
Ervaar je problemen met je internet verbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing!
Met vier simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.
1: Algemene storing
Misschien speelt er een algemene storing bij T-Mobile voor thuis, waardoor jouw internet het niet doet. Check in ons storingstopic of dit het geval is.
2: Lokale storing
Als er een storing bekend is in jouw postcodegebied melden we dat op de 'Actuele storingen' pagina in My T-Mobile Thuis. Is er geen storing bekend? Ga dan verder met de onderstaande checks.
3: Modem herstart
De meeste modems staan 24 uur per dag en 7 dagen per week aan. Soms helpt het om je modem figuurlijk wakker te schudden door 'm uit en aan te zetten om je internetverbinding te herstellen. Lees hier verder hoe je dit doet.
Herstart modem
Een goede plek om te beginnen is het modem voor korte tijd van de stroom te halen:
- Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.
- Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekker weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).
- Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem.
Herstart Media Converter
Heb jij een Huawei of Zyxel modem in combinatie met een zwarte Media Converter? Dan kan het helpen om ook de Media Converter te resetten.
- Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.
- Haal de Media Converter voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Media Converter volledig is opgestart.
- Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Herstart Optical Network Terminal
Heb jij een Zyxel modem in combinatie met een witte Optical Network Terminal? Dan kan het helpen om ook de Optical Network Terminal te resetten.
- Haal de UTP-kabel (internetkabel) uit de Optical Network Terminal.
- Haal de Optical Network Terminal voor 10 seconden van de stroom en wacht tot de Optical Network Terminal volledig is opgestart.
- Verbind het modem weer met de Optical Network Terminal door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

Fabrieksreset modem
Soms wordt er geadviseerd om een Factory Reset van het modem uit te voeren. In dit topic vind je een korte uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken. Succes!
4: Geen, wegvallende of trage wifi
Heb je wel een werkende internetverbinding, maar laat het wifisignaal jou de laatste tijd in de steek? Ook daar hebben we gelukkig een oplossing voor. Dit topic helpt je met vijf tips om jouw wifi supersnel en stabiel te krijgen!
Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag!