Info

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido

Problemen Internet verbinding van Internet + TV van Odido
Reputatie 7
Badge +16

Ervaar je problemen met je internetverbinding? Dan is dit topic dé wegwijzer naar de oorzaak en oplossing! 

 

Met vijf simpele checks kom je erachter wat er aan de hand is. Heb je alleen problemen met je wifi, kijk dan bij: ons grote wifitopic.

 

1: Check de kabels

Als eerste lopen we de bekabeling na. Zitten de kabels bij het modem en eventueel de media Converter er goed ingedrukt? Twijfel je of de bekabeling nog wel in de goede poort zit en je maakt gebruik van DSL, bekijk dan de installatievideo.

2: Haal het modem (en eventueel de Media Converter) van de stroom

Vele problemen worden verholpen door het modem voor korte tijd van de stroom te halen:

  1. Haal de stroomstekker uit het stopcontact en de kabels uit LAN 1-4 uit het modem.

  2. Haal de strromstekker en de UTP-kabel (internetkabel) uit de Media Converter.

  3. Wacht minstens 10 seconden, voordat je de stroomstekkers weer in het stopcontact steekt. Wacht tot het modem en de Media Converter volledig is opgestart (ongeveer 3 minuten).

  4. Verbind het modem weer met de Media Converter door de UTP-kabel (internetkabel) aan te sluiten.

  5. Steek de kabels bij poort 1 of 2 (internet) en 3 of 4 (TV) terug in het modem. (Bij Zyxel maken de poorten niet uit)

3: De schakelaars op de Media Converter

 Op de Media Converter zitten schakelaars, de zogenoemde dipswitches. Er zijn twee combinaties die je kunt gebruiken. Schakel kanaal 1 en 6 ‘on’ en de andere kanalen ‘off'. Je kunt ook kanalen 3 en 4 ‘on’ schakelen en de rest ‘off'. Herstart de Media Converter opnieuw, terwijl de UTP (internetkabel) los is.  In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

4: Fabrieksreset modem

In sommige gevallen is een Factory Reset van het modem nodig om de verbinding te herstellen. Je kunt met een paperclip of tandenstoker het knopje ‘Factory Reset’ op het modem indrukken. Let op: hierdoor worden mogelijk instellingen van het modem aangepast. In dit topic vind je meer uitleg hoe je dit het beste kunt aanpakken: 

 

5: Check het storingstopic

Gaat het om een lokaal probleem, dan plaatsen we een melding in Mijn Odido. Log in en ga naar de optie ´Actuele storingen´. 

  

 

 

Werkt het internet weer, maar is er nog een ander probleem? Dan helpt onderstaand stappenplan je verder:
Wifi | Volg deze stappen voor een snelle en stabiele wifi-verbinding.
Wegvallend internet | Volg deze stappen als de verbinding niet stabiel is.
Traag internet | Volg de stappen om de juiste snelheid te verkrijgen.
Televisie | Volg de stappen uit de video om het tv-beeld weer terug te krijgen.
Telefonie | Volg deze stappen om je vaste telefoon weer aan de praat te krijgen.

Heb je alle bovenstaande stappen geprobeerd en ervaar je nog steeds problemen? Maak dan een topic aan of laat het hieronder weten, dan helpt de Community je graag verder!


859 reacties

Hi @arvn,

 

Thank you for your message and patience. Sorry to hear your internet isn't working properly. No worries though, I'll do my utmost to help you as much as possible.I see you're online again. Is everything working properlu again? If not, you can always follow these steps to restore a connection:  https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen/geen-bedraad-internet. If it's only Wifi, make sure the Wifi is on by checking the fourth light on the modem en clicking the Wifi/Wlan button at the left backside. This allows you to solve most common problems. Hope this helps!

Hi Sander, 

Thank you for your response. Indeed i’m back online since yesterday evening and it just went by itself so it wasn’t really on my side but some network malfunction that wasn’t reported anywhere in the community or at personal account info section  

Reputatie 4

Is er weer een storing? Het internet is heel traag. Regio Leeuwarden. 

 

 

Reputatie 1

idd zelfde verhaal hier.. ongelooflijk wat een klote internet atm.

idd ook hier 115 ping, 0.4mb/ps download… gaat werkelijk nergens over dit ! 

nog even en ik stap over op een provider met wel stabile verbinding…. 

Leeuwarden.

Reputatie 1

nu net ….

Reputatie 4

idd zelfde verhaal hier.. ongelooflijk wat een klote internet atm.

idd ook hier 115 ping, 0.4mb/ps download… gaat werkelijk nergens over dit ! 

nog even en ik stap over op een provider met wel stabile verbinding…. 

Leeuwarden.

 

Daar zit ik ook over na te denken. Internet en tv zijn een drama de laatste tijd. Internet vaak storing of traag en tv soms met blokjes beeld. Ik weet niet waar ze mee bezig zijn in Leeuwarden, maar het wordt er niet beter op.

Reputatie 7

Hoi @WhySoSerious en @Wolffwolff,

 

[26-10-2020]

11:30 Sommige klanten melden dat zij weer online zijn na een herstart van het modem (en converter). Zie hier voor uitleg bij de herstart: herstart modem.

 

11:00 We ontvangen meldingen dat een aantal klanten problemen kan ervaren met vast Internet in Leeuwarden. Het probleem is in onderzoek en we werken hard aan de oplossing. Updates volgen. Sorry voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +7

@Sander ,

 

Hier op postcode 3864DK ook al een uur geen verbinding. Volgens de site geen storing. Kunnen jullie dit nakijken. Al verschillende malen alles opnieuw opgestart. Nog steeds geen verbinding, rood wereldbolletje

Reputatie 1

Hoi @WhySoSerious en @Wolffwolff,

 

[26-10-2020]

11:30 Sommige klanten melden dat zij weer online zijn na een herstart van het modem (en converter). Zie hier voor uitleg bij de herstart: herstart modem.

 

11:00 We ontvangen meldingen dat een aantal klanten problemen kan ervaren met vast Internet in Leeuwarden. Het probleem is in onderzoek en we werken hard aan de oplossing. Updates volgen. Sorry voor het ongemak!

nog steeds geen werkend bedraad internet. wifi werkt gek genoeg wel, maar ook de TV box ontvangt geen internet verbinding.

 

Meerdere malen het modem + converter opnieuw opgestart .

Dit mag niks baten, alles brand verder groen op het modem.

Reputatie 7
Badge +7

@Sander ,

 

Hier op postcode 3864DK ook al een uur geen verbinding. Volgens de site geen storing. Kunnen jullie dit nakijken. Al verschillende malen alles opnieuw opgestart. Nog steeds geen verbinding, rood wereldbolletje

Storing is bekend: Het betreft een storing in een plaatselijke kast van KPN. Monteur is inmiddels op pad gestuurd. 

Reputatie 7
Badge +7

Kreeg net een berichtje met de mededeling :De storing is opgelost.

Dit klopt ook, zijn inmiddels weer online😏

Reputatie 4

Nu weer een storing in Leeuwarden? Geen internet. :(

Ja ja ben ik weer, gisteren is guidion nog geweest, vrij genomen, want na weken aan een gesloten en sinds Januari of en on,  geen internet boven ( en standaard super triest wifi bereik) zou het vandaag gefixt worden. Nou Guidion geweest super vriendelijk kan niets anders zeggen, nieuw modem alles ingesteld, had internet boven wel happerend (maar dit zou bij trekken, ja weg trekken zul je bedoelen) dacht ff te gaan netflix geen internet boven. Ik ben het echt zat. Ik wil dat dit wordt opgelost. Ik heb destijds voor alles bijbetaald, voor de kabels, de switch en alles wat extra was en moest dan verwacht ik op zijn minst dat ik normaal gebruik kan maken van de diensten die ik afneem. Ik heb gewoon vrij moeten nemen en niet de eerste keer he! En u kunt in uw systeem zien hoe vaak jullie zijn geweest! Ik wil een oplossing?

Sinds vrijdag is mijn internet super traag. Op een geven moment had ik zelfs helemaal geen verbinding meer. Heb de router gereboot, maar dat heeft niet echt geholpen. Het vreemde is dan upload wel gewoon werkt:

 

[update:] Hmm. Het lijkt aan mijn nieuwe Pixel 4a te liggen, die ik sinds vrijdag heb. Als ik die uitschakel en de modem reboot werkt internet weer normaal….

Is dit een bekend probleem? Enige tips hoe dit op te lossen?

Reputatie 1

Hallo,

Al het grootste gedeelte van de dag geen tv en internet, reeds gebeld met de klantenservice maar weten geen andere oplossing dan een monteur in te plannen en deze kan pas volgende week.

Als ze een meting doen zien ze dat het niet bij ons thuis zit maar in het glasvezel netwerk !?

Dit is geen optie aangezien ik thuis werk, en daarnaast wil het gezin, en zeker in deze tijd, ook gamen, tv kijken etc…

T-Mobile Je kan nu toch een huis geen week zonder internet en tv zetten !!!

Groeten

Ron

Reputatie 1

ik heb een HG659 en kan niet verder komen met inloggen, na een paar seconden wordt ik weer uitgelogd. ik heb vanalles al geprobeerd, resetten van de browsers, wifi en router met de paperclip ….niets helpt.  

 

ik denk dat de modem aan vervangen toe is hij staat al jaren 24/7 aan en toen ik er nog wel in kon komen klopten de logs ook niet, gaf aan dat het 7 dagen up was terwijl ik het een paar uur geleden net hard gereset.

 

webcare; kan het laten vervangen voor de zytel t50 ?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@mwvandermolen Ik ben nog niets tegengekomen over de Pixel 4a en een eventuele kentering in de Wifi-snelheid. Hoeveel apparaten heb je met Wifi tegelijk verbonden? 

@Ronny68 Een week lang geen verbinding hebben, is ontegenzeggelijk frustrerend, zeker in deze thuiswerktijden. Jammer genoeg kunnen we de agenda's van Guidion niet minder vol maken. Wat echter wel kan, is elke dag een keer bellen met 088-2000 151 en vragen of een eerdere afspraak mogelijk is. Soms vallen afspraken uit, of worden situaties toch nog opgelost voordat de monteur langskomt en dat biedt ruimte in de agenda's. Het is natuurlijk geen garantie op een bespoediging, maar zeker wel een optie. 

Gelukkig zie ik dat je inmiddels van een Unlimited Internet voucher voorzie bent. Zo kun je in ieder geval online blijven via de mobiele hotspot. Als ik toch nog iets voor je kan doen, laat het me dan alsjeblieft weten!

@H.de.W Bedoel je met “niet verder komen met inloggen” dat je bij het verbinden met Wifi, geen verbinding kunt maken of probeer je op het modem in te loggen? Kun je het MAC-adres en serienummer eens plaatsen in een bericht hieronder (staan op de achterkant van het modem)? Dan kijk ik na of het modem niet eventueel gekruist is en bekijk ik de DHCP logging - in de DHCP logging kan ik specifieke uitvalmomenten herkennen. Ik heb trouwens wel al een lijnmeting gedaan en zie dat de Huawei nu ongeveer 21 uur aanstaat/online is, strookt dat met jouw bevindingen? 

Het is niet mogelijk om een Huawei om te ruilen voor een Zyxel wegens ouderdom. Dat wil niet zeggen dat het helemaal niet mogelijk is natuurlijk, want als blijkt dat de Huawei defect is, zal er een vervanging moeten komen. We gaan het vast oplossen, daar ben ik van overtuigd!

Hier is het niet anders als bij de meeste berichten die ik hier lees van afgelopen jaren. Internet bekabeld en via WiFi is een drama. Valt geregeld weg de ene keer voor een paar tellen maar de andere keer voor uren. Tv regelmatig blokkerig of een tijdje helemaal signaalloos. En afgelopen week eindelijk na 500x hetzelfde te hebben gehoord en gedaan (o.a. dagenlang alles in de gaten houden en tijden etc noteren om door te kunnen geven) aan herstarten. Terug naar fabrieksinstellingen etc etc. En zelfs al m'n bekabeling geupgrade, extra wifipunten opgezet dat ik overal vol bereik heb etc. Maar helaas mag het allemaal niks baten. Vorige week eindelijk een monteur over de vloer gehad,  maar natuurlijk is er in de dat half uurtje wel signaal en heeft hij alleen vast kunnen stellen dat ik dus maar een verbinding heb met max 35mb/s (bekabeld!) ipv de 200 waarvoor ik betaal. En de wifi was nog slechter. En dat de apparatuur die er hangt zo verouderd is dat dit deze überhaupt vervangen moet worden omdat deze gewoon echt niet meer voldoen. Maar omdat buiten de snelheid hij dus geen storing heeft kunnen waarnemen kon hij verder niks betekenen, en gaf me aan bovenstaande weer bij de klantenservice te melden en dan te hopen dat jullie er iets aan zouden doen. Dit heb ik dus gedaan via de app wat weer een flinke tijd duurde voor ik reactie had maar het scheelde het duurde in ieder geval een keer geen 5 dagen voor ik reactie kreeg. En raad s... weer het verzoek een apparaat bekabeld aan te sluiten en daarop een schermafbeelding te maken van de snelheid om de paar uur via speedtest.nl. Voorheen konden ze tijdens het volledig wegvallen van de diverse verbindingen al niks vinden na precieze tijden die te hebben gegeven maar wie weet nu wel..... 😑 En zo wordt je telkens aan t lijntje gehouden. Nu wil het ook nog zo zijn dat sinds het bezoek van de monteur het apparaat welke kabel er toen voor zijn meting uit was getrokken helemaal geen verbinding weer krijgt. Ik heb sindsdien de poorten nog gewisseld maar ook dat maakt geen verschil. Factory reset weer uitgevoerd maar helaas ook niks. Nu kwam ik in mijn router wel een bij jullie bekend probleem tegen, waar ook meerdere mensen last van hebben, namelijk dat de datum van de router niet klopt. De tijd loopt in januari 2000, dit is niet aan te passen door de firmware van jullie, wat ook niet raar zou zijn dat dat een deel van de verbindingsproblemen zou verklaren, want apparaten halen nou eenmaal vaak die gegevens van het netwerk en als dat niet klopt met de werkelijkheid zorgt dit wel vaker voor problemen in communicatie. 

 

Maar al met al ben ik er wel echt klaar mee, ik geef jullie nog 1x de tijd om alles op zeer korte termijn op te lossen en anders ga ik echt overstappen. Want dit kost me echt teveel tijd en ik betaal echt teveel om genoegen te nemen met deze problemen. 

 

Postcode is 6531BE, huisnummer 34.

Reputatie 1

hallo t-mobile,

 

mijn router doet niks meer! alleen het wlan lampje knippert. resetten werkt ook niet. wat moet ik nu doen?

Reputatie 1

@Jason zie je priveberichtjes

 

ik vrees dat mijn modem zijn beste tijd heeft gehad, ik had al problemen met vele spontane reboots, nu loopt ook mn samsung TV vaker vast en in een APP zoals npo start krijg je dan de wifi hotspot pagina te zien van de huawei router en moet ik de stroom stekker uit mn TV halen voor een koude herstart.

 

ook klaagt firefox dat de certificaten niet gekoppeld zijn aan mediarouter.home …. ik heb dat handmatig opgelost, maar dat moet ik dus nu bij elke vastloper opnieuw doen.

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @H.de.W,

Bedankt voor je uitleg! Ik heb naar de DHCP logging gekeken, maar zie geen uitvalverschijnselen naar voren komen, ook je verbinding ziet er zeer stabiel uit. Hoe vaak treden die spontane reboots op?

Het MAC-adres komt overeen met wat ik uitlees in de meting, dus een kruising is ook uitgesloten.

Nog een aantal vragen op een rijtje zodat helemaal duidelijk is wanneer het euvel optreedt en wat er precies aan de hand is (sorry voor de standaardvragen, maar dit is nodig voor het complete plaatje):

-Brandt de power LED constant (op het modem)?
-Is het modem direct aangesloten op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt DSL)?
-Is het modem aangesloten met de juiste DSL-kabel (anderhalve meter lang)?
-Welke lampjes branden allemaal wel op het modem en branden die alle groen?
-Hoe ziet het ISRA eruit (meterkast of woonkamer), zijn er opvallende uitsteeksels?
-Valt de verbinding op bepaalde, vaste momenten weg of volledig willekeurig?
-Wat is het serienummer van de Huawei?

Alvast bedankt voor je antwoorden! Ik zal dit bericht ook in het topic plaatsen voor de volledigheid. Sorry voor mijn veel te late reactie trouwens!

Hoi @mishavanhaaren, ik zet jouw uitleg meteen door naar de technische dienst en neem daarbij het rapport van de Guidion monteur van 30 oktober ook mee als notitie. Zo is volledig helder wat je aan snelheid binnenkrijgt en wat er allemaal nog niet goed gaat. Sorry dat je tot op heden nog geen sluitende oplossing gekregen hebt. De huidige verwerkingstijd is opgelopen en bedraagt momenteel vijf tot elf dagen. Dat is natuurlijk frustrerend in een periode als deze, maar ik wil wel eerlijk naar je zijn en aangeven dat je langer zult wachten dan gebruikelijk. 

Hoi @sjansens, dat is niet de bedoeling, daar gaan we meteen wat aan doen! Werkt het modem ook niet op een ander stopcontact? Kun je me jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht toesturen alsjeblieft? Dan gaan we het zo snel mogelijk oplossen voor je!

Reputatie 2

Hey @bernieTM,



Fijn dat je internet nu wél stabiel is. Wanneer ik je modem uitlees dan zie ik op dit moment geen problemen, ziet er allemaal prima uit! Je TV signaal lijkt op één TV Box nog steeds niet helemaal goed te lopen. Krijg je ook storend beeld te zien wanneer je deze TV Box rechtstreeks op je modem aansluit?

 


Best Piotr ,

Bedankt voor de reactie, helaas is zowel de stabiliteit van de TV alsook het internet niet verbeterd vergeleken met een maand geleden.

Beide TV's bevriezen regelmatig, en ook het internet signaal dropt regelmatig.



TV

Zoals aangegeven bevriezen ze beide regelmatig, of zijn bevroren bij het aandoen van de TV.

1 van de TV's is rechtstreeks aangesloten op het modem met een ethernet kabel. De andere TV is aangesloten via een UTP-wandcontactdoos (WCD) - rechtstreekse kabel van modem naar WCD, en rechtstreekse kabel van WCD naar TV-box. Om een rechtstreekse kabel van het modem naar deze tv te leggen is moeilijk omdat het een andere ruimte betreft. Ik zou dan meer dan 20 meter kabel nodig hebben.

Internet

Zoals eerder aangegeven is de internet snelheid uitstekend. Echter ik heb nog steeds regelmatig last van drops in het internet. Sommige applicaties hebben er meer last van dan andere, dus ik weet niet hoe vaak het voorkomt.

Bestaat er een tool dat ik kan gebruiken om gedurende een dagdeel de kwaliteit van de internet verbinding te monitoren, en hier een rapportage van te maken? De uitkomst hiervan zou ik dan met jullie kunnen delen.

 

Bovenstaande problemen die meer dan een jaar geleden gemeld zijn doen zich nog steeds voor.

Vwb het internet heb ik ondertussen het probleem gereduceerd door andere applicates te gebruiken.

Echter het probleem met de 2 tv-boxen lijkt te zijn verergerd. Waarbij steeds regelmatiger het scherm tijdens het tv kijken bevriest.

Is er ondertussen een oplossing voor bovenstaand tv-probleem?

Ik hoor graag.

Reputatie 3

Goedemiddag, sinds circa 1000 heb ik geen internet meer op mijn glasvezel verbinding in Enschede centrum (7514DM).

Update: inmiddels telefonisch contact gehad. Er moet helaas een monteur komen... Er hoeft dus niet meer gereageerd te worden op onderstaand.

Reeds 5 keer de Draytek vam het stroom gehaald en na enige tijd weer aan, maar hst helpt niet. Symptomen:

Wifi wel in de lucht, maar geen internet naar buiten

Lan idem, laptop met kabel rechtstreeks op Draytek geeft wel netwerk, maar geen internet

WLan brandt continu groen

ACT knippert ongeveer 1 keer per seconde

Graag zie ik snel actie, thuiswerken is lastig zo (1 van ons beiden zit nu op hotspot). 

 

Ps eerst dacht ik dat het te maken had met jullie onterechte melding dat de incasso van december zou zijn mislukt, maar je diensten worden volgens julie pas 14 dagen na een 2e herinnering geblokkeerd, dus dat zou het niet kunnen zijn. Graag de storing verhelpen...

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Ik ben het wachten op een oplossing zat. Blijf niet betalen voor iets wat toch niet werkt. 

Reputatie 1

Internet valt steeds weg. Ik haalde ieder week een keer de modem uit het stopcontact. Zo viel wifi ongeveer 1x per 3 weken uit. Dat kon ik nog accepteren. Het is tenminste een goedkope abonnement. Maar nu gebeurt het elke dag. Uit het stopcontact trekken, fabrieksreset en dsn veranderen, niks werkt. Heeft u nog een ander idee?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @alex288 

Heb je glasvezel of DSL?

Indien DSL wat voor een aansluitpunt heb je?

Reageer