Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

Reputatie 7

Hi @JorikC @Verm_pat, dank voor de melding! In het storingstopic vind je altijd de meest actuele informatie. Soms kan het inderdaad heel even duren voordat de melding online staat omdat we eerst uit moeten zoeken wat er aan de hand is. We willen natuurlijk geen onjuiste informatie verstrekken. :wink:

@Brian sorry hoor, maar dit is onzin.

Jullie nemen best veel ruimte met de foutmelding online met teksten als "het lijkt er op dat sommige mensen" en "we gaan onderzoeken wat het probleem is".

Deze tekst verscheen pas een half uur nadat ik telefonisch al een opgenomen boodschap hoorde dat er storingen zijn. Als je het telefonisch aan kan geven kan je het ook online al aangeven, en dan hoeven we niet te bellen om hier achter te komen of om dit door te geven.

Het is toch geen grote moeite om dit ook meteen online te zetten als je het in het telefoonsysteem zet? 

Daarnaast zou iets van een tijdsschatting, of een indicatie van het probleem ook fijn zijn ;)

Ik snap dat dat laatste wel een puntje is waarbij je misschien wat langer bezig bent om ervoor te zorgen dat je meer informatie hebt, maar aangeven dat er een storing is zorgt ervoor dat we het gewoon kunnen afwachten ipv actie te ondernemen 

Reputatie 2

Hi @JorikC @Verm_pat, dank voor de melding! In het storingstopic vind je altijd de meest actuele informatie. Soms kan het inderdaad heel even duren voordat de melding online staat omdat we eerst uit moeten zoeken wat er aan de hand is. We willen natuurlijk geen onjuiste informatie verstrekken. :wink:

 

Bedankt voor de reactie Brian!

Hoe laat stond deze melding in het storingstopic? Dat is helaas(!) niet te zien in dat topic: er staat alleen een datum, dat is natuurlijk een beetje onhandig. Mijn storing leek even na 06:00 te beginnen, en lijkt rond 08:40 weer opgelost te zijn. Ik ben inmiddels niet meer thuis, maar ik kan de smokeping charts van m’n server afhalen en die laten een duidelijk gat zien in de ping-tijden naar (in dit geval) google.com (let op dit is in UTC, dus je moet er 2 uur bij optellen voor onze zomertijd):

 

Hier in Rotterdam 3059 nog steeds geen verbinding

Rotterdam 3059 WD geen verbinding. Ondanks diverse malen opnieuw opstarten en reset router

Hallo,
 

Ik ervaar enorm veel problemen met T-Mobile thuis!
 

Ik heb sinds 20-02-2020 internet en tv van T-mobile en het is werkelijk een ramp!
Ik had me beter in moeten lezen want ik zie dat ik lang niet de enige ben.
 

Sinds ik klant ben ligt het internet er geregeld uit en heb ik zeer slecht beeld op tv. Dat kan nog, kastje eruit en erin en meestal ging het dan wel weer.
 

Nu heb ik sinds 16-04-2020 geen TV.. hiervoor contact gehad met de klantenservice maar tot op heden nog steeds GEEN oplossing! Gelukkig heb ik een tv met Chromekast en kan ik dus nog streamen om enigzins normaal tv te kijken!
 

op 23-4-2020 vliegt ook nog eens de internetverbinding eruit, waardoor ik dus helemaal niks meer kan. Als oplossing heb ik mijn mobiele telefoon gebruikt als hotspot.. die iemand ander weer als hotspot gebruikt om te streamen.. Maar zoals jullie het al raden vreet dit data en mijn abbo dat weer nieuwe data had vanaf de 16e is helemaal leeg (betaal 50 euro per maand) Fijn… komen dus ook nog een hoop kosten bij kijken. 
 

Uiteindelijk heb ik weer contact gehad met de klantenservice van T-mobile en zei konden me telefonisch niet helpen, waardoor er een monteursbezoek gepland werd (Na een week… hoe is het mogelijk) Gelukkig kreeg ik dan voor deze week wel onbeperkt internet op mijn telefoon.. ook niet handig want mijn parnter werkt thuis en ik niet.. dus ik ben nu al dagen onbereikbaar als ik aan het werk ben. Erg onhandig allemaal. Maar ik dacht.. gelukkig vandaag wordt heb opgelost.
 

Maar jullie raden het al.. er komt geen internet binnen dus moet KPN het oplossen (aan de telefoon werd me juist anders verteld, dat het wel binnenkwam) als we dit meteen hadden kunnen zien was dit bezoek niet nodig geweest en was ik misschien al geholpen.
 

Nu moet ik maar hopen dat KPN snel actie onderneemt.. want vanaf vandaag heb ik dus helemaal geen internet meer, ook niet op mijn telefoon tenzij ik zelf elke dag een bundel aanschaf.. sorry maar ik ga hier niet voor opdraaien en ook niet voor de abbo kosten waar ik geen gebruik van kan maken.
 

Ik geef jullie 10 dagen om dit op te lossen (er wordt een aangetekende brief verstuurd voor jullie ingebekenheid) want ik ben het zat en ik ga niet nog tot volgend jaar februari aan jullie diensten vast zitten!

Hallo today when i came from work to home my internet stops works, suddenly the globe loght turned red and there is no connection. 

Tried everything like in the guide (reboot, power, etc.) but anything worked.

Every light on the router is green, except for the globe -

 

What can I do?

Reputatie 2
Hallo. de startdatum van mijn verbinding was donderdag. desondanks heb ik na het aansluiten van de modem volgens de instructies geen internet?

 

Ik heb gereset en het helpt niet, het internetlampje is uit

Reputatie 2

 

Reputatie 7

Hey @NJMvalentijn,

Oef dat hoor ik niet graag. :disappointed: Ik heb je gegevens er gelijk bijgehaald en nu zie ik gelukkig dat er hulp aanstaande is! De afspraak met de netwerkbeheerder staat en we gaan dit hoe dan ook oplossen voor je. Over de kosten hoef je je geen zorgen te maken, geef ons een seintje zodra alles weer naar behoren werkt. Dan dienen we graag een vergoeding voor je in. Bedankt voor je geduld, hulp is aanstaande!

Hi @kobzas,
I see that you've contacted my colleague last thursday about this issue. My colleague directly contacted our technical department. They are doing their utterly best to solve this problem for you. We'll contact you as soon as possible when we know more!

​Hoi ​​​@daroo,

Kun je nog andere aansluitpunten vinden in huis, misschien in de meterkast? Zo ja, kun je testen of daar het internet wel wil werken? De eerste drie lampjes op je modem moeten dan groen zijn. Kun je geen verdere aansluitpunten vinden of werkt het allemaal niet, geen probleem, ik heb op de achtergrond alles in gang gezet om er voor te zorgen dat jij gewoon kunt genieten van je internetverbinding! Binnen enkele dagen wordt er contact met je opgenomen voor het maken van een afspraak.

Reputatie 4

Stroomstoring in een wijkcentrale in Almere lees ik.

Verbinding ligt eruit tot waarschijnlijk 15:30

Reputatie 4

16:15 even verbinding maar meteen weer weg.

De genoemde 15:30 gaat hem niet worden.

Reputatie 4

Storing in Almere is verholpen lees ik maar mijn verbinding is niet terug.

 

Reputatie 7

Hi @koopmaro De stroomstoring is inderdaad opgelost maar de verbinding met de centrale is niet online gekomen. We werken er hard aan om de verbinding weer online te krijgen. Je vindt de actuele informatie op onze storingspagina. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 1

mijn wifi is tegenwoordig zo traag, dat bijna elke site op welk device dan ook te lang duurt om te laden met een 100mbps verbinding.

alle resets etc. al uitgevoerd.

 

wat kan ik hier aan doen? misschien is het slim als jullie een keer een nieuwe router opsturen!

 

gr stein

 

word hier iets aan gedaan? of heeft iemand van t-mobile dit al gelezen?

Reputatie 7
Badge +16

mijn wifi is tegenwoordig zo traag, dat bijna elke site op welk device dan ook te lang duurt om te laden met een 100mbps verbinding.

alle resets etc. al uitgevoerd.

 

wat kan ik hier aan doen? misschien is het slim als jullie een keer een nieuwe router opsturen!

 

gr stein

 

word hier iets aan gedaan? of heeft iemand van t-mobile dit al gelezen?

Goedemiddag @sjansens, jouw vraag omtrent trage Wifi zal ik verplaatsen naar het juiste subdeel van de Community. Dit topic gaat specifiek over bekabelde internetproblemen! 😉 Sorry trouwens dat we je nog niet eerder geholpen hebben aan een oplossing. Normaal gesproken streven we ernaar alles binnen 24 tot 48 uur te beantwoorden. Door de enorme drukte zijn we echter iets trager. Ik beloof je dat ik je een passend antwoord geef in het Wifi topic. Tot zo! 

Hi, i have problem since monday. my internet is off with wifi signal is okay. i have been told that technical guy want to contact me but already 3 day its not any technical team conforming the appointment. please help to speed up.
my ticket number XXXX

Moderator edit: please don't add personal, sensitive information to public posts. Thanks!

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @Ryan Prima 

Is this a dsl or Fiber connection?

If fiber than it looks like your modem is not connected ro your mediaconverter.

If DSL make sure your DSL cable is connected to your main ISRA. If you have a wall outlet you may take a look inside to see if only 2 wires are connected red and blue.

Post a picture of the wiring if you are unsure.

 

it is DSL, no last weekend is work fine. no problem.

Starting Monday the problem occured.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Ryan Prima, it appears as though the issue is caused by either an external factor located in the main distribution center, otherwise known in Dutch as the "wijkcentrale", or an obstruction in the DSL link or ISRA (main connection point). You'll be contacted by KPN shortly! Please keep in mind that they'll call you anonymously. If there's anything else I can do, please let me know. I'd be more than happy to help.

P.s. I see we've already spoken to each other via Twitter. Unfortunately there is no surefire way to speed up the process, rest assured, KPN will fix the issue! 

Hallo, 23 of may when i wake up  my internet stops works, suddenly the globe loght turned red and there is no connection. 

Tried everything like in the guide (reboot, power, etc.) but anything worked.

Every light on the router is green, except for the globe -

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mca_bmp 

Is dit een DSL of glasvezel connectie?

Bij glasvezel kan het helpen om de mediaconverter enkele minuten stroomloos te laten en indien DSL zit de modem denk ik aangesloten op een aansluitpunt in de woonkamer?

Meestal zit je vaste ISRA in de meterkast en kan je hem het best daarop aansluiten, een aansluitpunt in de woonkamer kan storingsbronnen bevatten zoals aftakkingen of meelopende elektra kabels.

Kijk ook of de kabels juist zitten dus vanaf de mediaconverter naar de WAN poort of aansluitpunt daar DSL poort.

Hoi community, ik moet om de 4 a 5 dagen mijn modem uit en aan zetten omdat ik geen werkende bekabelde verbinding heb. WiFi staat uit op mijn Zyxel modem (LAN IP 192.168.43.1), achter de Zyxel staat een Ubiquity EdgeRouter (WAN IP 192.168.43.2, LAN IP 192.168.86.1) en dat IP staat ingesteld als DMZ in de Zyxel. WiFi wordt verzorgd door een Ubiquity AmplifiHD mesh systeem. WiFi verbinding lokaal net is stabiel, connectie naar 192.168.86.1 lukt maar connectie naar 192.168.43.1 lukt dan niet meer (naar de web interfaces in beide gevallen). Enige wat ik kan doen is het uit/aan zetten van de Zyxel (en dan werkt het weer). Voorheen had ik dezelfde setup bij Ziggo (modem in bridge welliswaar) maar nooit (nou ja zelden) issues. Wat kan hier aan de hand zijn?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sdsnatcher73 

De default gateway van de Zyxel staat dus op 192.168.43.1? In de Zyxel interface menu > netwerkinstelling > thuisnetwerk > ip onder LAN configuratie.

Op dezelfde pagina, tweede tabblad statische DHCP selecteer je Edgerouter in de dropdown menu, mac zal automatisch worden ingesteld. (Voor het reserveren van een ip voor je router)

Bij NAT > DMZ voer 192.168.43.2 in voor je router.

Op de Zyxel en ik geen default gateway configuratie, wel het LAN IP, dat staat idd op 192.168.43.1, de EdgeRouter krijgt ook een Stativ IP 192.168.43.2 op basis van zijn MAC adres, en dat adres staat in de firewall ingesteld als DMZ. Verder zijn er ook geen clients in dat LAN. Dit werkt ook allemaal echterna een tijdje houdt de verbinding tussen de EdgeRouter en de Zyxel op met werken. Ik heb geen internet meer (de lampjes op de Zyxel zijn wel groen) en kom dus ook niet op de beheerspagina van de Zyxel (https://192.168.43.1). Na uit/aan van de Zyxel lukt dat wel en werken verbindingen naar internet ook weer...

Reageer