Info

Problemen Internet verbinding van T-Mobile voor thuis



Toon eerste reactie

659 reacties

Goedemorgen @twanvandereerden, top dat je het onderwerp aansnijdt op de Community!

Graag bied ik wat meer duidelijkheid ten opzichte van de keuze om Guidion aan te sturen: er is op jouw aansluiting sprake van een Power Rx van -40 dBm. Dit houdt in dat de ontvangende kant (oftewel de converter op het FTU) geen licht door krijgt. Hier moet door een monteur naar gekeken worden zodat de situatie bij jou thuis beoordeeld kan worden. In de meeste gevallen is het vervangen van de binnenhuisapparatuur de oplossing. Althans zo ziet de aansluiting er in de lijnmeting uit, mijn vermoeden is dat dit deels komt doordat jij het Zyxel modem niet aangesloten had op het moment van uitvoeren van de lijnmeting door mijn collega, kan dat kloppen? Wanneer je het Zyxel modem niet aangesloten hebt op de converter, kunnen wij geen analyse draaien en lijkt het erop als de vezel eruit geklapt is. Bovendien komt de WAN dan niet door (dit zijn de diensten, oftewel het signaal). 

Heb je aan mijn collega uitgelegd dat je gebruikmaakt van een eigen modem?

Ik zou je willen adviseren om de Zyxel nog eens aan te sluiten, dan te testen en daarvan het resultaat hier te plaatsen. Laat dan alsjeblieft ook de Zyxel aangesloten staan, tot na de lijnmeting en totdat onze techneuten een kijkje kunnen nemen. Wanneer een eigen modem aangesloten is, kunnen we vrij weinig concluderen, sorry.

Hoi Jason, 

De problemen ervaar ik ook rechtstreeks op de Zyxel. Het ziet er naar uit dat er één node in het netwerk is die het op werkdagen tussen kantoortijden te druk heeft. Wanneer je op de Zyxel in mijn woning een meting zou aanzetten naar bijvoorbeeld de DNS server(s) van Google kun je goed zien dat er binnen kantoor tijden bijna altijd packet loss is in het pad. Voor mij zorgt dit voor een onwerkbare situatie omdat Citrix een paar procent packet loss wel kan compenseren maar meer dan 10 % wordt merkbaar en deze ochtend heb ik uitschieters richting de 50%!

Ik hoop dat er serieus gekeken wordt naar dit issue en zo niet wil ik mijn contract verbreken aangezien ik niet kan thuis werken met deze verbinding.

Ik zie dat verkeer richting MS Teams server hetzelfde pad volgt en ik daar geen packet loss ervaar bij gebruik. Ik ga eens op een andere manier wat metingen verrichten, het blijft echter vreemd dat de node 10.10.80.149 pakcet loss laat zien op ICMP niveau overdag maar niet in de nacht.

Reputatie 6
Badge +9

Hi @twanvandereerden ,

Ik kijk met je mee naar de problemen omtrent je netwerk, maar wil dat wel via één weg doen. Daarom wil ik het graag centraal houden in het al eerder genoemde topic. Ik zal je zo snel mogelijk daar van een antwoord voorzien. Ik spreek je daar ook graag verder.

Hallo allemaal,

Hier hetzelfde probleem intussen al veel contact gehad met de helpdesk en andere medewerkers maar we zijn intussen alweer bijna 2 weken verder en helaas nog steeds geen oplossing en het internet thuis word steeds slechter. 

Ik hoop dat ik snel weer terug naar ziggo kan want dit is geen doen op deze manier. 

Hoi Papadouwe,

Na de factory reset van mijn modem een paar weken geleden heb ik geen instabiele verbinding meer waargenomen😃

De eerder genoemde node die gedurende kantoor uren verminderd reageert op ICMP staat los van de instabiliteit die ik in het verleden heb ervaren. 

Hopelijk blijft het probleem weg en ga ik op weg naar een tevreden T-mobile klant😉

Reputatie 7
Badge +4

Hi @papadouwe, ik had echt gehoopt dat jouw problemen inmiddels als sneeuw voor de zon waren verdwenen! Zojuist heb ik een kijkje genomen achter de schermen en mijn collega's zijn nog steeds ontzettend druk bezig om een oplossing te vinden voor het issue met het opnemen. Weet dat wij er echt alles aan doen om dit zo snel mogelijk te verhelpen.

Graag wil ik aan je vragen om een fabrieksreset van het modem uit te voeren, om te achterhalen of jouw internetverbinding hierdoor weer stabiel wordt. Na de fijne ervaring van @twanvandereerden, wil ik graag kijken of jij zo'n zelfde verbetering merkt. Je kunt het modem op de onderstaande manier terugzetten naar de fabrieksinstellingen:

Zou je hiermee aan de slag kunnen? Ik hoor hierna graag een update van je! Mocht dit niet tot een verbetering leiden, dan ga ik op zoek naar een andere oplossing. Ik wil dit echt voor je fixen! ☘️

Hi @twanvandereerden, super dat jij deze fijne update hier deelt! Ik ben heel blij dat jij zo steeds meer tevreden wordt. Als ik toch nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten! 🎈

Net nieuwe klant bij T-mobile en welgeteld 1 uur internet. Aangezien de technische dienst vijf kalenderdagen wachttijd heeft kan ik nu niet werken vanuit huis, de mobiele data bundel heeft onvoldoende sterkte daarvoor. Wellicht heeft iemand hier een idee. Op het glasvezel kastje brand het lampje FO(of F0) niet.  Dat heeft hij het eerste uur dat we klant waren wel gedaan en toen was er een verbinding. Weet iemand of ik hier wat aan kan doen?

Reputatie 6
Badge +9

Hi @Marover,

Dank voor het aankaarten! Ik check graag je verbinding en wat er al is gedaan door onze collega's. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Met deze gegevens kan ik je van meer duidelijkheid voorzien wat er nu dient te gebeuren. Let me know! 

Ik ben er echt klaar mee.

Eerst zit ik een maand zonder internet ‘omdat een kabel niet gepatched is’, nadat dat eindelijk gefixed is krijg ik te horen dat ‘een vezel omgedraaid is, daar gaan we nog wel eens wat aan doen, dat kan alle dagen van de week zijn’ en daar krijg ik dan niks over te horen, en moet ik er maar van uit gaan dat dat gebeurd is ? ? ? Maar goed, even van het internet kunnen genieten. Wel zo handig als je vanuit huis werkt etc.

Dan heb ik de afgelopen weken wisselvallig tot geen internet, en krijg ik vage beloftes als ‘We sturen echt nog wel een keer een expert/monteur/de paus langs om het te verwerken, we beloven het! We bellen, echt waar!’, waar ik dan niks meer van hoor, zo maar ineens doet m’n internet het weer even vandaag, en dan heb ik 1 MBPs DOWN en 100 UP. Op GLASVEZEL.

HOE DAN?

Om nou elke 10 seconden m'n router of ONT te resetten wordt ik ook een beetje chagie van.

 

Krijg ik die eerste maand teruggestort, of moet ik zelf maar even een schadevergoeding indienen?

 

MVG,

L.W.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @L. Wi. 

Zodra alles weer werkt kun je een vergoeding verwachten van 1/30 van je maandelijkse kosten × het aantal dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van de T-Mobile thuis diensten.

Reageer