Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


858 reacties

@mvandriel

Dat had ik gister ook. En inderdaad het hele weekend dramatisch. Ik dacht dat het probleem bij mij lag, maar blijkbaar niet.

Ik heb veel last van internet hickups en al met tmobile via Facebook gepraat, maar geen duidelijke oplossing naar voren gekomen. Na het vervangen van de DSL kabel leek het probleem verholpen, maar dit weekend was het weer dramatisch met soms snelheid van onder de 1 mbs. Ik hoop snel wat van T-mobile te horen.
Reputatie 7
@mvandriel @Jurrian89 Excuses voor de late reactie, afgelopen zondag en maandag hebben we last gehad van een grote storing, inmiddels is deze weer verholpen en zou alles weer moeten werken! Mochten jullie nog problemen ervaren na een reset van de modem laat het dan zeker weten dan kijk met jullie mee!
Reputatie 1
T-mobile moet kijken naar hun apparatuur. Waarom? het lijkt me niet dat elke klant een "nieuwe" modem krijgt. Mensen gaan weg en alle apparatuur wat men terug post komt bij een nieuwe klant weer aan. Aan de overnamen licht het echter niet, wat mij opvalt en mij ook zeer verbaast dat ik 4 kabels heb (pc en meer) mijn Xbox krijgt 1000MB binnen per seconde terwijl me bekabelt PC maar 100MB krijg. Ik vermoed dat de modems van T-mobile een opfris beurt moet krijgen. Heb vaker een KPN monteur gehad hier om deze probleem in 1 jaar tijd te verhelpen niks hielp (kabels nieuwe kast en ga zo maar door) Word tijd dat T-mobile maar eens nieuwe modems gaat uitbrengen wat alle andere providers 1 in de 5 jaar doet!

Dan zullen Alle klachten hier ineens verdwijnen.

Is maar een TIP en hoop dat er ook aan gehoor word gegeven.
Reputatie 7
Hey Maurice, onze modems ondersteunen de laatste standaarden, de modellen gaan misschien al wat langer mee maar ze voldoen prima! Als je X-Box een 1000 Mbps verbinding heeft en je PC maar 100 Mbps dan kan het mogelijk een probleem met je netwerk kaart zijn (oudere hardware of software die niet up-to-date is). Hierdoor kan het zijn dat je niet de maximale snelheid haalt met je PC.
Iemand al een oplossing gevonden? Tijdje terug een nieuw (waarschijnlijk tweedehands) dreytek gedrocht gekregen, aansloten door monteur, omdat continu het internet wegvalt. Deze oplossing heeft ongeveer 4 uur gewerkt en toen begon het gezeik weer.

Zelf een router aangeschaft en er tussen gezet maar ook daar valt de wifi weg, bedraad werkt alles naar behoren. Het lijkt er alles op dat de bron (tbmobile) niet stabiel is. Is er brakke software naar het modem gestuurd?

Tv is overigens ook heelmaal ruk. Soms ruis, meestal duurt het 5 minuten voor dat ding opstart. Hebben een nieuw tv kastje (zo'n super cheape brakke kleine zwarte) maar ook dat heeft niet geholpen.

Iemand een echte oplossing of moet ik maar overstappen naar KPN?
@Brian
Dude, serieus? Ooit gehoord van 5gz? De wifi van de dreytech is echt extreem zwak, ik heb een appartement van nog geen 100m2 en alleen in de woonkamer kan ik gebruik maken van de wifi. Dus nee, ze voldoen niet meer. Zelfde geld voor de tv kastjes, waar is de netflix ondersteuning? Waarom starten die dingen extreem traag op? Waarom continu ruis? Alle meegeleverde apparatuur is TE oud.

Geef ons lekker de optie om onze eigen apparatuur uit te zoeken..
Reputatie 7
Hoi Bremg,

Het plaatsen van een eigen router is wel mogelijk.
Draytek vervangen met je eigen Router

Maar als je zelf een router heb aangeschaft waar de wifi ook niet goed op werkt. lijkt het mij dat er toch een ander probleem is.
Reputatie 2
Pfff alle berichten hierboven doorgespit incl. de 'Check' maar de internetverbinding valt meerdere keren per dag weg. Alles al gedaan van soft reset tot harde reset (fabrieksinstellingen). Is er al iets bekend van de kant van t-mobile? Aan de instellingen en de aansluitingen ligt het niet (en nee, ik ben geen leek) Ben het eens met iemand hierboven die opmerkte dat het probleem zich voordoet sinds de overname door t-mobile al wordt dit stellig ontkend. Ik ben serieus aan het overwegen om over te stappen naar (weer) een andere provider 😞
Reputatie 7
Hi nepdance, daar gaan we meteen wat aan doen! Gaat het in dit geval alleen om de wifi verbinding of spelen de problemen ook wanneer je verbonden bent via een netwerkkabel? Als je alleen wifi gebruikt zou je dit dan eens willen testen? Dit helpt ons om de juiste oorzaak te achterhalen! Als het alleen gaat om het wifi signaal zou je mij dan via een privébericht willen laten weten hoe vaak en wanneer je verbinding wegvalt (is dit bijvoorbeeld op een specifiek tijdstip?) en je geboortedatum, postcode en huisnummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door willen sturen? Dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 2
Het probleem doet zich ook voor in het geval van bekabeld internet. Het probleem ligt bij naar mijn mening bij het modem aangezien bij het wegvallen van de verbinding ook het tv signaal tijdelijk wegvalt...
Reputatie 7
Hey nepdance, dan is die kans zeker aanwezig. Welke lampjes branden er nog op het moment dat je verbinding wegvalt? Als je mij je geboortedatum, postcode en huisnummer en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door wil sturen dan kijk ik graag met je mee!
Reputatie 1
@nepdance
heb ook last ervan ,ze hebben een monteur laten komen en gemeten nee meneer u heeft boven (houten vloer)nog net een goede verbinding van 12 als het onder de 10 is dan kunnen we je verder helpen?????? heb internet 100 en als alles uit is alleen mijn laptop boven aan dan is het nog maar 12 blijft vreemd maar het ligt niet aan hun ,zelfs beneden zit ik 2 meter van de modem/router vandaan valt het hele internet gewoon weg.
En ja dan ga je weer bellen en het hele gedoe weer opnieuw doen maar dat helpt niet, nee het ligt aan de kkanten en niet aan hun?????
Reputatie 2
Ik heb ook dezelfde probleem als de 2 boven mij. Continue wegvallen van wifi, bekabeld internet & tv.

Vaak gebeurd het laat in de avond of in de nacht maar de afgelopen dagen ook de hele dag door. Elke reset welke er in dit forum is aangegeven heb ik gedaan. Wederom geen internet op dit moment.. dan maar weer even wachten totdat ik dit bericht kan plaatsen.
Reputatie 1
Verhelpen doen ze toch niet,ze denken dat ze in hun recht staan en dat alles goed loopt.
ze weten dat het verouderde modems zijn maar hebben dan weer een smoes van dit of dat
daarom laat ik het erbij en heb besloten zodra mijn contract afgelopen is ren ik hier weg,het is hier zoooo erg achteruitgegaan.
En heb al jaren een mobiel bij tele2 en die gaan samen nee niet voor mij heb al een goede provider op het oog en het ziet er allemaal veel beter uit en de klantvriendelijkheid is beter dan hier, hier kan je dagen /niet weken wachten op antwoord en dan nog doet je internet verbinding het slecht met al die smoesjes het mag niets kosten bij ze.

groetjes Davith
Reputatie 7
@davith Jammer om te horen dat je nog steeds problemen ervaart met je wifi verbinding, daar gaan we meteen wat aan doen! We garanderen een wifi verbinding tot één verdieping van de modem vandaan. Ik zie in de testresultaten van de monteur die we gratis bij je langs hebben gestuurd dat de snelheid boven inderdaad voldoende zou zijn. Als je het WiFi netwerk boven nog verder wil verbeteren dan kan je hiervoor een WiFi Repeater of Acces Point aanschaffen. Gelukkig zijn daar veel verschillende mogelijkheden voor! Meer informatie vind je hier.

Dat gezegd hebbende mag je WiFi natuurlijk niet zomaar wegvallen, helemaal niet zo dicht bij de modem. Heb je nog wel een bekabelde verbinding op het moment dat de WiFi wegvalt? Als je niets bedraad aan hebt gesloten zou je dit dan eens willen testen? En welke lampjes zie je op dat moment branden op het modem? Als je mij van deze informatie zou willen voorzien dan kijk ik graag met je mee!

@MarioT Ik heb meteen jouw binnenkomende verbinding gecontroleerd en deze ziet er gelukkig prima uit! Zou je eens willen proberen om het WiFi kanaal aan te passen om te kijken of dit een beter resultaat oplevert? Je kan eventueel een app zoals WiFi Analyzer gebruiken om te bekijken welk kanaal het beste resultaat geeft in je omgeving. Meer informatie over hoe je het kanaal aanpast vind je hier. Laat zeker even weten of het gelukt is!
Reputatie 2
Bedankt voor het checken van de binnenkomende verbinding, je hebt het alleen over WIFI in jou antwoord maar zoals ik heb aangegeven valt bekabeld en tv ook continue weg. WIFI is van minste zorg omdat mijn smart tv en mac beide zijn aangesloten via een kabel en niet via WIFI gaan.

Graag zo spoedig mogelijk een antwoord .
Reputatie 7
Hi MarioT, excuses ik heb er zo te zien overheen gelezen. Ik loop graag wat zaken met je door om dit zo snel mogelijk op te lossen! Als eerste, hoe is de modem aangesloten op je aansluitpunt? Is dit met de meegeleverde korte kabel (niet meer dan 0,5 meter)? En welke lampjes zie je branden op het moment dat de diensten wegvallen? Zien er misschien bepaalde momenten waarop dit gebeurt of wanneer je bepaalde programma's gebruikt? Ik hoor het graag dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 2
de aansluitpunt staat in een andere kamer dan de modem, deze is dus langer dan de meegeleverde korte kabel. Ik heb een nieuwe kabel moeten kopen vanwege de afstand.

Het irritante is dat ik nog niet zo lang klant ben bij jullie, de eerste paar weken was er niks aan de hand maar de afgelopen paar weken is het zwaar drama.

Ik zat voorheen op het slechte internet van mijn huisbaas, heb bij jullie een abbo aangeschaft zodat ik daar geen last meer van zou hebben.
Begin te vermoeden dat ik een grove fout heb gemaakt door bij jullie het pakket te hebben gekocht

Het begon elke keer aan het einde van de avond en in de nacht zelf bleef het continue wegvallen. Kon geen tv kijken of internet gebruiken zowel bekabeld als via wifi.

Het gebeurd niet bij specifieke programma's. Het is nu de gehele dag door.
Ik werk vanuit huis en kan vaak niet afmaken wat ik moet afmaken. Ik kan ook niet normaal een film of serie kijken zonder dat deze hapert.

Eerst valt het lampje van Internet weg, daarna Wan, dan Voip. Soms valt het lampje van de wifi dan ook weg maar blijft veelal knipperen
De lampjes die blijven branden wanneer de diensten wegvallen zijn: Power, Lan1, Lan4

Internet blijft soms een minuutje weg maar vaak kan het rond de 5 minuten duren voordat het weer terug is en dan komt het ook nog wel eens voor dat het daarna weer direct weg is.

Zoals nu het geval is.. ben nu al ongeveer 30 minuten bezig om dit bericht er doorheen te krijgen.
Mijn Norton geeft aan dat mijn ssl is aangetast en daardoor geen veilig internet meer heb
Norton is een betaald membership

Wat kan ik hier aan doen
Reputatie 7
Hallo MarioT,

De afstand tussen het ISRA en het modem is te groot.
Als hierbij niet een goede kabel word gebruikt werkt het niet goed.
Alhoewel de maximale afstand tussen modem en isra maximaal 0,5 meter is kan je het best proberen. je moet dan wel een kabel met solide kern en 0,5mm gebruiken zoals een goede UTP kabel.
Reputatie 7
@Roeland0611 Dit kwam door een bug in de update bij Norton en als het goed is, is het probleem inmiddels al door Norton verholpen.

@MarioT De langere kabel zorgt waarschijnlijk voor het wegvallen van je verbinding. Je kán het met een langere kabel proberen zoals Hidden aangeeft maar ik zou je eigenlijk willen adviseren om de modem wél met de bijgeleverde 0,5 meter kabel aan te sluiten en dan vanaf de modem een langere netwerkkabel te gebruiken naar je apparaten. Deze netwerkkabel van 15 meter kan ik eventueel kosteloos naar je opsturen~(van de kabel tussen het aansluitpunt en modem hebben we geen langere variant)!
ik heb sinds gisteren 3-4-2018 T-Mobile thuis
en ben zeer tevreden alles is netjes geinstalleerd mijn snelheid zit boven de 750 mb
en mijn tv werkt goed ,dus al met al dik tevreden
Reputatie 2
@MarioT De langere kabel zorgt waarschijnlijk voor het wegvallen van je verbinding. Je kán het met een langere kabel proberen zoals Hidden aangeeft maar ik zou je eigenlijk willen adviseren om de modem wél met de bijgeleverde 0,5 meter kabel aan te sluiten en dan vanaf de modem een langere netwerkkabel te gebruiken naar je apparaten. Deze netwerkkabel van 15 meter kan ik eventueel kosteloos naar je opsturen~(van de kabel tussen het aansluitpunt en modem hebben we geen langere variant)!


Het punt is dat wanneer ik de modem aansluit met de 0,5 meter kabel, deze in de kamer van iemand anders moet staan. Wanneer er iets mee is, zal ik er niet bij kunnen.

Ik ontvang wel graag de 15 meter kabel, zodat ik dit kan uittesten. Het blijft wel apart dat op de dagen na welke de gehele dag niet goed werkte.. het voornamelijk in de late avond en nacht gebeurd.
Reputatie 7
@ron van heerdt

Hoi Ron! Een warm welkom bij T-Mobile Thuis en op onze Community! Leuk om te lezen dat je tevreden bent, dat doet me goed! 😃 Ik ben ook erg blij met jou als klant. Mocht je vragen hebben over jouw abonnement of diensten, ik sta altijd voor je klaar. Veel plezier met je diensten!
Reputatie 7
@MarioT

Ik heb zojuist de 15 meter kabel naar je opgestuurd. Deze zal je binnen 5 werkdagen in huis kunnen verwachten. Zou je dit willen testen? Ik begrijp dat dit wellicht onhandig voor je is omdat het modem dan in een andere kamer moet staan, maar dit is waarschijnlijk wel de beste oplossing voor een goede verbinding. Hopelijk is het mogelijk afspraken te maken met degene die in de andere kamer woont. Ik hoor graag je terugkoppeling!

Reageer