Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


868 reacties

In Houten (Hoeven) ligt mijn vaste netwerk plat. Mobiel nog alles OK. Gedeelte van Houten is oranje, mijn deel is groen. Alles al gedaan, maar geen netwerk….

Meer mensen? Wordt er aan gewerkt?

Fijn dat ik zoveel reacties kreeg ;)
Het (vaste) Internet doet het weer.

Bedankt T-Mobile.

Reputatie 7

Hi @Pjerry,

 

Op deze pagina houden we iedereen op de hoogte van de situatie: Is er een storing bij T-Mobile Thuis? Hierin staat dat de issue inmiddels verholpen zijn en er mogelijk een herstart van het modem en eventueel de Media converter nodig is. Ik hoop dat je ook weer snel online bent!

Hallo, ik woon in postcode 5211. Deze week al vaker het ineternet uitgevallen. Vandaag al 3 keer. Is er een probleem met t-mobile thuis in dit postcode gebied?

 

Reputatie 6

@Hansvk welkom op de Community! Er zijn geen algemene problemen bekend in joust postcodegebied. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij geen hinder ondervindt. De uitval, ervaar je dat via Wifi of via een bakabelde verbinding? Valt je iets op aan de lampjes op het modem wanneer je de uitval ervaart? Ik wil je vragen om jouw modem te resetten, in de hoop mogelijke error’s te verwijderen. Hoe je een reset uitvoert, lees je in dit topic.

Reputatie 1

Bij mij hetzelfde probleem. Soms brand het internetlampje niet zelfs. Ik moest bijna 4x per dag mijn modem herstarten (ik krijg soms zo weer verbinding, maar niet altijd dus). Mijn postcode is 5654JH. Is deze buurt te oud of zo voor een DSL-verbinding. Toen ik bij Ziggo was, had ik geen probleem (coax-kabel).:joy:

Reputatie 7

Hey @alex288,

Daar gaan we wat aan doen! Allereerst wil ik je vragen om een grondige fabrieksreset uit te voeren op je modem, hier zie je hoe je dit kunt doen. Mocht je modem vervolgens nog steeds wegvallen, geef ons dan gelijk een seintje. Wij zorgen er dan voor dat er een monteur bij je langskomt die dit gaat oplossen voor je. :relaxed:

Reputatie 1

Fabriekreset niet uitgevoerd, omdat afgelopen dagen verbinding niet meer is uitgevallen. Misschien moet het apparaat even warm draaien:yum: .

Indien probleem weer voorkomt. Zal ik uw advies proberen.

Reputatie 7
Badge +16

Dat is goed nieuws, fijn dat er geen uitval meer is geweest! 😄👍 Wellicht was er sprake van een tijdelijke obstructie in de centrale of het modem. Hoe deed de verbinding het gisteren?

Mocht het weer voorkomen, kaart het dan zeker nog eens aan. Indien de factory reset niet werkt, hebben we altijd nog een andere oplossing die we kunnen aangrijpen. Voor nu: een prachtige dag toegewenst! 🌞

Reputatie 1

Beste mensen,

Sinds gistermiddag geen internet meer. De WiFi blijft knipperen, staat ook met volle streepjes, maar maakt geen verbinding. Bij 5G wordt er gezegd; geen privé instellingen mogelijk, bij de 'normale' WiFi verbinding staat er: wel internet, niet verbonden. 

Modem al meerdere keren opnieuw opgestart en gereset. 

Geen storingen bekend, alleen dat enkele abonnees last hebben van het wegvallen van internet, terwijl TV het wel doet. 

Volgens de klantenservice staan alle instellingen goed.

Monteur kan pas over 2 weken langs komen. Heel lastig als je thuis werkt. 

Iemand dezelfde ervaringen in Amsterdam?

Of duidelijk wat er speelt?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Laurinespijker 

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik heb ook gelijk een kijk genomen, maar zo te zien zou de verbinding de afgelopen 2 dagen goed hebben gewerkt. Heb je na jouw bericht nog problemen ervaren of is het opgelost?

Daarnaast geef je aan dat je zowel met de Wifi alsmede het 5G netwerk problemen ervaart, spelen deze problemen enkel op één apparaat? Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat zowel de Wifi als ook het 5G netwerk tegelijkertijd problemen geven, en de kans is daarom veel groter dat het bij een apparaat zelf ligt. Vrijwel altijd is dit op te lossen door het apparaat opnieuw op te starten, en anders kan je het beste de fabrikant contacteren zodat zij jou de meest adequate hulp kunnen beiden. Ik hoor het ook heel graag als ik nog iets voor je kan betekenen!

Reputatie 1

Hoi @Laurinespijker 

Bedankt voor de uitgebreide informatie! Ik heb ook gelijk een kijk genomen, maar zo te zien zou de verbinding de afgelopen 2 dagen goed hebben gewerkt. Heb je na jouw bericht nog problemen ervaren of is het opgelost?

Daarnaast geef je aan dat je zowel met de Wifi alsmede het 5G netwerk problemen ervaart, spelen deze problemen enkel op één apparaat? Het is namelijk zeer onwaarschijnlijk dat zowel de Wifi als ook het 5G netwerk tegelijkertijd problemen geven, en de kans is daarom veel groter dat het bij een apparaat zelf ligt. Vrijwel altijd is dit op te lossen door het apparaat opnieuw op te starten, en anders kan je het beste de fabrikant contacteren zodat zij jou de meest adequate hulp kunnen beiden. Ik hoor het ook heel graag als ik nog iets voor je kan betekenen!

Beste Cal,

Dank voor je reactie! Gelukkig werkt internet weer, zowel de WiFi als 5g. Ik denk dat er dus echt een tijdelijke storing was, want normaal ervaar ik eigenlijk nooit problemen. Beiden gaven een ander probleem; de wifi dat hij niet kon verbinden (met telefoon en laptop, dus alle apparaten) en 5g gaf aan dat er een beveiligingsprobleem was, waardoor sites (via telefoon en laptop) niet konden worden geopend. Heel vreemd, maar gelukkig opgelost dus!

Reputatie 7

Goed om te horen @Laurinespijker, als we nog iets voor je kunnen betekenen laat het dan zeker weten! 

DSL

Internet / wifi

Since Monday morning in Utrecht.

 

Zyxel modem. Lights 2.4g and 5g are on, but no internet connection possible. Also tried everything here, modem completely reset, but it doesn't help either. Pressing WPS and Wi-Fi buttons on the back makes no difference either. The mechanic can't come soon and since working from home is the new norm I'm really struggling.

any help?

Reputatie 7

Hi @DárioJesus It sounds like you already contacted us but I’ll be happy to see what I can do! If you would send me a private message with your full address, date of birth and the last four digits of your bank account number then I’ll see what I can find.

Ik heb GVD hetzelfde probleem! Vorige maand nog gebeld! Weer geen internet boven!  Bekabeld ook nog over de wifi maar te zwijgen 80 duizend keer reset gedaan! Gebeld met klantenservice vorige maand, krijg je na 5 dagen een fucking no reply mail met dat het probleem is opgelost! Er is helemaal niets opgelost en je kan en niet reageren, niet bellen helemaal niets, bij bellen van de klantenservice na 10 min wordt je eruit geknald. Belachelijke dienst, belachelijke service en de klantenservice is ver te zoeken. Bij aanschaf alles betaald, de bedrading naar boven naar beneden extra hub alles betaald. De aansluiting boven is om te janken, maar desondanks deed alles het wel toen het vodafone was bij T-Mobile alleen maar ellende, begin van jaar 2 weken totaal geen diensten gehad! Zou gecompenseerd worden april idem evenals juli en augustus geen compensatie maar ik wil gewoon gebruik maken van de diensten waarvoor ik betaal! En dat is zelfs moeilijk voor T-Mobile ik kijk het aan tot einde van het jaar want denk dat het tijd is om op te stappen! En graag wil ikcontact met T-Mobile want dat is ook echt moeilijk. 

Reputatie 7

Hi @esje, ik kijk graag met je mee hoe we je verbinding kunnen verbeteren! Je geeft al een aantal zaken aan maar het is mij nog niet helemaal duidelijk wat er precies waar aan is gesloten. Zou je mij dit even kort toe kunnen lichten?

Als ik het goed begrijp zijn er netwerkkabels naar boven getrokken, zijn deze aangesloten via een switch, zit hier een eigen router tussen of gaan deze rechtstreeks vanaf de modem naar boven?

Welke problemen ervaar je precies? Valt de verbinding weg? Zo ja op welke momenten is dit dan en werkt de TV dan nog wel? Of is de verbinding alleen traag op bepaalde momenten? Welke lampjes branden er nog op de modem wanneer het gebeurt? Ik heb het in dit geval dan over de bekabelde verbinding.

De binnenkomende verbinding ziet er in ieder geval prima uit en ik zie eigenlijk geen wegval. Als het alleen gaat om de Wifi verbinding zou je dan willen controleren of de de repeater nog goed werkt? Ik zie dat deze bekabeld aan is gesloten als Acces Point, hier zou je boven dus een goed Wifi signaal van moeten ontvangen. Ik hoor het graag!

De kabels zijn door Guidion getrokken, er zit geen switch tussen, de kabels lopen van benden naar boven 1 kabel in de tv 1 kabel in de modem, ik kan wel tv kijken maar geen internet verbinding op de smart TV. De lampen branden gewoon! Dit is ook al meerdere malen doorgenomen door T-mobile, tot dat ik verassend een mail kreeg dat het probleem is opgelost, en toen werd het probleem groter! Toen viel hij idd van tijd tot tijd uit, nu doet de verbinding niets meer! Wifi is sowieso een drama, sorry hoor! Maar vind het knap jullie afstandsbeoordelingen en oplossingen. 
 

probleem samen gevat: wifi verbinding standaard slecht! Ok heb dat voor lief genomen, maar de bekabelde verbinding is nu geheel weggevallen boven, behalve de tv modem. Sinds ik dat ik een no reply mail heb ontvangen met dat alles is opgelost! 

Reputatie 7

Hi @esje Excuses voor de vele vragen maar ik zorg graag dat ik voor mezelf duidelijk heb wat de situatie precies is. Ik zie dat je 2 TV Boxen gebruikt, zijn deze ook allebei aangesloten? Daarnaast geef je aan dat ook boven iets bekabeld aan hebt gesloten, is de dit de TV zelf of de Acces Point die je van ons hebt ontvangen? Als deze niet meer goed werkt dan kan je hem opnieuw instellen om de Wifi te verbeteren. Hoe je dat doet vind je hier

De binnenkomende verbinding ziet er in ieder geval prima uit en ook de streamkwaliteit van de TV is goed (zoals je zelf al aangaf) dus er komt een goed signaal binnen. De vorige melding is om deze reden ook door onze technische dienst gesloten omdat ze geen wegval hebben kunnen constateren. Maar geen zorgen, hier is zeker een oplossing voor! Als je bekabeld problemen ervaart met 1 apparaat probeer hier dan eens iets anders op aan te sluiten om te kijken of dit we; goed werkt. Als dit niet het geval is dan is er mogelijk iets mis met de kabel of de aansluiting op de modem. Probeer in dat geval de kabel aan te sluiten op een andere poort van de modem en dit opnieuw te testen. Blijft het signaal wegvallen? Dan kan je het beste de internetkabel vervangen. Op deze manier kan je de mogelijke oorzaken uitsluiten tot je de boosdoener hebt gevonden!

Reputatie 4

Van een glasvezel verbinding van 500 Mbit en totale abonnementskosten van meer dan 100€ verwacht ik meer dan op dit moment geleverd wordt door T-Mobile. Los van het onbruikbare Wifi signaal vanaf de Draytek router (dat was bekend, dus er draait sinds jaren een Netgear Orbi Mesh Wifi netwerk), is dat modem gewoon een grote bottleneck. Dagelijks valt het Wifi signaal vanaf één van de drie Orbi punten zeker 15 tot 20 keer weg. Vaak komt het signaal dan wel weer terug, soms echter ook niet. Dan rest niets anders dan de Draytek router (weer) te resetten. Graag verneem ik van één van de moderatoren hier, of er inmiddels niet een beter en stabiele glasvezel modem/router beschikbaar is.

En ik kan verzekeren overigens dat het probleem niet aan het Netgear Orbi Mesh netwerk of de componenten ligt. Deze zijn volledig up to date en voorzien van de laatste firmware.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @robbietobbie, ik geloof direct dat het niet aan de Orbi of bijbehorende componenten in je Wifi-netwerk ligt. Ik ga meteen navragen wat ik voor je kan betekenen en zal je een privébericht sturen zodra ik een reactie heb!

Reputatie 4

Hallo Jason,

Ok, maar ik zie nu een mailtje binnenkomen van T-Mobile over nieuwe apparatuur die ik ga ontvangen en over het feit dat ik een afspraak moet maken voor installatie?

 

Wat ga ik dan ontvangen? Dat wordt niet vermeld in de mail?

 

Reputatie 1

Dag t-mobile,

Sinds gisteren ondervinden we problemen met onze thuis (glas) verbinding. Zowel bedraad als via de wifi. Erg traag en onbetrouwbaar.

Symptomen

  • speedtest geprobeerd: deze komt meestal niet verder dan ping en jitter. Daarna komt er een ‘could not connect to the server’ error voor de down- en up-test. Als die test wel lukt zien de grafiekjes er zeer ‘hortend en stotend’ uit. Met eindresultaat rond de 3Mbit (zou 50 moeten zijn)
  • inoggen op de zyxel: duurt erg lang. Als het dan lukt om voorbij de login knop te komen en dan komt er een ‘It’s impossible to retrieve the information right now. please try again’ foutmelding. Status pagina laat dus geen relevante info zien.
  • verbinden met wifi lukt soms pas na enkele pogingen (zowel 2.4 als 5)
  • facteime gaat niet
  • tv kijken wordt regelmatig het beeld zwart of bevroren. geluid loop vaak wel door.
  • time-outs bij het laden van websites

Wat ik al gedaan heb

  • glas-eth media converter gepowercycled
  • zyxel T50 gepowercycled (meerder keren al)
  • chk; nee er is geen landelijke storing
  • chk; nee er is geen lokale storing

Hoor graag wat de volgende stap richting een oplossing moet zijn.

 

Dears hi, 

Internet is off for couple of hours at 1073 VB however no official update regarding any malfunction. Can you check please? 

Thank you

Reputatie 7

Hi @robbietobbie

 

Je zult een nieuw modem ontvangen (ander merk) en de monteurafspraak is voor de installatie. Er zal nu ook een media converter geplaatst worden voor het modem. Dit levert de optie op dat je het modem op een andere plek in jouw huis plaatst, mocht je dat wensen. Ik hoop dat hierna de Wifi-problemen snel zullen verdwijnen!

 

Hi @Soepvlieg,

 

Ik heb jouw modem uitgelezen en zie gelukkig niets raars. Toch wil ik enkele dingen uitsluiten. WIl je het modem een fabrieksreset geven? Dat doe je zo: fabrieksreset Zyxel modem. Wil je hierna de converter loskoppelen (met de internetkabel) en kort van de stroom halen? Haal ook na de fabrieksreset het Zyxel modem nog 10 seconden van de stroom. Als converter en modem weer helemaal opgestart zijn (4 minuten), dan kun je de internetkabel tussen converter en modem weer inprikken. 

 

Blijft de verbinding traag en/of wegvallen, dan hoor ik graag welke lampjes op de converter en modem branden als de verbinding wegvalt. Gaat het alleen om trage verbinding, wil je dan een speedtest uitvoeren met een bekabelde verbinding, zonder dat er andere apparatuur is verbonden met het modem? Op deze manier kan ik zaken uitsluiten en gerichter zoeken!

 

 

Hi @arvn,

 

Thank you for your message and patience. Sorry to hear your internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible.I see you're online again. Is everything working properly again? If not, you can always follow these steps to restore a connection:  https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet. If it's only Wifi, make sure the Wifi is on by checking the fourth light on the modem en clicking the Wifi/Wlan button at the left backside. This allows you to solve most common problems. Hope this helps!

Reageer