Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 7
Hi @fthtkn, let's see if we can get that fixed! I just checked your connection but currently it looks fine (not surprising). I do however see a difference between the modem uptime and the WAN (connection uptime). Next time it happens could you let me know the exact times and which lights are still burning on the modem? This will help me in determining the cause.
Reputatie 1
Ik maak sinds juli 2018 gebruik van Internet 100 via DSL kabel met HG659 modem.
Altijd wel problemen gehad met de stabiliteit van de connectie.
Gemiddeld moet ik twee keer per week de modem herstarten om de boel weer opgang te krijgen.
De factory reset heb ik ook al een aantal keer uitgevoerd.
Graag hoor ik wat de opties zijn om een stabiele internet connectie te krijgen
Reputatie 7
Hi @olaf76, daar kijk ik met je naar! Zo te zien maak je gebruik van flink wat apparaten. Hoe heb je deze aangesloten? Maken ze gebruik van een vast IP-adres, wordt er automatisch een IP-adres toegewezen of is het een combinatie van beide?
Reputatie 1
Hi Brian,

Hoofdzakelijk gebruik ik DHCP en dus automatische uitgifte van IP-adres uit hoge IP range (192.168.1.100-192.168.1.200). Enkele apparaten hebben een vast adres uit een lage IP range.
nog en keer.
thuis interent in heerenveen 8446SX
Reputatie 7
[23-05-2019] Hi, we ontvangen signalen dat de verbinding hersteld is. Mogelijk dien je het modem (en de zwarte media converter) nog kort van de stroom te halen. Via het Storingstopic blijf je altijd op de hoogte van eventuele onderbrekingen. Excuus voor het ongemak!
Reputatie 1
Hi Brian, heb je nog tips om het eventueel te verbeteren. Hoe kan ik een stabiele internet connectie krijgen?
Hallo,

Ik heb nu al sinds donderdag (24-05) geen vast internet op 2624ja.
Modem meerdere malen van de stroom gehaald en fabrieksreset uitgevoerd.
Ook heb ik alle kabels vervangen.
Alle lampjes branden behalve het internet lampje wat steeds knippert.
De diagnostics melden "Server no response [8180]. Please contact your service provider."
Heb ook al contact opgenomen met de klantenservice maar die konden mij niet verder helpen dan de stappenplan.

Dit is al de 2e keer dat zoiets gebeurd, weer na een storing. Helaas weet ik niet meer wat het probleem heeft verholpen maar toen duurde het ook 72 uur voordat ik weer internet had.

Zou iemand hiernaar kunnen kijken?

Avast bedankt,
Stanislav
Reputatie 7
Hi @olaf76, het is in dit soort gevallen lastig te zeggen maar mogelijk heb je wat aan dit, dit of dit topic.

@OBJwankenobi Een reset (of in het uiterste geval een fabrieksreset) van je modem en eventueel media convertor wanneer we deze geplaatst hebben, is normaal gesproken voldoende wanneer er onedrhoud of een storing is geweest. Maak je gebruik van een eigen modem, een switch, routers of andere eigen apparatuur? Haal deze apparatuur er dan tussenuit en sluit onze modem rechtstreeks aan op het aansluitpunt. Daarna kan je je eigen apparatuur weer aansluiten. Heb je ook met het rechtstreeks aansluiten van onze modem geen verbinding? Laat het dan zeker weten, dan stuur ik graag een monteur bij je langs!
@Brian Uiteraard had ik alle apparatuur er tussen uit gehaald na het resetten, modem was gewoon rechtstreeks verbonden met het aansluitingspunt.

Maar sinds vandaag verbindt de modem weer met het internet. Ik snap nog steeds waardoor het kwam, heb namelijk niks bijzonders gedaan. 's Ochtends modem gereset en 's avonds deed hij het opeens. Heel raar.
Hallo,
afgelopen weken ook last van slecht verbinding via LAN met internet. TV/Telefoon/WiFi werkt wel.
Monteur laten komen, maar die beperkt zicht tot simpele checks zoals hier beschreven. 1 enkek apparaat aangesloten en speedcheck gedaan. Werkt dus probleem niet van T-Mobile.
Ik had het probleem dat als meerdere apparaten aan het netwerk hingen, LAN, dat dan de verbinding slecht werd.
Switch werkt prima want apparaten zien elkaar lokaal gewoon. Mijns inziens dus toch echt een probleem met de router van mijn Draytek Vigor modem.

Oplossing: T-mobile en Gideon laten denken dat ze weten waar ze het over hebben en zelf de oplossing zoeken.
Deze heb ik gevonden in een extra router hangen tussen T-mobile modem en thuisnetwerk. T-mobile modem ziet nu slechts 1 apparaat in het netwerk en geeft dus ook maar 1 IP-adres uit. De extra router dan als DHCP server instellen voor je thuisnetwerk en alles werkt weer als een zonnetje.

oh en btw T-mobile, ik kan het tenzeerste niet waarderen dat een monteur mij meldt na de basic checks die iedereen kan uitvoeren gaat lopen schermen dat hij buiten de lopende afspraak om wel persoonlijk langs kan komen om netwerk door te meten maar dat dat dan wel veel geld gaat kosten. Mooi de spullen van zijn baas gebruiken om prive wat bij te verdienen?

groetend,
Izo.
Reputatie 7
Hi @OBJwankenobi Hmm vreemd maar goed om te horen dat het weer werkt! Je verbinding ziet er ook vanaf hier goed uit nu!

@IVT75 Dat is een creatieve oplossing! De Draytek kan inderdaad wat problemen hebben als er veel apparaten aangesloten zijn. Vaak kan je dit oplossen met de stappen in dit topic. Wat het bijverdienen betreft, de monteurs van Guidion zijn allemaal zelfstandig ondernemer. Ze ontvangen opdracht van ons bij problemen met je verbinding (alles tot en met je modem). Als je meerwerk uit wil laten voeren, denk dan bijvoorbeeld aan het trekken van kabels,, aanleggen van stopcontacten of ondersteuning met je binnenhuis netwerk dan is dit mogelijk maar hiervoor ontvang je dan inderdaad een factuur van de monteur. Uiteraard geldt dit alleen bij extra werkzaamheden, bij verbindingsproblemen sturen wij altijd kosteloos een monteur!
@Brian je snapt dat het probleem dus in het modem zit. Mooi! Ik vraag mij af hoe het komt dat ik voor de werkzaamheden van 13-16 mei geen problemen had met ditzelfde modem en nu ineens wel? Toch een firmware update uitgevoerd? Die dus verkeerd blijkt uit te pakken?

Ik zal eens kijken naar de link die je stuurde en bekijken of dat in mijn geval helpt. Alhoewel ik niet echt happig ben om nu iets te veranderen, want alles werkt nu net weer soepeltjes.

Groet!
Reputatie 2
Begin april overgestapt van glasvezel provider Fiber (tv-vaste telefoon-internet 50Mb) naar T-Mobile (tv-vaste telefoon-internet 50Mb).

Sinds overstap regelmatig meerdere keren per dag (en zelfs meerdere keren per uur) last van het wegvallen van het internet. Zo erg zelfs dat thuiswerken voor mij echt problematisch wordt.

Wat kan ik doen om een stabiel internet te verkrijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Hoi @bernieTM,

Welkom bij T-Mobile Thuis. Dat werkt inderdaad niet prettig. Internet behoort gewoon stabiel te werken. Zeker op glasvezel.

Heb je het modem geconfigureerd? Bijvoorbeeld zelf een kanaal gekozen? Werk je op 2,4Ghz of 5Ghz? Of bedraad? Zit daar verschil in ervaren snelheid?
Sinds een dag of 3 hier ook een drama omvormer resetten modem resetten werkt allemaal voor een poosje ( lees uur soms wel 2 uur ) om daarna weer om de have klap weg te vallen.
Reputatie 7
Hey @f.vosveld,

Ai daar moeten we iets aan doen! Valt je Wifi- of je bekabelde verbinding weg of allebei? En werkt je TV wel op het moment van het wegvallen?
Nu na 8 dagen en een onderhoud is het haperen al minder geworden.
Maar het ging om zowel wifi als bekabeld. Ik vind alleen maar slecht hoe ik klantenservice kan bereiken.

Tijdens het wegvallen werkt de tv ook niet
Reputatie 7
Badge +5
Ik snap je punt @f.vosveld. Webcare ervaart haar drukste periode tot nu toe, maar we doen ons best om je zo snel mogelijk van een antwoord te voorzien. Dat beloof ik! Ik blij om te lezen dat je verschil merkt na het onderhoud. Het lijkt mij een goed idee als we naar jouw verbinding kijken. Ik hoop natuurlijk dat er ondertussen al actie is ondernomen, maar zo niet, stuur mij dan een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Ik kom dan zo snel mogelijk bij je! 👋🏼
Op het moment gaat het redelijk, voor we verdere stappen gaan ondernemen kijk ik het wel even aan.
Ik zit midden in de verbouwing en verhuizing, dus weinig tijd en de pc moet ook nodig een keer leeg al te lang geleden.

Maar bedankt voor je antwoord
Hallo,
eergisteren alles geïnstallerd, maar er is nog geen internet lampje gaan branden.
alle verbindingen dubbel gechecked, modem gereset maar zonder resultaat.
installatie datum 21 Jun 2019.
zou u de lijn kunnen nakijken?
Reputatie 7
Hi @Barrel67, ik zie dat we inmiddels een monteur ingeschakeld hebben maar dat het nog even duurt totdat deze beschikbaar is. Misschien kunnen we in de tussentijd kijken of het misschien op afstand op kunnen lossen. Heb je de modem rechtstreeks aangesloten op het aansluitpunt (ISRA) in de meterkast of maak je toevallig gebruik van een wandcontactdoos in bijvoorbeeld de woonkamer? Als dat laatste het geval is zou je het dan eens rechtstreeks op het aansluitpunt willen proberen? Je kan eventueel een foto maken van het aansluitpunt en de modem, misschien kunnen we hier wat uit afleiden.
in eerste instantie heb ik de modem via een stopcontact in de woonkamer aangesloten. nu heb ik de modem in de meterkast staan naast het isra punt. het gaat hier trouwens om een Zyxel T-50 modem waarbij het netwerk lampje nog niet is gaan branden. de ISRA ziet er bij mij zo uit.

Reputatie 1
Hallo,
Ik heb bijna alles op een fixed IP gezet. Ook weer een factory reset uitgevoerd.
Was het nog eerst 1x per week modem resetten is het nu meerdere keren op een dag.
Het stabiliteits probleem zit duidelijk in de HG659.
Zelfs met enkele devices actief valt de verbinding vaak weg.
Ik hoor graag hoe dit kan worden opgelost. Ik wil graag T-mobile thuis blijven gebruiken maar daarvoor heb ik wel een werkende dienst nodig.
Reputatie 7
Hoi @Barrel67,

Het lijkt mij een goede zaak dat er een monteur bij jou langskomt. Houd je ons op de hoogte?

Hi @olaf76,

Ik denk graag mee! Wellicht is het een voordeel dat de verbinding nu heel vaak/snel wegvalt: we kunnen nu testen welk apparaat het veroorzaakt! Kun je na een herstart apparaat voor apparaat aan het modem koppelen? Zo kun je uitsluiten welk apparaat het issue veroorzaakt. Het Huawei modem kan namelijk heel veel apparaten aan, ik verwacht niet dat je aan het maximum zit (een aantal heb ik overigens niet). Daranaast ben ik benieuwd wat er uitvalt. Valt TV en telefonie ook weg? Welke lampjes branden op het modem bij het wegvallen? Is een herstart de enige optie om weer verbinding te maken? Ik hoor graag!

Reageer