad op het tmobile modem en daar ook geen internet.

De mexiacoverter:

Bovenste 2 groen constant

Midden links groen, rechts oranje constant

Onder links oranje, rechts groen allebei knipperend

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Benniekorenberg 

Betreft dit een glasvezel of DSL verbinding en maak je alleen gebruik van de T-Mobile modem of heb je eigen apparatuur aangesloten?

Indien je een mexiaconverter hebt welke lampjes branden, knipperen of zijn uit hierop?

Reputatie 2

Geen internet en tv. Modem en alles al meerdere malen gereset, dit helpt helaas niet. Zowel draadloos als bekabeld.

Begon gisteravond haperend en nu niks meer.

Ik zie niet dat er in mij  gebied een storing is op het moment.

Reputatie 1

Hoi @Quivver, top dat je het aankaart, ik ga de Draytek omruilen voor de Zyxel T-50. Je haalt hiermee een hogere wifisnelheid binnen en er is nog een legio aan verbeterde functies die de Draytek mist.

Je ontvangt straks een e-mail met daarin de bevestiging. Ook ontvang je een afspraaktool per sms en e-mail om een afspraak in te plannen met Guidion; de Zyxel + Media Converter dienen namelijk geïnstalleerd te worden door een gediplomeerde technicus. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd wordt en behoud jij de servicegarantie op alle losse onderdelen.

De Draytek kun je straks, na aansluiting van de nieuwere apparatuur, bij het grofvuil deponeren of naar een milieustraat brengen - deze hoeven we niet langer terug te hebben! 😊

Onwijs bedankt voor de snelle opvolging. Afspraak staat al ingepland! Tnx

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Quivver, top dat je het aankaart, ik ga de Draytek omruilen voor de Zyxel T-50. Je haalt hiermee een hogere wifisnelheid binnen en er is nog een legio aan verbeterde functies die de Draytek mist.

Je ontvangt straks een e-mail met daarin de bevestiging. Ook ontvang je een afspraaktool per sms en e-mail om een afspraak in te plannen met Guidion; de Zyxel + Media Converter dienen namelijk geïnstalleerd te worden door een gediplomeerde technicus. Zo weten we zeker dat er niets beschadigd wordt en behoud jij de servicegarantie op alle losse onderdelen.

De Draytek kun je straks, na aansluiting van de nieuwere apparatuur, bij het grofvuil deponeren of naar een milieustraat brengen - deze hoeven we niet langer terug te hebben! 😊

Reputatie 1

Hi, ik maak al een aantal jaren dankbaar gebruik van T-Mobile glasvezel met een verouderd Draytek modem.

Het modem vertoont al ruim 6 maanden kuren. De internetverbinding valt elke dag geregeld weg. Uit- en inschakelen van het modem is dan het enige wat helpt om de verbinding weer te herstellen.

In de gehele keten is het de Draytek die de problemen veroorzaakt.

Ik wil dan ook graag het modem z.s.m. laten vervangen. Hoe kan ik dit het beste regelen?

Reputatie 7
Badge +3

Het blauwe stuk dat uit het FTU steekt, is hetzelfde als het grijze koppelstuk in de foto hierboven. Strikt genomen maakt de kleur van het koppelstuk niet uit. Die zijn allebei hetzelfde. Maar omdat het hier blauw is, zou je verwachten dat de connector in het FTU ook blauw is en dan moet er aan de andere kant ook een blauwe connector gebruikt worden. Anders sluiten de witte delen niet goed aan en kan de verbinding wisselvallig zijn. Ik heb hier vaker gelezen dat het in zo'n geval niet altijd ‘alles of niets’ hoeft te zijn.

Reputatie 2

@TMTVNaar mijn weten zit er een verbinding tussen de witte delen, en niet wit op wit, anders dan kan het signaal niet door naar de andere kabel.
Het is een soort koppel stuk, net zoiets wat je gebruikt om Coax Kabels met elkaar te verbinden als de kabel te kort was.

Mocht het wel het geval zijn, vind ik het vreemd dat de snelheid dan wel, en dan niet goed is.
Er komt immers niemand aan de kabels, dus waarom zou de verbinding dan wisselvallig worden?

Het is ook ALLEEN maar de Upload, de Download is tot nu toe altijd prima.

Als het inderdaad de verkeerde connector is, dan mogen ze Guidon wel eens op de vingers tikken, gezien die de boel installeren.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt erop dat er een verkeerde kabel is gebruikt:

Daardoor ontstaat er een opening tussen de connectoren die deze verschillen in snelheid kan verklaren:

Reputatie 2

@TheSlayerNL

Wat je zou kunnen proberen is om die opgerolde gele glasvezelkabel wat losser te maken, zo kan het signaal beter worden doorgegeven.

Zal het eens proberen, en dan de komende week elke dag eens testen, hopen dat het iets uithaald.

Reputatie 7
Badge +20

@TheSlayerNL 

Wat je zou kunnen proberen is om die opgerolde gele glasvezelkabel wat losser te maken, zo kan het signaal beter worden doorgegeven.

Reputatie 2

Hallo @TheSlayerNL 

Kan je eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto plaatsen?

Heb je dezelfde upload met andere apparaten en deze zijn allemaal rechtstreeks aangesloten op de router?

Dit is hoe alles in mijn meterkast zit:

Wat betreft andere apparaten, ik heb verder alleen mijn telefoon via de WiFi, en die haalt niet de 1000mbit.
Ik heb alles via mijn eigen Asus Router lopen, die Gigabit Snelheden haalt, WiFi van modem staat uit, en zo was het altijd al geweest.
Deze router is ook nieuw, heb ik vervangen toen ik de 1000mbit connectie kreeg, ongeveer een jaar geleden.
Maar, het is nu dus weer zo snel als het voorheen was, zoals je hier beneden kan zien.

Om 10 uur vandaag was het 431mbit, en nu net getest gewoon weer de snelheden die ik voorheen had.
Dit is dus mijn probleem met de 1000mbit verbinding, hij is VER van Stabiel.
Voorheen had ik 100mbit, en daar had ik nooit last van slomere upload, iets wat ik nu dus regelmatig heb met 1000mbit.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @TheSlayerNL 

Kan je eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto plaatsen?

Heb je dezelfde upload met andere apparaten en deze zijn allemaal rechtstreeks aangesloten op de router?

Reputatie 2

Wilde eigen topic maken, maar hij wil hem niet posten om 1 of andere rede

Ik heb een 1000MBit verbinding, ongeveer een half jaar tot een jaar geleden ook al lage upload gehad.
Het was uiteindelijk opgelost en was lange tijd goed, besloot weer eens te testen en nu merkte ik weer langzame snelheden.
Normaal test ik altijd via XS4ALL, omdat die het meest betrouwbare was, maar vandaag was die niet beschikbaar.
Ik heb meerdere tests gedaan (zie screenshot) met allemaal verschillende hosts, en allemaal hebben ze lage upload.
De vorige testen waren in Mei, en toen haalde ik de 880MBit nog, nu net de 100 als ik geluk heb, dat is toch wel slecht voor een 1000MBit verbinding.
Hier in mijn woning is er niks veranderd kwa hardware, alles is nog zoals het in Mei was.

Tests via Desktop App

Ik hoopte toch wel van dit gezeur af te zijn, maar blijkbaar is dat niet het geval, ik vraag me toch echt af waarom het steeds weer hetzelfde probleem is.

Met vriendelijke groet,

Nicky Otto

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Monero, sorry dat het Internet nog niet werkt en fijn dat je hier om hulp vraagt! Omdat je een eigen topic hebt geopend zal ik de behulpzame reactie van @Waqqas verplaatsen naar jouw eigen topic: Interloze klant bij t-mobile anno 2022. Graag wil ik je vragen om, conform de huisregels, één topic te gebruiken voor een vraag zodat de informatie overzichtelijk blijft en de oplossing adequaat is. Ik hoop dat je snel weer in de lucht bent met de tips die daar worden gegeven!

Slechte t-mobile,

Ben nieuw bij t-mobile vanaf dag 1 komt t-mobile zijn afspraken niet na. in brief STAAT duidelijk monteur gaat pas weg als internet het doet. Krijg ik van onderaannemer te horen als je tot 18:00 uur geen internet hebt moet je bellen onderaannemer moest bij internet direct doorzetten naar t-mobile dat is zijn werk daar bij heb ik niets gedaan 1 dag gewacht 2 dag deed internet met veel storingen ROOD lampje en dan weer GROEN lampje bij internet logo. Vanaf gisteren ben ik internetloze klant geen internet misschien was t-mobile mij vergeten om EU ID aan te vragen in Brussel dat ik als EU burger kan internetten.

Vandaag heb ik klantenservice van t-mobile gebeld arme dame kon mij niet verder helpen maar ze kon me wel vertellen dat het buiten de blackbox probleem was en dat het niet t-mobile lag maar daarvoor heb ik bij kpn 15 jaar lang geen problemen ondervonden. Ze moest een ticket aanmaken bij IT/ITC en de aanvraag duurt 2 dagen

M.v.g 

Monero 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Tim ter Haar, heel erg bedankt dat je hier zo helder jouw verhaal deelt! Ik ben dan ook gelijk een kijkje gaan nemen achter de schermen, omdat ik echt wil dat dit zo snel mogelijk wordt verholpen. Ik zie dat mijn collega's druk bezig zijn geweest om dit verder op te pakken. Wat ik terugzie is dat de netwerkbeheerder onaangekondigd is langsgekomen, maar dat er niemand open deed. Er ligt dan ook als het goed is een kaartje in de bus met een telefoonnummer erop om een afspraak in te plannen. Laat je het weten als er een nieuwe afspraak is gemaakt? Ik hoop dat dit op heel korte termijn kan. Excuses voor het ongemak! ❤️

Hi,

Sinds vorige week donderdag heb ik GEEN enkele toegang meer tot mijn TV en internet diensten. Eerst telefonisch gemeld bij T-mobile, verschillende tests samen doorlopen waaruit bleek dat het probleem buitenshuis lag (wss patch in wijkcentrale OF kabelbreuk). Gisterochtend is de Guideon monteur langsgeweest. Deze kwam tot dezelfde conclusie (waarom moeten we daar bijna een week op wachten?). Deze zou hebben aangegeven dat T-Mobile (VolkerWessels) in de wijkcentrale zou moeten controleren. Nog steeds geen oplossing / internet tot op de dag van vandaag!!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @kwlee13,

Thanks voor je terugkoppeling en superfijn om te zien dat er inmiddels stappen zijn genomen om het probleem op te lossen. We gaan hard aan de slag om dit zo snel mogelijk voor je te doen. We houden je daarvoor op de hoogte! 

Hi @Waqqas

Inmiddels met klantenservice gebeld en de technische dienst gaan er naar kijken maar onduidelijk wanneer dit is opgelost.

Reageer